c20ne loopt niet meer raar

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) c20ne loopt niet meer raar

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 46)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213638

    ik heb mijn c20ne gereviseerd en in mijn kadett 1.6 gebouwd

    maar nu wil hij niet lekker lopen

    nu zag ik al dat ik de (gele) stekker miste waar 91 en 95 op staat ?

    als hij op 91 staat loopt hij redelijk stationair maar wil niet echt in toeren zonder te ploffen en backfiren. rookt dan niet

    als hij op 95 staat loopt hij niet stationair maar wel goed in toeren maar pluimt zwarte rook

    ook blijft de motor lopen als ik de temp. sensor van de motor los trek ? heb de stekker al vervangen die was een beetje gaar. miss. dat de sensor kapot is ?

    maar ben benieuwd of iemand weet wat het nog meer kan zijn. bougies worden ook zwart. maardoen het alle 4

    injectoren doen het ook alle 4 iig als ik de stekker eraf haal (per cilinder ) valt de motor terug in toeren

    :hmmz :hmmz :hmmz :hmmz

    http://www.youtube.com/watch?v=cdsds_nLFRY

    #17543378

    lmm&lambda, benzinefilter vervangen, injectoren vuil.

    #17543379

    lambda is goed die komt uit mijn 16v

    lmm ???

    brandtstoffilter moet ik nog vervangen maar de 1.6 heeft goed gelopen dus verwacht niet dat het daar aan ligt.

    maar het is raar dat hij wel goed op toeren loopt op octaan 95 maar dan wel rookt .

    en als ik de stekker van stationair regeling eraf trek loopt hij stationair ook hoger en dus beter.

    van de week ff de injectoren eruit halen en testen. :thumbup

    #17543380

    lmm luchtmassa meter.. /luchtweger, die je open hebt liggen onder de kap.

    #17543381

    origineel gepost door opelkadetje
    lmm luchtmassa meter.. /luchtweger, die je open hebt liggen onder de kap.

    ja dat kapje heb er zelf afgehaald.

    zal hem eens wisselen met een andere.

    maar krijg je deze kuren als de lmm niet goed is ?

    je kan ook dat tandwiel verdraaien zodat de veer iets strakker of losser gaat scheelt dat veel als je die 1 tandje verzet ?

    #17543382

    vandaag ff de injectoren gecheked die doen het goed :thumbup

    daarna bougies nagekeken (roet zwart) en toen :wtf geen vonk.

    ik oude bougies getest wel vonken :hmmz

    bougies erin motor goed lopen ik blij king: todat hij na een halve minuut weer slechter begon te lopen.
    bougies er weer uit ,weer roet zwart :thumbdown en dus niet meer vonken.

    dus het ligt toch wel aan het mengsel dat de motor slechter gaat lopen doordat de bougies dan zwart worden en dan dus niet meer vonken :fy1

    #17543383

    alle bedrading doorgemeten van lmm,gasklep sensor,temp. sens.,octaan stekker naar ecu alles is iig niet onderbroken :hmmz

    van de week eens een ander luchtmassa meter proberen

    #17543384

    ik had het ook bij 20ne naar c20ne ombouw (C ascona 20ne, naar omega C20ne blok) en kabelboom werkte niet lekker daarop… had ook wat te maken met koolstofdioxidefilter zit tussen je inlaat en kop in, deze had ik niet aangesloten en wat slangen verkeerd vacuum.. na deze goed gedaan te hebben was het een stuk beter.

    #17543385

    En de watertemp. sensor zelf?:angel

    #17543386

    nokkenas staat niet goed, of bougiekabels verkeerd, of onsteking verkeerd gemonteerd.

    #17543387

    Lijkt meer op een brandstofprobleem, hij krijgt veels te veel. Wat is die stekker los? Lijkt wel van de lambda sensor…

    Alle slangetjes wel aangesloten, ook op de bd regelaar?

    Het zijn alle kleine dingen die je dubbel moet nalopen.
    Bougies neem ik aan dat je de juiste hittegraad erin hebt, en kabels/rotor/enz goed is..

    #17543388

    origineel gepost door geert666
    nokkenas staat niet goed, of bougiekabels verkeerd, of onsteking verkeerd gemonteerd.

    distributie staat op tijd en bougie kabels zitten goed en ontsteking kan niet verkeerd :thumbup

    #17543389

    origineel gepost door bbg_gendt
    Lijkt meer op een brandstofprobleem, hij krijgt veels te veel. Wat is die stekker los? Lijkt wel van de lambda sensor…

    Alle slangetjes wel aangesloten, ook op de bd regelaar?

