Manta i300

Forumindex Forums Modellen Manta Manta i300

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 46)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213576

    Ik zoek alle informatie die er maar te vinden is over de i300, in verband met mn restauratieproject.

    Alles is welkom!

    gr Rico

    #17542727

    Had ’t gelezen dat je met name wat zoekt over de motorsteunen, maar hier is zo verrekte weinig beeldmateriaal over, dat het niet gemakkelijk wordt, qua buitenkant en verdere technische zaken is hij identiek aan de i400.

    Ik las ergens nog een mening over dat de assen gewoon 5-gats steekassen hebben, maar voor zover ik weet klopt dat verhaal niet bij de i300, maar gaat dat wel weer op bij de i200 groep B.

    Maar… ik dwaal weer es af. :)

    #17542728

    als het goed was had hij gewoon een 400 as er onder,maar een echt heb ik nooit gezien moet ik zeggen.

    #17542729

    ;)er zit in iedergeval wel 5 gaats onder, en ik dacht dat de velgmaat 1j breder is dan die van de 400(breed). het is even geleden dat ik hem gezien heb.

    #17542730

    Er stond een poosje terug een i300 te koop op mobile.de, die foto moet ik ergens hebben maar moet even zoeken…

    #17542731

    Het valt me inderdaad niet mee om er iets over te vinden, maar ga er toch een replica van maken, compleet met 3.0 motor, en 5 gats assen. Ik zal binnenkort mn topic weer ns tevoorschijn halen, het project heeft een jaar stilgelegen door de oprichting van mn eigen bedrijf dat al mn tijd en aandacht nodig had.
    Ik heb inmiddels 2 400 wielen 8j x 15 gekocht, en wat plaatwerk besteld bij DR Manta. De auto die ik heb is al voorzien van 400 uitbouw, en de onderkant is eigenlijk zeer goed op de balken en kriksteunen na.
    Ik zoek nog 5 gats assen, 400 interieur en nog 2 8j velgen, dus wie iets heeft liggen mag zich melden.
    En inderdaad, hoe het er bij een i300 onder de kap uitziet is me een groot raadsel, want daar heb ik nog nooit een foto van gezien.
    Reden dat ik voor een i300 ga, is omdat je een 3.0 liter blok makkelijk is aan te komen, en je op die manier een goed gelijkende replica kunt maken van een zeer zeldzame auto.

    Maar alle info over de i300 is welkom natuurlijk!
    Gr rico

    #17542732

    Uiterlijk is de i300 identiek aan de M400. Dus ook met de 5-gats Ronal enz.
    Dat kan je snel via internet controleren.
    Ik heb hier ergens een artikel liggen en ik denk me te herinneren dat het onderstel
    van de i300 eigenlijk een M-400 is met de 6-pitter d’r in. Maar waar ligt dat artikel weer…
    Dus ook met de “dikke” achteras.
    Verbeter me als ik fout ben.
    Verder ben ik wel benieuwd naar pics!
    Grtjs.

    #17542733

    Dit is een folder van de i300, die moet ik ook nog ergen hebben liggen

    #17542734

    staat nog n setje ronals op mplaats
    weet zo ff niet meer of t 7 of 8 j is???

    #17542735

    Dr staat inderdaad nog een setje 6×14 op, stond ook een set van 2 velgen 8jx15 maar die heb ik gekocht!

    Het zoeken naar de juiste onderdelen valt niet mee, delen zoals de 5 gats velgen, wielen en interieur zijn schaars geworden.

    gr rico

    #17542736

    Ik heb nog snel 2 velgen 7×15 ronal kunnen kopen,liggen ondertussen thuis.
    8×15 is echt zeldzaam, gefeliciteerd met de aankoop!
    Echte 400 onderdelen worden zeldzaam en de prijzen gaan abnormaal hoog!
    grtz

    #17542737

    origineel gepost door rico523
    Dr staat inderdaad nog een setje 6×14 op, stond ook een set van 2 velgen 8jx15 maar die heb ik gekocht!

