Calibra C20LET.

Forumindex Forums Modellen Calibra Calibra C20LET.

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren geleden door .
21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213366

    Hallo mede Opel liefhebbers,

    Wil mijn 8V mischien deze winter rustig ombouwen naar een Turbo blok ( c20let ). Vraag aan de kenners hier, welke extra onderdelen moet ik overzetten, buiten de standaard dingen ( blok, 6 bak enz ) Wil het zaakje overigens FWD, welke assen kan ik dan gebruiken? Las ergens van een V6?

    Mvg

    Bart.

    #17540199

    Weet je het zeker…..??
    Is een heidense klus en je bodemplaat is niet het zelfde als van een turbo……

    #17540200

    man man man wat een heisa
    koop toch gewoon een echte

    #17540201

    Ik heb nou een hele nette Cali, heb geen zin in afgetrapte turbo’s..

    Dus ja, ik wil de moeite doen. :vertag

    #17540202

    origineel gepost door robbyrood
    en je bodemplaat is niet het zelfde als van een turbo……

    weet ik, maar ik hoef geen 4 x 4.

    #17540203

    tja zelf weten maar er is zoveel anders aan een echte
    en zon 2e hands turboblok komt vrijwel zeker ook uit zon ”afgetrapte” turbo he.
    ik persoonlijk kocht liever een originele die je goed kan proberen en bekijken.

    #17540204

    – Motorblok
    – F28 bak
    – Alle aanbouwdelen zoals LMM, luchtfilterbox, slangen, radiator/IC, ECU, kabelboom, motorsteunen, enz, enz.
    – Betere remmen

    Aandrijfassen zijn gelijk, je hebt een klein asje met ophangbeugeltje ipv de 4×4 bak.
    Op de bak monteer je een 2wd ombouwsetje.

    #17540205

    Uh, Arjan, mijn Calibra kwam met een beetje sneeuw met een niet werkende 4×4 , de drempel van mijn parkeerplaats niet eens meer op…..had alleen maar wielspin…dus persoonlijk zou ik dan toch iets van tractie controle willen hebben.
    Lijkt er op dat de balans (als je ook wel eens met F3 bezig bent geweest) van de Calibra anders is als een Kadett, lijkt dat die meer wieldruk hebben aan de voor kant….

    #17540206

    Ik heb zelf ook een tijdje met de 4×4 uit gereden (1 lekke band gehad) en op dat moment regende het behoorlijk.
    Bij sommige bochten ging de wagen idd gewoon rechtdoor dus optimaal is inderdaad anders.

    Aan de andere kant, er rijden genoeg mensen rond met een Calibra Turbo 2wd zoals bijvoorbeeld Dominator hier op het forum. Als je er mee kunt rijden is dat geen enkel probleem. Persoonlijk zou ik een originele Calibra Turbo willen hebben maar 2wd is niet onmogelijk hoor.;)

    #17540207

    origineel gepost door Arjan Kuijper
    – Motorblok
    – F28 bak
    – Alle aanbouwdelen zoals LMM, luchtfilterbox, slangen, radiator/IC, ECU, kabelboom, motorsteunen, enz, enz.
    – Betere remmen

    Aandrijfassen zijn gelijk, je hebt een klein asje met ophangbeugeltje ipv de 4×4 bak.
    Op de bak monteer je een 2wd ombouwsetje.

    Ok, valt nog wel mee dus. Radiateur is persee nodig? Is die groter dan van Turbo?

    #17540208

    origineel gepost door robbyrood
    Uh, Arjan, mijn Calibra kwam met een beetje sneeuw met een niet werkende 4×4 , de drempel van mijn parkeerplaats niet eens meer op…..had alleen maar wielspin…dus persoonlijk zou ik dan toch iets van tractie controle willen hebben.
    Lijkt er op dat de balans (als je ook wel eens met F3 bezig bent geweest) van de Calibra anders is als een Kadett, lijkt dat die meer wieldruk hebben aan de voor kant….

    Puur kwestie van rustig aan doen, en goede bandjes kan helpen, ben het met je eens dat 4×4 beter is, maar om nu te zeggen en je er niet mee kunt rijden das wel erg ver gezocht. Hij kan misschien overwegen om er een spaire diff. erop te zetten.

    #17540209

    origineel gepost door corres
    tja zelf weten maar er is zoveel anders aan een echte
    en zon 2e hands turboblok komt vrijwel zeker ook uit zon ”afgetrapte” turbo he.
    ik persoonlijk kocht liever een originele die je goed kan proberen en bekijken.

