ZO, dat was wat ik zei bij de VOD toen ik de rekening kreeg van net 4 cijfers voor de komma.
Uitleg:
Grote beurt uitgevoerd.
Verwarmingsklepairco c.q. kachelkraan vervangen, i.v.m. koelvloeistof verlies. Onder druk gezet en ja hoor lekken, stuk gereden met de airco uit onder druk gezet en niet lekken. Het was wel degelijk koelvloeistof onder de auto.
Achterremklauw gangbaar gemaakt + remblokken vervangen.
Rechterstuurkogel vervangen i.v.m. te veel speling.
dus vanaf nu……………..:wtf
Rook onder de motorkap vandaan en dan ben je nog geen eens je woonplaats uit!!!
ANWB (Opel Assistent plus) erbij. Ik snap nu waarom Opel je dit bij een grote beurt geeft. whhahah.
Deze, de anwb, geeft te kennen dat het aannemelijk is dat er tijdens het vervangen van de kachelkraan er met koelvloeistof is gemorst en dit daardoor ergens tussen ligt (de koelvloeistof dus) Dit tijdens het rijden wegloopt en op de uitlaat komt wat rook veroorzaakt.
Dit voorgelegd bij de VOD en deze zegt dat er niets gemorst is. De VOD heeft een toevoeging “Tunap radiateur dicht” bij de koelvloeistof gedaan.
Nu na 200 kilometer overwegend korte ritten gemaakt te hebben heb ik geen last meer van rook onder de motorkap en tot nu toe ook geen verbruik meer van koelvloeistof want dat was de reden om de kachelkraan te vernieuwen.
Pfffffffffff