Astra F airco inbouwen

Forumindex Forums Modellen Astra Astra F airco inbouwen

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213902

    Hallo iedereen,

    Ik kreeg het lumineuze idee om een originele airco in te bouwen in mij astra F.

    Ik weet het, het is niet het makkelijkste wat je kan doen van verbouwingen, maar ik hou van uitdagingen.

    Nu vroeg ik me af welke onderdelen heb je zoal nodig?

    -Klimacompressor
    -Klimadroger
    -Klimaleidingen

    En wat nog allemaal…?

    Bedankt

    #17546762

    komt meer bij kijken

    front van de astra f met airco is ook anders
    radiateur moet je ook een ander voor hebben
    en een stuk kabelboom
    en je oet een ander motorsteun hebben

    #17546763

    Diversen relais.

    draadboom koelventilatoren incl relais.

    Kabelboom Airco / deeltje dash / ander kachelpaneel (ivm koud schakelaar) / ander kachelhuis / motorsteun / multiriem / multiriemspanner / kachelradiateur (is anders) / 3weg klep.

    dan ben je er nog niet.

    Willem

    #17546764

    Ik zou een Astra halen waar de airco al in zit.

    #17546765

    dat is wel de beste optie inderdaad.

    Willem

    #17546766

    Nu voor dat laatste ben ik niet zo…

    De draadbomen en kabelbomen dat is geen probleem.

    Enkel misschien de compressor, heb ik daarvoor een compleet andere motorsteun nodig of enkel het stuk waar de compressor op zit.

    Hier heb een de houder gevonden voor de compressor:
    http://img17.imageshack.us/img17/3710/beybsgbmkkgrhqihcqerhem.jpg
    http://img17.imageshack.us/img17/7198/beyqmwbmkkgrhquheeerf3c.jpg

    Moet daarvoor de motor eruit of kan je er ook aan als je de interrieurfiltel eruit haalt?

    #17546767

    volgens mij moet je een compleet andere motorsteun hebben

    #17546768

    Moet daarvoor de motor eruit?

    #17546769

    hele steun vervangen, motor moet je wel ophangen, maar hoeft er niet uit.

    Voor het aansluiten en gaten maken in je schutbord moet de motor er wel uit.

    Willem

    #17546770

    Achzo,

    Nu de gaten voor de twee airco leidingen die naar het kachelhuis gaan.
    Waar precies lopen deze leidingen?

    Bedankt

    #17546771

    zou ik niet EXACT weten, zou je eens bij en sloper moeten kijken en opmeten.

    Willem

    #17546772

    Nu nog een klein vraagje;

    Op de schema’s zie ik dat er 3 draden naar de motorelektronica lopen.

    Waarvoor dienen deze, waarom gaan die naar de motorelektronica?

    Hier een schema:

    Bedankt

    #17546773

    om in en uitschakelen airco te regelen, en om het motortoerental aan te passen bij inschakelen.

    en de uitschakeling van de airco bij volgas te regelen.

    er komt meer bij kijken dan compressor aansluiten en werken maar.

    druksensoren, motorregeling, koud schakelaar en dergelijke.

    Willem

    #17546774

    Airco aftermarket is gewoon niet te doen. Kost veel te veel geld. Beter zoek je een astra waar het in zit.. Of zet je een mobiele airco achterin met een hele dikke omvormer.

    #17546775

    Ja het is niet gemakkelijk, maar niet onmmogelijk.

    Nu dat de airco uitschakeld bij volgas, dit lijkt mij niet NOODzakelijk, of toch?

    Nu mocht je dit niet aansluiten, wanneer je de airco inschakeld gaat hij toch ook weer de toeren stabiliseren of niet? (Dit gebeurt toch ook als je je stuur gans overdraait, met de servo?)

    Wat bedoel je met druksensoren?

    Bedankt, Jeroen

    #17546776

    het is niet voorniks ingebouw, heeft met het puntje MOTOR temepratuur te maken.

    Airco word ook uitgeschakeld boven bepaalde motortemeratuur.

    is alleemaal beveiliging.

    en ja hij moet wel via de motorcomputer, kans dat het systeem bevreist is anders aanwezig, airco draait niet constant mee namelijk, pomp schakelt uit en weer in en weer uit en weer in!!

    dat gaat constant door zo.

    dit word geregeld door Motorcomputer / druksensoren.

    en dat is niet voor de grap…

    Willem

    #17546777

    Ja,

    Dat weten we dan ook weer!

    Nu nog twee vraagjes:

    Op het schema staan twee sensoren:
    S20: Switch asm -pressure
    S109: Pressure switch revolution acceleration

    Waar zitten of bevinden deze zich ergens?

    Bedankt, Jeroen

    #17546778

    die eerste is een druksensor,en die 2e komt vanaf motorcomputer.

    Willem

    #17546779

    En waar zit die druksensor ergens?

    Jeroen

    #17546780

    Nu nog een laatste vraag;

    Past een motorsteun van een 1.6 op mijn 1.4?

    Bedankt

    #17546781

    Zoek anders gewoon een astra met airco en dan zet je die er naast, kun je het zo overbouwen. Is verreweg de goedkoopste oplossing mocht je het al wagen.

    #17546782

    Hoe is dit nog afgelope?

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.