    Blok wordt zowiezo gereviseerd bij een bedrijf.

    #17540210

    Ben benieuwd :)

    #17540211

    origineel gepost door bbg_gendt

    origineel gepost door corres
    tja zelf weten maar er is zoveel anders aan een echte
    en zon 2e hands turboblok komt vrijwel zeker ook uit zon ”afgetrapte” turbo he.
    ik persoonlijk kocht liever een originele die je goed kan proberen en bekijken.

    Blok wordt zowiezo gereviseerd bij een bedrijf.

    Ik kocht een tijd geleden een blok…..dat zou zo even in gebouwd worden…. eindigde met de zuigers op mijn huiskamer tafel…dus!
    Moet wel effe gechecked worden voor ie er in gaat!!!maar zoals ik het heb gedaan…:jerry

    #17540212

    hehe :)

    #17540213

    origineel gepost door robbyrood

    origineel gepost door bbg_gendt

    origineel gepost door corres
    tja zelf weten maar er is zoveel anders aan een echte
    en zon 2e hands turboblok komt vrijwel zeker ook uit zon ”afgetrapte” turbo he.
    ik persoonlijk kocht liever een originele die je goed kan proberen en bekijken.

    Blok wordt zowiezo gereviseerd bij een bedrijf.

    Ik kocht een tijd geleden een blok…..dat zou zo even in gebouwd worden…. eindigde met de zuigers op mijn huiskamer tafel…dus!
    Moet wel effe gechecked worden voor ie er in gaat!!!maar zoals ik het heb gedaan…:jerry

    Roker dus haha..

    ik heb een vastgelopen C20XE zuiger tussen mijn stoelen van mijn Combo om kleine dingetjes in te leggen

    Willem

    #17540214

    origineel gepost door bbg_gendt

    origineel gepost door corres
    tja zelf weten maar er is zoveel anders aan een echte
    en zon 2e hands turboblok komt vrijwel zeker ook uit zon ”afgetrapte” turbo he.
    ik persoonlijk kocht liever een originele die je goed kan proberen en bekijken.

    Blok wordt zowiezo gereviseerd bij een bedrijf.

    waarom zoek en wacht je dan niet op een originele turbo en laat je het blok daarvan reviseren?? heb je nog 4×4 erbij ook, wat egt niet te missen is bij al standaard vermogen!

    #17540215

    beetje vaag
    der zijn hier zat die een let in een astraf , e kadett
    corsa a en b
    hebben allemaal zonder 4×4
    en dan zou het in een calibra niets waard zijn
    als t geen 4×4 is
    vreemd ja;)

    tis wel zo als ik een calibra turbo zou willen dan kocht ik wel een 4×4
    maar alleen omdat je dan een originele auto hebt;)

    #17540216

    origineel gepost door robbyrood

    origineel gepost door bbg_gendt

    origineel gepost door corres
    tja zelf weten maar er is zoveel anders aan een echte
    en zon 2e hands turboblok komt vrijwel zeker ook uit zon ”afgetrapte” turbo he.
    ik persoonlijk kocht liever een originele die je goed kan proberen en bekijken.

    Blok wordt zowiezo gereviseerd bij een bedrijf.

    Ik kocht een tijd geleden een blok…..dat zou zo even in gebouwd worden…. eindigde met de zuigers op mijn huiskamer tafel…dus!
    Moet wel effe gechecked worden voor ie er in gaat!!!maar zoals ik het heb gedaan…:jerry

    zo ken ik er ook wel eentje:jerry hahaha

    groeten Twan

    #17540217

    origineel gepost door louwe 16 klepper
    beetje vaag
    der zijn hier zat die een let in een astraf , e kadett
    corsa a en b
    hebben allemaal zonder 4×4
    en dan zou het in een calibra niets waard zijn
    als t geen 4×4 is
    vreemd ja;)

    tis wel zo als ik een calibra turbo zou willen dan kocht ik wel een 4×4
    maar alleen omdat je dan een originele auto hebt;)

    Denk dat als je het in een corsa/ kadett/ astra e.d. hangt dat je dat niet vor het comfort doet… dan WEET je dat je bij volgas je stuur beter met 2 handen kunt vastpakken :P:thumbup

    Als ik met 4×4 rij kan ik redelijk simpel gewoon volgas geven. maar als de zekering eruit is vol je hem echt trekken hoor. en behoorlijk ook.

    maargoed. met fwd rijdt ie natuurlijk ook prima. :afro alleen met 4×4 gewoon beter

    #17540218

    Zit ook evt nog aan een Z20LET te denken

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.