D kadett 400 project: ZIE ANDERE TOPIC!!

Forumindex Forums Modellen Kadett D kadett 400 project: ZIE ANDERE TOPIC!!

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 128)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213510

    hallo allemaal,

    ik ga een d kadett 400 replica bouwen.
    zal enige tijd duren, maar dat is niet erg.
    de eerste delen heb ik inmiddels gekocht:

    de kadett zelf, nu nog een 1.3 automaat. zit een half blok in (kop had de vorige eigenaar nodig).
    bekleding zit er niet meer in, maar dat wordt toch allemaal veranderd. verder zitten de ruiten er bij, en is de koets in zeer goede staat, zit weinig roest en rottigheid aan.
    en uiteraard nog een NL kenteken. hier de foto’s:



    Bij deze kadett heb ik een blok gekocht, deze is in duitsland gereviseerd werd mij verteld.
    blok is een 2.4 liter.
    carburateurs zijn 40er webers met K&N filters.
    bak is een getrag 240.
    dit blok zou eerst in een B manta rallyauto komen, maar dit project is niet doorgegaan, vandaar dat ik het voor een mooi prijsje kon kopen:




    om dit blok in de kadett te bouwen is zeer veel aanpaswerk nodig, omdat de kadett natuurlijk niet achterwiel aangedreven is.

    om het iets makkelijker te maken koop ik een carrosorie van een b manta voor onderdelen en ophanging etc. deze heb ik inmiddels ook gevonden.
    assen worden ook van een b manta 2.0.

    om een idee te krijgen wat ik wil maken:
    http://www.manta400.nl/kadett_400.htm

    gr. christian

    #17541755

    bak is een getrag 240
    zo te zien
    en de d kadet 400 had geen manta achteras
    lijkt meer een b commodore as

    blijf dit topic volgen
    zou t al mooi vinden als je er een rwd kadett van maakt
    als t lukt er n nette 400 replica van te maken:wors:wors

    #17541756

    de D 400 staat op een manta vloer ;)

    de deurpanelen heb je niet erby? die zoek ik nog namelijk

    #17541757

    origineel gepost door mayhem
    de D 400 staat op een manta vloer ;)

    de deurpanelen heb je niet erby? die zoek ik nog namelijk

    het complete interieur, dus alles wat er nu niet in zit is al opgekocht door degene die mij deze kadett aanwees.
    had namelijk een advertentie staan dat ik een kadett zocht voor dit project.

    @ louwe, ik weet dat dit niet een originele achteras van een 400 is, maar heb hier in de buurt een aantal opel-fanaten zitten, die mij zeiden dat een 2 liter achteras van b manta goed genoeg was.

    kon het vermogen van dit blok wel aan.
    dan kan ik het hele achterste stuk van de bodemplaat van die b manta, in mn kadett maken.

    het wordt sowieso geen exacte kopie van een 400, dan zou ik ook een ander blok moeten halen.
    ook moet ik hoogstwaarschijnlijk de uitbouwset zelf maken.
    deze wordt niet zo breed als het origineel, is me net iets té breed.

    voor derest ga ik eerst het rijwielgedeelt klaar maken, voordat ik echt aan het uiterlijk begin.

    #17541758

    origineel gepost door mayhem
    de D 400 staat op een manta vloer ;)

    nope op een ascona 400 bodumplaat:o;)
    en die is echt niet het zelfde;)

    de deurpanelen heb je niet erby? die zoek ik nog namelijk

    #17541759

    origineel gepost door Christian-tsx
    ..het wordt sowieso geen exacte kopie van een 400, dan zou ik ook een ander blok moeten halen.
    ook moet ik hoogstwaarschijnlijk de uitbouwset zelf maken.
    deze wordt niet zo breed als het origineel, is me net iets té breed.
    ..

    Tip: de uitbouwset van de Irmscher Corsa Sprint is nagenoeg hetzelfde, is alleen voor een kleiner autotje gemaakt. Dus, als je voorbeelden zoekt..