    Het zoeken naar de juiste onderdelen valt niet mee, delen zoals de 5 gats velgen, wielen en interieur zijn schaars geworden.

    gr rico

    ok zal dan dat setje 8×15 geweest zijn
    want waren cker geen 14 inch;)
    ebay de komt nog wel es wat voorbij:thumbup
    maar wel voor de hoofdprijs:hmmz

    #17542738

    Tja, voor weinig 400 spullen kopen zal echt niet meer lukken, heb wel het geluk dat de onderdelen waardevast zijn. Dus ik zie het maar als een waardevolle belegging.
    Kan mn geld beter in 400 onderdelen stoppen dan op de DSB bank zetten:D

    gr rico

    #17542739

    origineel gepost door boyanka
    ;)er zit in iedergeval wel 5 gaats onder, en ik dacht dat de velgmaat 1j breder is dan die van de 400(breed). het is even geleden dat ik hem gezien heb.

    Nee hoor, dezelfde breedtes als bij de 400, je kon indertijd nog een bredere velg bij Ronal kopen, die zijn intussen ontiegelijk zeldzaam, net als de 16″ versie.


    @Rico
    , kijk uit dat je geen TRX velgen koopt, daarvoor zijn geen (nieuwe) banden meer te vinden.

    #17542740

    origineel gepost door mantallica
    Dit is een folder van de i300, die moet ik ook nog ergen hebben liggen

    [img]..[/img]

    Grappig weetje is dat de auto op de afbeelding een 400 was.
    als je heel goed kijkt, dan zie nog een vage gele sticker met 400 op de voorspoiler.

    Exact dezelfde foto is ook voor de i400 en de i240C folder gebruikt.

    #17542741

    Dat TRX verhaal daar was ik al van op de hoogte, de velgen die ik gekocht heb zijn gewone velgen, en nu zoek ik er nog 2, of een complete set. Liefst 8j, dan zijn de banden nog te betalen.

    gr rico

    #17542742

    je zoek 5 gaats assen,als je snel reageer ,ik heb een a omega station met assen en schijf remmen rond om,als het wat is gratis wel ff op komen
    halen staat in roosendaal bij b.o.z.staat op punt om naar de sloop tegaan.
    vgr tonsr.

    #17542743

    origineel gepost door TonSR
    je zoek 5 gaats assen,als je snel reageer ,ik heb een a omega station met assen en schijf remmen rond om,als het wat is gratis wel ff op komen
    halen staat in roosendaal bij b.o.z.staat op punt om naar de sloop tegaan.
    vgr tonsr.

    steek van de omega is anders geen 5×120 dat is 5×110
    gaan zijn velgen niet passen !

    #17542744

    Bedankt voor het aanbod, maar ik moet een Commodore GSE achteras hebben, en voor de naven en fusee´s van een Commodore.

    Gr rico

    #17542745

    Als je breed gaat bouwen en je wil ook achter de 8J hebben met ET3, dan moet je flink diep in je beurs tasten en fanatiek zoeken, vroeger waren deze velgen geen zak waard omdat iedreen de 10J’s wou hebben, maar nu die banden weer moeilijk zijn, wil iedereen de ET3’s weer hebben.

    Plaats anders even een oproepje op het Hectrieblerforum en op de site van de 400 Club Duitsland en wees voorbereid op een flinke vraagprijs.

    #17542746

    Zat er eigenlijk aan te denken om er achter een spoorverbreder tussen te zetten, zodat de achterwielen er mooi onderstaan. Of zou dit niet werken=

    gr rico

    #17542747

    Oh, dat werkt ook wel, alleen is de velg dan net zo diep als de voorste en dat staat op zich wat gek. Vandaar dus ook achter de 10J en de 8J versie met ET3.

    #17542748

    Daar heb je dan ook weer gelijk in. En de banden op een 10j velg, 285/50-15 als ik me niet vergis, zijn die nog wel aan te komen?

    gr rico

    #17542749

    origineel gepost door rico523
    Daar heb je dan ook weer gelijk in. En de banden op een 10j velg, 285/50-15 als ik me niet vergis, zijn die nog wel aan te komen?

    gr rico

    is dat niet 285/40-15? , in ieder geval weet ik nog wel een paar nieuwe, als ze nog niet verkocht zijn.
    bij interesse kan ik het morgen zeker weten.

    #17542750

    Klopt, over die banden, het was tot nu toe altijd zo dat om de 2 jaar weer een serie aangemaakt werd, clubs die ingeschreven staan, hebben de 1e keus, de rest gaat dan de bandenmarkt op.

    Bandjes zijn ook duur: ±400-±450 euro.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 46)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.