rare storing 1e versnellings herkening

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) rare storing 1e versnellings herkening

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren geleden door .
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213767

    hallo
    ik heb een probleem betreft de 1e versnellings herkening.
    ik rij in een astra gsi met c20let met een DdV chip en een f28 met quaffi sper.

    nu krijg ik steeds storings code 41 (spanning te laag)er in.

    het vage van dit verhaal is dat.
    als ik een 15 seconden in de 1e versnelling blijf rijden de storing weer weg gaat.
    en alleen terug komt als ik een 10 tot 15 seconden in de 2e versnelling blijf rijden.
    in de rest van de vernellingen komt de storing niet boven.

    zou het kunnen zijn dat de schakelaar niet vergenoeg ingedrukt wordt in de 2e versnelling?

    voor de rest heb ik het volgende al geprobeerd.

    -nieuwe schakelaar
    -andere ECU (ook gechipt)
    -bekabeling door gemeten (geen sluiting tusen de draden, of met andere draden)
    -uitgelezen en gereset met met de TECH 1
    -gereden met de stekker los
    -gereden met een schakelaar los op de kabel maar niet in de bak.

    voor de rest zou ik het nu ook niet meer weten
    en sta echt voor en raadsel.
    dus ideeen zijn van harte welkom.

    groet jur

    #17545000

    Volgens mij, is bijna bij elke gechipte ecu van LET de 1e versnellingsherkenning al uitgeschakeld.

    is het niet van de achteruit?

    #17545001

    of de stekkers omgewisseld met die van de achteruit?

    #17545002

    geeft code 41 das toch alleen voor de 1e versnellings herkening?
    ik kan wel gewoon met 1 bar druk rijden in de 1e versnelling en de andere versnellingen ook als de storing er in zit.

    #17545003

    origineel gepost door folkyc20xe
    of de stekkers omgewisseld met die van de achteruit?

    nee stekker zit 100% zeker goed
    kabels zijn bruin rood en bruin

    en dan toch blijft het een raar verhaal dat het alleen in de 2e versnelling is???

    #17545004

    demonteer die sensor of breng ff een andere langs.

    #17545005

    weet iemand in welke versnellingen de spanning van 5 volt
    aan de ecu door gegeven te worden?

    #17545006

    ik heb helaas momenteel de motor naast de auto liggen, anders had ik t voor je gemeten. .

    #17545007

    mja dat kan je toch ook wel meten met een goede multi meter? is het een maak of breek schakelaar, die in de bak zit voor 1e versnellingsherkenning?

    als het een maak is dan stuurt ie uitsluitend in de 1 een signaal door
    is het een breek dan stuurt ie in de overige een signaal door

    #17545008

    het is een verbreker NC

    hij verbreekt het contact in de 2e versnelling
    nu wil ik weten of dit hoort of niet
    ik denk dat er in de bak iets niet goed is:(

    is er iemand die kan meten of ie weerstand op de sensor meet in de 2e versnelling?

    #17545009

    Als het goed is is de 1e versnelling herkenning gedeactiveerd en dus hoef je de stekker niet eens aan te sluiten.
    dus zit het ergens anders niet goed.
    Even met een tech1 uit lezen.

    #17545010

    met de tech 1 konden ze ook nix vinden andre.
    is het een mogelijkheid om het snelheids signaal die naar de ecu loopt weg te halen (de blauw/bruine draad)?

    #17545011

    Als de 1e versnelling herkenning gedeactiveerd is kan hij er geen storing op krijgen.
    Kom anders een keer langs of zet hem een keer neer.
    Dan kan ik het uitzoeken.

    #17545012

    is goed andre.
    geef volgende week wel een belletje

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.