verschil? x20xev en een c20xe

Forumindex Forums Modellen Calibra verschil? x20xev en een c20xe

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren geleden door .
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214263

    hoi mede opel rijders.

    wat is eigenlijk het verschil tussen de x20xev en een c20xe behalve de koppel en de pk’s ik bedoel als ik er een ecu van een c20xe inhang heb ik dan winst of moet er nog meer hardware voor veranderd worden.

    #17552856

    pff het kale onderblok is volgens mij hetzelfde voorde rest alles anders?

    ecu is echt niet over te hangen!

    ik weet niet wat je allemaal in je hoofd haalt maar als je meer vermogen wilt zou ik gewoon een complete c20xe pakken!

    #17552857

    heb van alles in mijn hoofd hahaha
    nee was net in opel epc aan het kijken en zag dat heel veel onderdelen voor de x20xev ook op de c20xe past en omgekeerd dus vandaar de vraag wat het verschil is namelijk kabelboom enzo is hetzelfde ecu ook op chip na dan.

    #17552858

    ja wil de x20xev ook behouden. maar vroeg me af of er een verschil in motor onderdelen was omdat op epg ik geen verschil zag

    #17552859

    Weet het niet allemaal exact:

    -Ecu is anders, c20xe heeft motronic stuuring en x20xev simtec (neem aan dat dat de ecu is)
    -Cilinderkop is ook anders
    -Kleppendeksel is anders
    -Uitlaat spruitstuk is anders
    -Inlaat is anders
    -x20xev heeft een egr klep i.v.m. met nox gassen => schoner dan c20xe

    En vast nog wel wat dingen.

    Brand me niet af als ik dingen fout heb, ben geen techneut! Dus dan vriendelijk corrigeren aub.;)
    :D

    #17552860

    @2slow

    oke thnx voor de info jongens

    heb toch maar voor een chip gekozen :)

    #17552861

    zuigers zijn anders, krukas schijnt anders te zijn.

    en nog zoveel dingen.

    Willem

    #17552862

    als de xev gebruitk word, dan is het puur alleen het LEGE onderblok.

    de rest van de XE of LET erin, onderblokken worden meestal gebruikt bij turbo ombouw.

    Maar de xev en xe zijn een wereld van verschil.

    eigenlijk is niets wat belangrijk is ver te zetten…

    allen wat kleine dingen, zolas startmotor, carterpan, versn bak enz..

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.