Carterpan 8v…doen of niet?

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Carterpan 8v…doen of niet?

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213322

    Ben een c20xe aan het opbouwen….
    Heb geen carterpan bij dit blok, maar wel een stalen 8klepper pan.
    Past perfect, maar ik meen me een discussie te herrinneren. Dat het niet safe was dacht ik?

    Klopt het?

    #17539845

    ik heb ook met een carterpan van een 8v op mijn 16v gereden….

    niks geks gebeurd

    #17539846

    ik heb ook een 8v pan op de 16v

    ok,hij is van staal,dus koelt iets minder als alu…
    je rijd m in elk geval niet in 1x aan stront:p

    als je m wil monteren, doe dan wel de oliekoeler gebruiken

    #17539847

    Hier nog iemand met een stalen pan op een c20xe en geen trubbels ;).

    #17539848

    Ik was eigenlijk niet van plan om met oliekoeler te gan rijden…
    Maar wat niet is kan nog komen…
    Sjoerd? jij oliekoeler op dan?

    #17539849

    kijk
    het kan best zonder koeler hoor,alleen word je olie wel warmer…

    #17539850

    mmm….ja zon alu pan heeft wel koelribben er in he.
    Denk dat ik gewoon een 16v pan opzoek, zo duur zijn ze ook weer niet.

    #17539851

    als je m flink omlaag gooit, de auto dus…
    dan zou ik lekker die stalen eronder hangen want die rij je niet zo snel kapot

    Marc

    #17539852

    Dat doe ik dus idd….
    Maar daarbij zit er ook nog een stuk traanplaat tussen de stabistang…

    Toch maar voor een oliekoeler kijken dan?

    #17539853

    idd dat is de enige reden waarom die stalen pannen gemonteerd worden ivm het stuk rijden.

    dat de olie minder koelt bla bla dat merk je echt niet!

    dat is bijna de zelfde onzin als turbo nalaten draaien onder het mom van dan koelt de olie even af. haha

    #17539854

    Dr komt wel een olietemp meter bij op, dus kan het zat in de gaten houden.

    Denk dat ik het dan maar zo laat, als et zover is kan ik nog van alles aanpassen.

    Heren bedankt voor de ino!
    Sjoerd…suc6 overmorgen!

    #17539855

    ik heb altijd met oliekoeler gereden, maar dat is omdat ie er toch al opzat toen ik de pan verving.

    Kan me ook niet voorstellen dat het veel scheelt, een stalen pan met een alu.

    heb eventueel wel nog een alu pan voor je.
    u2u

    #17539856

    Waar gaat die oliekoeler op nomaal gesproken? sandwichplate onder het oliefilter?
    Heb er 1 ligge waar een tempsensor met drukmeter op zit…
    En nog 2 boutgaten over, drukmeter kan dr iig wel af. Omdat ik zon dubbele zender/schakelaar heb liggen.

    #17539857

    normaal idd aan de oliepomp met een sandwichplate.

    maar op zoon tuning ding kun je geen oliekoeler aansluiten.

    aansluitingen zijn veeeel te klein.

    olietemp meter kun je ook ergens anders plaatsen

    heb eventueel wel nog zoon originele plaat liggen.

    #17539858

    origineel gepost door sw16v

    dat is bijna de zelfde onzin als turbo nalaten draaien onder het mom van dan koelt de olie even af. haha

    Bij dit al een paar keer meegemakt dat de olie is gaan koeken bij de turbo door DIERECT uit zetten van een motor na vlotte rit bij onder andere diversen:

    – VW diesels
    – Volvo diesels
    – 1 ford diesel
    – SAAB turbo

    dus dit is zeker geen onzin.

    het is ook niet om je olie af te koelen, maar de boel op redelijk GELIJKE temperatuur te krijgen.

    Willem

    #17539859

    origineel gepost door wim-v6

    origineel gepost door sw16v

    dat is bijna de zelfde onzin als turbo nalaten draaien onder het mom van dan koelt de olie even af. haha

    Bij dit al een paar keer meegemakt dat de olie is gaan koeken bij de turbo door DIERECT uit zetten van een motor na vlotte rit bij onder andere diversen:

    – VW diesels
    – Volvo diesels
    – 1 ford diesel
    – SAAB turbo

    dus dit is zeker geen onzin.

    het is ook niet om je olie af te koelen, maar de boel op redelijk GELIJKE temperatuur te krijgen.

    Willem

    Idd
    Plus dat als je je motor af zet je oliedruk ook wegvalt terwijl je turbo nog met een rotgang door draait…
    Heb er al een aantal in m’n handen gehad met flink wat speling op het asje….

    #17539860

    heb gisteren nog n stalen pan van freek
    gekocht

    enkel dan met aan andere reden

    een stalen pan is voor mij makelijker te bewerken
    dan een alu versie

    kan hier makelijker een slingerschot in lassen en de vorm
    veranderen
    ivm inbouw achterwielaandrijver

    heb ook wel 1,8s pannen maar wil es wat anders proberen;)

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.