    #17541760

    er is een site waar je manta en asona 400 uitbouw delen kan kopen heeft die ook geen kadett 400 ond ?

    of je maakt er ascona 400 wielranden op zal ook erg dik staan op een d kadett :thumbup

    #17541761

    origineel gepost door rabbitopc
    er is een site waar je manta en asona 400 uitbouw delen kan kopen heeft die ook geen kadett 400 ond ?

    of je maakt er ascona 400 wielranden op zal ook erg dik staan op een d kadett :thumbup

    nee d kadett 400 wordt zover mij bekend is
    niets van nagemaakt

    en van een b ascona tjah dan heeft het helemaal niets meer met een d kadett 400 te maken

    dat van die corsa was mij nooit opgevallen terwijl ik beide auto,s wel ken:o;)

    zo,n setje komt via ebay.de nog wel es n enkel x voorbij
    mischien is zo,n set aanpassen wel minder wekr dan n compleet nieuwe set zelf maken;)

    #17541762

    hey dat word een gaaf project, met veel werk.
    lijkt wel wat op dat van mij.
    plaats hem bij verbouwingtopic, is het makkelijker bij houden.
    ga dit zeker volgen.
    word hij later ook rdw gekeurd??

    groeten.

    #17541763

    kwa rijwielgedeelte ga ik gewoon van een b manta uit. bodemplaat wordt deels vervangen, en een laat ik mn kameraad op zn werk maken.
    het deel waar de versnellingspook zit zet ik ook over van de manta.

    henk 400rr, bedankt voor je info, had dit niet eerder gezien maar het lijkt er echt heel veel op, als iemand zon set weet te vinden hoor ik dit graag.
    en idd, aanpassen van zon set gaat veel beter dan zelf een nieuwe maken.

    de kadett 400set is helaas nooit in productie geweest.

    ik blijf mooi rustig doorzoeken, ik heb er de tijd nog voor aangezien ik eerst een rijdende auto wil hebben, inclusief de RDW keuring etc.

    als dat allemaal gelukt is ga ik centen in het uiterlijk steken.

    iemand toevallig bekend met RISSE motorsport? zit in duitsland en heeft dit blok gereviseerd.

    #17541764

    Veel succes met je project. :thumbup
    Dit ga ik zeker volgen.

    In België krijgen we jammer genoeg zo’n rwd ombouw nooit gekeurd. :thumbdown

    #17541765

    origineel gepost door belgian.opel
    Veel succes met je project. :thumbup
    Dit ga ik zeker volgen.

    In België krijgen we jammer genoeg zo’n rwd ombouw nooit gekeurd. :thumbdown

    is de manier van aandrijving beschreven op het belgische kenteken dan?

    bij een NL kenteken is hier niks over te vinden, op het kenteken niet, en bij de rdw in de gegevens ook niet.

    heb contact gehad met DHZ-twente, die doet veel met motorombouw etc. ze zeiden me dat als ik het netjes doe, hoe geen probleem zou moeten zijn.

    uiteraard moet voor de motorombouw de kadett wel opnieuw gekeurd worden maar deze keuring is ook niet zo strak meer als eerst.
    weggedragtest werd amper meer gedaan volgens DHZ-twente.

    dus dat geeft mij wel goede hoop dat ik het zonder veel problemen op kenteken krijg;)

    #17541766

    Misschien heb je hier wat aan, hij zoekt ze ook maar wie weet heeft hij een adresje of nog wat liggen inmiddels

    http://www.manta400.nl/gevraagd.htm

    #17541767

    @Christian: De kadett 400 is een prototype geweest, ook daarom is er nooit iemand op het idee gekomen daar een kitje van te maken, ik vond het wel grappig dat de kit van de D-kadett 400 weer sterke overeenkomsten had met de Corsa spint C van Irmscher.

    Beter een idee goed gejat dan slecht bedacht zullen we maar zeggen. ;)

    Als je wat weten wil mag je altijd wel contact opnemen, ik vindt het en leuk en ambitieus project, ik hoop dat je hem klaar krijgt, dat zou ik wel erg leuk vinden.

