Corsa B zonder remdruk=opgelost, nu alarm probleem

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B zonder remdruk=opgelost, nu alarm probleem

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren geleden door .
22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213930

    ey
    k heb een probleempje met een corsa b die ik in onderhoud heb, namelijk het volgende

    die auto moest gewoon een hele grote beurt hebben, dus dis-riem,multiriem,bougies,filter,olie en noem allemaal maar op

    ook moesten de remmen grondig onderhoud hebben, de bestuurder klaagde er over dat hij het pedaal al erg ver in moest trappen

    nou dan begin je eraan,trek je 1 remslang gewoon uit elkaar, en hij wilde ook wat meer remkracht

    dus ik 2 liter remmen eronder met 2 nieuwe remslangen, ding ontluchten, ok nergens meer lucht in de leidingen, maar krijg ook geen druk

    als ik blijf pompen,krijg ik wel druk, stop ik met pompen en wacht 5 sec dan is er weer geen druk, de remmen heb ik ontlucht met een eezibleed, maar daarna ook nog met zn 2en

    dus, wat zou het kunnen zijn?
    remcilinders achter zijn heel
    remslangen zijn goed
    en zie verder nergens lekkage

    #17546984

    kijk je rempomp voor ma eens na waarschijnlijk inwendige lekkage

    #17546985

    Probeer is ontluchten met een drukpomp…bij de garage. Die zet ee druk van ongeveer 2 bar op het systeem.
    Als er ergens een lek is zie je dat vrij snel.

    #17546986

    als er al een lek was aan de wielen zouden er al natte plekken moeten zijn op de velg of draag armen

    #17546987

    toevallig niet remklauwen verwisseld? ontluchting boven op de klauwe?

    #17546988

    hmm, nu je t zegt sjoerd…
    eigenlijk niet op gelet, heb ze erop gezet zoals ze ook van een andere corsa af kwamen, en die had gewoon perfecte druk… dus de linkse weer aan de linker kant gezet…

    ik zet er met de eezibleed 1,5bar op…lijkt me wel genoeg toch

    nee lekt op het zicht nergens…
    maar zal idd de hoofdrem cilinder controleren
    met de oude remmen had die nou ook niet echt druk zegmaar…

    #17546989

    kan zijn dat de cupjes in de hrc kapot zijn

    #17546990

    de hrc wil idd nog wel eens kapot gaan…
    zoals je het omschrijft zou ik het daar toch in zoeken…

    Helemaal omdat die hiervoor ook niet echt druk had..

    #17546991

    zow, net terug van klussen,
    HRC vervangen,en jahoor weer druk

    nu slaat alleen de motor niet aan,ploft alleen wat (c16xe)
    dit komt nadat ik de sirene van het alarm losgekoppelt had om bij de hrc te komen, ook na aansluiten van de sirene heeft die er geen zin meer in, alleen plofjes, dus gewoon geen brandstof…

    ik dus ff kijken waar dat alarm zit, heb ik gevonden, en heb de draden gevolt die de motorboom in gaan, deze zijn gewoon afgetakt…
    kan ik die gewoon ongestraft eraf halen? 2 draden gaan zoiezo richting het brandstofrelais

    want dan haal ik gewoon het alarm eruit,zitten toch geen handzenders meer bij

    #17546992

    Volgens mij werkt dat als een onderbreking, zodat de motor geen brandstof krijgt.
    Weer netjes doorverbinden,dan moet ie weer werken.

    #17546993

    ja dat dacht is dus ook,dus ik heb net al ff de draden naar het relais doorgeknipt,alleen ploft dus nog steeds alleen maar…
    haal t er morgen wel helemaal uit, want zag dat er ook een extra draad rechtstreeks naar de Brandstofpomp loopt…

    #17546994

    Het relais kan ook worden uitgeschakeld door het alarm, je zal dan moeten kijken welke 2 draden je dan moet doorverbinden :thumbup

    #17546995

    er waren gewoon 2 draden afgetakt…denk ik tenminste,alles zit er wel professioneel uitziend ingebouwd, dus ik ga zo lekker puzzelen :p

    #17546996

    kijk anders even of de massa voor de ecu nog wel goed is tenminste het punt op het caros…
    als die slecht is wilt ie ook enkel ploffen…..

    en voor de rest kijk je u2u vanwege dangerous info wat ik je ga geven :P

    #17546997

    @gsifreakje

    Niet alles moet openbaar op het forum komen, dit soort info kan je beter via een u2u versturen :hmmz

    #17546998

    aangepast

    #17546999

    zow,
    t ding loopt weer,
    gewoon t hele alarm eruit gesloopt, was een gemini alarm

    gvd wat een zooi was het om t eruit te halen zeg

    draden van links naar rechts kruislinks door t dashboard heen en noem maar op…

    BP was met 3 draden beveiligd…

    morgen de startonderbreker eruit,zit ook nog maar 1 decoder bij…

    iedereen bedankt voor de info

    #17547000

    beterszzzz :thumbup:thumbup

    #17547001

    Dan is het een best uitgebreid alarm geweest als het zo’n klus was.
    Een standaard klasse 2 alarm heb je er binnen een paar minuten uit, maarja dan zit er ook geen startonderbreken bij. (vanaf klasse 3 of 4 is deze verplicht anders is het een optie)
    Maar gelukkig is het opgelost :thumbup

    #17547002

    was een gemini dies meestal uit gebreid :P

    #17547003

    mwa, deze was idd wel erg uitgebreid
    3 draden brandstofrelais beveiligiging,
    1 naar ontsteking
    2 sensoren binnen
    1 lichtsensor
    draden naar knipperlichten
    en dan nog de spanning naar naar de unit enzo
    sirene,motorkapsensor
    en alle draden zaten door de orriginele kabelboom heen gewerkt, dus moest echt alles open halen…

    zo verder met de startonderbreker,die is er makkelijk uit als ik t goed gezien heb, 1 draad op contactblok doorgehaald
    wil alleen wel t rode lampje laten knipperen,dus moet daar weer ff voor puzzellen

    #17547004

    Qua bedrading valt het dan nog mee, het is alleen kwalitatief (vervelend) ingebouwd om het een dief zo moeilijk mogelijk te maken. ;)
    Waarschijnlijk een klasse 3 met uitbreiding naar startonderbreker.

    Een knipperend rood lampje kan je redelijk eenvoudig aansluiten, gewoon een knipperled hiervoor gebruiken.
    De constante plus aansluiten op de plus van de led, de min via een relais naar de massa. De stuurdraad van de relais aansluiten op de geschakelde plus, dan knippert het lampje alleen als je contact uit staat ;)

    Gemini heeft ook gewoon een klasse 1 alarm, die zijn echt simpel en niet uitgebreid.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.