astra(2005)GTC 2.0T

Forumindex Forums Modellen Astra astra(2005)GTC 2.0T

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren geleden door .
23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213990

    Heeft iemand ervaring met chiptuning met deze auto?

    #17548530

    ja :P

    #17548531

    oke, heb je goede of slechte ervaring mee.
    weet je toevallig ook een goed bedrijf waar ik het kan laten doen.:o

    #17548532

    als je wat meer info geeft kan een ander ook wat meer info terug geven

    gaat het om de 170 PK 200 PK of 240 PK versie

    is de auto verder helemaal orgineel ?

    De auto waar ik mee heb gereden was hier gechipt:

    Home

    #17548533

    het gaat om de 170 pk uitvoering.
    de auto is verder orgineel.
    heb hem net 3 weken en bevalt super.

    kom uit de regio zuid holland.

    #17548534

    goeie ervaring met mtech

    greetz

    Marcel

    #17548535

    De astra waar ik mee heb gereden was van 170 PK naar 240 gegaan. De koppeling kon het alleen niet echt meer aan, maar het was echt heeel erg snel.

    Maar was niet alleen gechipt, ook andere turbo en intercooler

    alleen chippen kan prima, krijg je rond de 200 Pk wat absoluut merkbaar is

    #17548536

    dat van de koppeling klopt bij ongeveer 240 pk gaat hij toch wel slippen

    suc 6

    Marcel

    #17548537

    oke bedankt voor jullie info.:wors

    heb net gebeld voor een afspraak bij fasttech maar moet helaas nog een week wachten.

    ik ga niet verder dan 200 pk-jes, lijkt me meer dan genoeg

    #17548538

    net terug van vtune Chiptuning.
    helaas is het niet gelukt.
    tussen de 3500 en de 4000 toeren ging de auto inhouden…..
    weet iemand hoe dit kan.

    #17548539

    je had er waarschijnlijk euro 95 benzine inzitten. bij chiptunen moet je minimaal euro98 gaan tanken.

    #17548540

    klopt, kan ik niet beter nu al euro 98 gaan tanken of is dit allen als ik de auto laat chiptunen.

    #17548541

    het is zeker beter om euro 98 te gaan tanken, de auto loopt er zelfs wat zuiniger mee en je voelt gewoon dat hij beter richting de 7000 toeren doortrekt.

    ik had touwens mijn astra H (170pk)laten chiptunen bij EDS-motorsport in Duitsland en die had uiteindelijk 256 pk met een andere turbolader en een voorkatvervanger.
    Ik had er toen de nederlandse v-power inzitten en dat bleek ook gewoon euro 95 te zijn en die had dus ook dat hij inhield tussen de 3500-4000 toeren, sindsdien tank ik in duitsland waar de v-power 100 octaan heeft.

    #17548542

    oke ga ik zeker proberen.

    er zit nog 1 pomp in de buurt hier met euro 98 maar deze beginnen ook zeldzaam te worden.
    had je geen last van een slippende koppeling dan?

    #17548543

    ik hoor dat zo vaak dat je 98 op weinig plekken kunt tanken,

    hier kun je bij vrijwel elke pomp nog 98 tanken, en sommige pompen kun je zelfs nog kiezen tussen gewoon 98 of 98 met loodvervanger. Bij Shell kan het inderdaad niet meer, maar verder bij de meesten wel.

    Ik woon plak bij astragsi, en ik kom dus ook regelmatig in duitsland, dan probeer ik ook even de duitse V-power mee te pakken met octaan 100

    #17548544

    @AsconaC20NE
    nou ja, euro 98 wordt wel steeds minder idd, hier in oldenzaal kun je het alleen nog bij de Q8 tanken. maar ik ben zo vaak in Duitsland dat ik hem dan ook altijd meteen vol gooi met de Duitse V-power.


    @gasbas35

    ik had geen last van een slippende koppeling, daar was ik zelf ook verbaasd over.

    #17548545

    ik zal mijn vrouw eens voorzichtig gaan vertellen dat we maar naar de duitse grens moeten verhuizen…

    zit zelf tussen Rotterdam en Dordrecht, denkdat ik het kan vergeten.

    #17548546

    @AsconaC20NE
    nou ja, euro 98 wordt wel steeds minder idd, hier in oldenzaal kun je het alleen nog bij de Q8 tanken. maar ik ben zo vaak in Duitsland dat ik hem dan ook altijd meteen vol gooi met de Duitse V-power.

    Bij de tango bij jullie kun je ook gewoon 98 tanken. sowiso bij een van de vele onbemande tankstations, ook bij Tankstation Belderink kan het nog gewoon dacht ik.

    in mijn woonplaats kun je bij alle 4 van de 5 de tankstations gewoon 98 tanken waarbij 1 ook nog 98 met loodvervanger zo van de pomp kunt krijgen.

    #17548547

    origineel gepost door astragsi
    Ik had er toen de nederlandse v-power inzitten en dat bleek ook gewoon euro 95 te zijn en die had dus ook dat hij inhield tussen de 3500-4000 toeren, sindsdien tank ik in duitsland waar de v-power 100 octaan heeft.

    De Nederlandse V-Power heeft een octaan gehalte van 97,3 maar het wordt euro 95 genoemd omdat het net onder de euro 98 zit…. En met V-Power (97,3) valt prima te rijden waaronder ook door trekken tot 7000 toeren. Rij zelf met 257,3pk en 354nm (Z20LER) en dat rijd heerlijk!!! :thumbup

    Ook m’n Astra G project draait eindelijk met nu op dit moment 253pk en 354nm (Z20LEH) als ie door de RDW heen is gaat ie naar de 400pk zie m’n workshop op het ATC-Forum: http://www.destampertjes.net/atc/phpBB2/viewtopic.php?f=31&t=1551&start=1050

    Dus gewoon V-Power of euro 98 tanken dan is er niks aan de had en voldoen je aan de eisen…;)

    Veel succes met de chiptuning!!!

    Greetzzz!!!

    #17548548

    @Astranomic
    kan best dat het 97,3 :hmmz octaan is, maar feit is dat de auto gewoon inhield met deze brandstof en dat deed de auto niet met euro 98 en ook niet met V-power 100.


    @AsconaC20NE

    hmm heb eigenlijk nog nooit bij de Tango getankt en kan best dat Belderink het ook heeft.

    #17548549

    @Astragsi:

    Dit kan ook aan het brandstoffilter liggen had ik ook met de Astra H Station 2.0 Turbo doordat de doorstroming niet meer optimaal was in het filter hield hij ook in in de hoge toeren kosten van ’n brandstoffilter van ’n Astra H zijn zo’n 76,- euro…:wtf

    Greetzzz!!!

    #17548550

    @Astranomic, lijkt me sterk dat het de brandstoffilter was, volgens EDS lag het ook aan de benzine het was namelijk echt een dip tussen de 3500-4000 toeren en daarna werd er weer zonder probleem doorgetrokken tot de 7000.

    en zoals gezegd vanaf Euro 98 was die dip er helemaal niet.

    maar ja auto is inmiddels verkocht en iemand anders heeft er nu plezier mee.:D

    #17548551

    na vorige week let ik meer op het inhouden tussen de 3500 en 4000 toeren.
    de auto is niet gechipt maar (nu ik er op let) houd nu ook in.

    heeft iemand enig idee wat dit kan zijn.:swear

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.