    #17541768

    zeer gedurfd project.
    Ik hoop ook dat je hem klaar krijgt.

    als ik eerlijk ben vind ik die uitbouw er niet uitzien.
    maar omdat het zo zeldzaam is waardeer ik het wel.

    de E kadett heeft ook een bepaalde uitbouw die hier op lijkt.
    deze is weer breder als op de corsa zitten. misschien dat iemand het weet hoe deze heet.

    succes ermee

    #17541769

    origineel gepost door PaulvanhetEnde
    zeer gedurfd project.
    Ik hoop ook dat je hem klaar krijgt.

    als ik eerlijk ben vind ik die uitbouw er niet uitzien.
    maar omdat het zo zeldzaam is waardeer ik het wel.

    de E kadett heeft ook een bepaalde uitbouw die hier op lijkt.
    deze is weer breder als op de corsa zitten. misschien dat iemand het weet hoe deze heet.

    succes ermee

    ik vind het zelf ook heel wat:P
    gister even begonnen aangezien de gasfles leeg was vant lasapparaat, kon ik niet met de benz bezig:o

    blok is er uit.
    hele stuurinrichting gaat er ook uit. brandschot moet helemaal aangepast worden om het blok verder naar achteren te plaatsen.
    de bedoeling was om een complete vooras van b manta/ascona te gebruiken, en alles blijkt goed overeen te komen:)
    dus daar ben ik niet zo bang voor.

    ik zal 1 dezer dagen wat foto’s posten hoe het erbij staat.

    #17541770

    Bericht van de RDW terug, ik heb precies verteld wat de bedoeling is, en blijkbaar valt het onder de ‘normale’ motorombouw, en is de verandering van aandrijving niet van invloed:

    Geachte heer Van der Veen,

    In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
    Als er een wijziging aan de motor van een personenauto is aangebracht, dan moeten het kentekenbewijs en het kentekenregister worden gewijzigd. Hiervoor moet u het voertuig voor een keuring bij één van de keuringsstations van de RDW aanbieden.
    Het gaat om de volgende wijzigingen:
    – het aanbrengen van een motor met een andere motorcode of van een ander motortype;
    – het wijzigen van het aantal cilinders;
    – het wijzigen van de cilinderinhoud;
    – het wijzigen van het vermogen van de motor, waardoor deze meer dan 20% afwijkt van de oorspronkelijke waarde;
    – het wijzigen van de brandstofsoort, met uitzondering van de wijziging naar een al of niet tot vloeistof verdicht gas (bijvoorbeeld LPG of aardgas).

    In gebruik genomen voor 1 januari 1998:
    Als het voertuig in gebruik is genomen voor 1 januari 1998 moet het voertuig na het aanbrengen van een wijziging aan de motor voldoen aan de permanente eisen. De permanente eisen zijn de eisen voor de APK, aangevuld met onder andere eisen ten aanzien de geluidsproductie.

    In gebruik genomen na 31 december 1997:
    Als het voertuig in gebruik is genomen na 31 december 1997 moet het voertuig voldoen aan zowel de permanente eisen als de toelatingseisen. In de praktijk betekent dit dat het voertuig in omgebouwde toestand overeen moet komen met een bestaande typegoedkeuring. De RDW adviseert dan ook om eerst bij de fabrikant van het voertuig of zijn gemachtigde vertegenwoordiger in Nederland na te vragen of er een dergelijke typegoedkeuring bestaat en of het voertuig in gewijzigde uitvoering overeenkomt met de typegoedkeuring. Als dit het geval is zal aan u een Certificaat Van Overeenstemming (CVO) worden verstrekt. Deze moet u bij de keuring tonen.
    Bestaat er geen typegoedkeuring, dan is het in principe mogelijk om het voertuig individueel te laten toetsen op de toelatingseisen. Het kan zijn dat het hiervoor noodzakelijk is dat er testen moeten worden uitgevoerd. De kosten voor een dergelijke testen zijn aanzienlijk.

    In alle gevallen wordt tijdens de keuring nagegaan of het voertuig aan de gestelde eisen voldoet. Als dit het geval is worden de gegevens op het kentekenbewijs en in het kentekenregister aangepast en wordt er een gewijzigd kentekenbewijs verstrekt

    Kosten:
    De kosten kunnen varieren van € 25,- t/m € 75,-. Dit is afhankelijk van het aantal wijzigingen.
    Voorbeeld kosten testen:
    De kosten voor een geluidstest bedragen € 375,00.

    Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Medewerker Klantenservice RDW

    –Original Message–
    From: c.vanderveen@prefabtotaal.nl
    Date: 29-10-2009 16:08:02
    To: info@rdw.nl
    Subject: Uw informatieverzoek aan de RDW

    formID: 2000
    Aanhef: de heer
    Voorletters: EC
    Achternaam: van der veen
    Email: c.vanderveen@prefabtotaal.nl
    Adres: hardenbergerweg 27a
    Postcode: 7691 PC
    Plaats: bergentheim
    Land: Nederland
    Telefoon:
    Kenteken:
    Rijbewijs:
    Opmerking: Het gaat bij deze vraag om een Opel kadett D uit 1983.
    origineel zit hier een 1300cc motor in.

    welke keuringen moet deze auto ondergaan als de motor wordt vervangen door een 2400cc motor?

    heeft het vervangen van de achteras, zodat de auto achterwielaangedreven wordt, in plaats van voorwiel aangedreven, consequenties voor het kenteken? moet dit gekeurd worden?

    wat zijn de kosten van deze veranderingen?

    dus van 1300cc voorwiel aangedreven, naar 2400cc achterwiel aangedreven.

    vervangende onderdelen komen eveneens van een Opel af.

    gr. Christian van der Veen
    De informatie in deze e-mail is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Als u deze e-mail onterecht heeft ontvangen, wilt u dan zo vriendelijk zijn de afzender te waarschuwen door deze e-mail terug te sturen en de gegevens van uw computer te verwijderen. De RDW kan niet volledig instaan voor de juiste en volledige overbrenging van deze e-mail.

    ________________________________________
    De informatie in deze e-mail is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Als u deze e-mail onterecht heeft ontvangen, wilt u dan zo vriendelijk zijn de afzender te waarschuwen door deze e-mail terug te sturen en de gegevens van uw computer te verwijderen. De RDW kan niet volledig instaan voor de juiste en volledige overbrenging van deze e-mail.
    The information in this e-mail is exclusively intended for the addressee. If you have received this e-mail in error, then you are requested to inform the sender by returning this e-mail to him/her and delete the message. The RDW has not secured the contents of this e-mail and can therefore not guarantee the accurate and complete transmission of this e-mail.

    #17541771

    Hmmm erg standaard mailtje van de RDW weer :hmmz

    #17541772

    origineel gepost door JvV
    Hmmm erg standaard mailtje van de RDW weer :hmmz

    ja zelfde verhaal als op de site te lezen is.
    komt bij mij over dat het om een standaard ombouw gaat.

    ik zie het wel, begin gewoon, en zie wel wat er wel en niet gekeurd moet worden.

    #17541773

    mailtje ff uitprinten en goed bewaren
    je weet nooit of t helpt;)

    #17541774

    origineel gepost door PaulvanhetEnde
    ….

    de E kadett heeft ook een bepaalde uitbouw die hier op lijkt.
    deze is weer breder als op de corsa zitten. misschien dat iemand het weet hoe deze heet.

    succes ermee

    Ik geloof dat je een type Irmscher uitbouw bedoeld voor de E-kadett, ergens heb ik wel wat fotos of een folder liggen van zoiets, is qua idee wel hetzelfde, maar de uitbouw is veel ronder naar buiten toe.

    #17541775
    #17541776

    origineel gepost door henk 400rr

    origineel gepost door PaulvanhetEnde
    ….

    de E kadett heeft ook een bepaalde uitbouw die hier op lijkt.
    deze is weer breder als op de corsa zitten. misschien dat iemand het weet hoe deze heet.

    succes ermee

    Ik geloof dat je een type Irmscher uitbouw bedoeld voor de E-kadett, ergens heb ik wel wat fotos of een folder liggen van zoiets, is qua idee wel hetzelfde, maar de uitbouw is veel ronder naar buiten toe.

    de zwarte op deze site wordt er denk ik bedoeld
    http://www.citrus-motorsport.de/FotogalerieSonstige.html

    inderdaad ik vind dan de corsa uitbouw er meer op lijken
    staat ietsje lager;)

    #17541777

    origineel gepost door Sicco
    http://www.oldtimers-te-koop.be/oldtimer-autos/opel-kadett-d-400-replica_43753.aspx
    zoiets:thumbup

    nope lijkt er niets op:P

    #17541778

    @Louwe: klopt en klopt, de man heeft blijkbaar geen benul hoe een kadett 400 eruit ziet en wat het is, maar goed, zijn probleem.
    Ik hoop dat evt. kopers dat wel weer hebben.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 128)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.