    Het zijn alle kleine dingen die je dubbel moet nalopen.
    Bougies neem ik aan dat je de juiste hittegraad erin hebt, en kabels/rotor/enz goed is..

    het is idd een brandstof probleem hij krijgt veel teveel daarom roet hij zo en daardoor worden de bougies te vies en loopt hij kut.

    ontsteking is alles nieuw ik heb ook nieuwe c20let bougies dezelfde als van een 16v volgens mij ,( bosch super plus)

    die stekker los is van de octaan stekker lambda zit aangesloten

    ik zou vanavond een lmm oppikken maar helaas ben ik pas net afgewerkt :( dus dat wordt volgende week :cry

    #17543390

    Bougies gewoon bpr5 ngk, wat std is voor een c20ne.

    je pomp en filter geloof ik niet zo dat het is, bd regelaar goed? alle slangetjes op je inlaat en van de bd regelaar aangsloten?

    #17543391

    lmm meter vervangen :thumbdown :argue
    bd. regelaar gewisseld :thumbdown :argue

    wordt er gek van :fy1 heb totaal geen zin meer in die auto zo !

    koop nooit meer een blok wat ik niet heb horen lopen :fy1

    alle slangen enz. zitten goed aangesloten
    ga van de week nog ff een andere temp.sens. erin zetten en als het dat niet is is het misschien de computer zelf wel ?

    #17543392

    Zitten er wel de gode injectoren in??

    waar staat de auto??

    #17543393

    daar dacht ik ook al aan.!

    #17543394

    origineel gepost door geert666

    Zitten er wel de gode injectoren in??

    waar staat de auto??

    in eindhoven

    er zitten iig geen 16v injectoren .

    lijken me wel de orginele,want heb nog een setje inj. liggen van een c20ne met dezelfde ond. nummers dus moet goed zijn

    #17543395

    net weer ff wat gedaan.

    de temp. sens gewisseld.

    heb brandstofleidingen eraf gehaald en nog een keer gecheked welke de toevoer en retour was. en ze zaten goed :thumbup

    de retour leiding was kurkdroog dus heb die los laten liggen en de motor laten draaien maar er komt dus niks retour :hmmz

    retour zeide is na de drukregelaar die vacuum aangestuurd zit. en vacuum doet het drukregelaar is gewisseld of ze moeten allebei kapot zijn ?

    ik heb alleen wel het koolstof filter niet meer in gebruik.
    slang van dat klepje/sens. is afgedopt alleen de slang die langs je chassisbalk naar achterloopt is open en niet afgedopt maar neem aan dat het daar niet aan kan liggen :hmmz

    heb ook een tigra voorzien van c20ne en toen had ik daar geen problemen mee :hmmz
    gr.arno

    #17543396

    :fy1 :argue :fy1 wordt er echt gek van ga er dadelijk nog webers opzetten. :fy1

    heb de brandstofdrukregelaar gangbaar gemaakt.

    met 2,5 a 3 bar perslucht op de aanvoerzijde laat hij een klein beetje druk door naar retour. als ik dan aan de vacuumkant zuig dan laat hij steeds meer door dus zou goed moeten zijn maar na montage blijft het probleem zich voordoen.

    ik wil een universele brandstofdruk regelaar erop gaan zetten met manomter zodat ik de retour evt. zelf kan regelen.

    en wil ff testen of de injectoren niet continu open blijven staan dat kan natuurlijk ook nog dat hij daarom verzuipt en te weinig brandstof over heeft om retour te doen. :hmmz

    de blauw rode draden van de injectoren hebben toch altijd + spanning en de injectoren worden neem ik aan met de bruine, gelerode draadjes aangestuurd ?

    #17543397

    als die loopt moet de benzine zo uit de retour komen anders is het niet goed

    #17543398

    Idd daar zit de fout dan ook.

    gewoon andere regelaar er tussen zetten!

    of de rails oid is verstopt. want bij c20ne zit die regelaar later pas tussen de retourleiding toch?

    komt er wel brandstof uit de rails?

    #17543399

    Denk ook dat er iets mis is met de injectoren waardoor die teveel brandstof in je cilinders spuit en je mengsel daarom verkeerd is waardoor die gaat zwart roken,ploffen,…

    #17543400

    origineel gepost door sw16v
    Idd daar zit de fout dan ook.

    gewoon andere regelaar er tussen zetten!

    of de rails oid is verstopt. want bij c20ne zit die regelaar later pas tussen de retourleiding toch?

    komt er wel brandstof uit de rails?

    ja er komt wel brandstof aan 1 kant van de drukregelaar

    en de retour leiding is verder helemaal open,dus moet de regelaar wel zijn.

    ga ff een universele instelbare aanschaffen met meter dan monteer ik die wel en de orginele er tussenuit :thumbup

    #17543401

    ik zou eerst de originele er tussen uit halen voordat je iets gaat kopen

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 46)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.