Aankooptips Astra G 1.6

Forumindex Forums Modellen Astra Aankooptips Astra G 1.6

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213197

    Goedenavond,

    Ik ben van plan een Astra G aan te schaffen (bouwjaar rond 2000). De voorkeur gata uit naar een hatchback met een 1600-motor (een 3 of 5 deurs is nogniet besloten, net als de uitrusting)

    Nu heb ik gezien dat er een aantal verschillende 1600’tjes zijn: een 75pk, een 85pk en een 100pk. Als 1600, 1600 8v en 16v (denk ik)

    Wat is een goede keus qua motor, ik begrijp dat een 100pk lekkerder is, maar het gaat me in eerste instantie om zaken als betrouwbarheid en onderhoudsinvallen.

    Concrete vragen:
    -vervangingstermijn d-riem ?
    -betrouwbaarheid van de blokken?
    -onderhoudsintervallen?
    -zwakke onderdelen? (ik heb iets gelezen over de brandstofpomp, of is dat alleen bij diesels?)
    -Wat zijn verder nog specifieke punten va een Astra G om op te letten?

    Ik heb me suf gegoogled, maar helaas, geen echte aankooptips gevonden. Hopelijk kunnen jullie mij helpen en kan ik binnenkort hier mijn nieuweaanwinst showen!

    Groeten en dank,
    Albert

    #17537973

    Ik zou zelf persoonlijk kiezen voor de 1.6 16V of 1.8 16V motoren.

    deze zijn soepel en zuinig.

    Als het onderhoud netjes word uitgevoerd, zijn deze motoren even betrouwbaar als de 1.6 8v motoren.

    De 1.6 8V motoren (de 75pk en 85pk motoren) zijn opzich sterke motoren, maar erg vlot zijn ze niet.

    >> Onderhoud:

    – Onderhoud via onderhouds indicator op tellerunit

    Distributieriem:

    – 1.6 8V X16SZR 75pk: 60.000km of 4 jaar incl waterpomp en spanrol
    – 1.6 8V Z16SE 85pk: 60.000km of 4 jaar incl waterpomp en spanrol

    – 1.6 16V X16XEL(-II) 100pk: 60.000km of 4 jaar incl waterpomp en span en geleiderollen
    – 1.6 16V Z16XE 100pk: 60.000km of 4 jaar incl waterpomp en geleiderollen / vanaf half 2002: 90.000km of 6 jaar incl waterpomp en span en geleiderollen

    – 1.8 16V X18XE1 115pk: 60.000km of 4 jaar incl waterpomp en span en geleiderollen
    – 1.8 16V Z18XE 125pk: 60.000km of 4 jaar incl waterpomp en geleiderollen / vanaf half 2002: 90.000km of 6 jaar incl waterpomp en span en geleiderollen

    Willem

    #17537974

    Ik heb een 1.6 8v en is helaas niet voor uit te branden.
    In het begin vind je het niet zo erg, maar na verloop van tijd ga je je er aan ergeren.
    Dus ik zou minimaal de 1.6 16v kiezen.
    Succes met de zoektocht.

    #17537975

    Z20LET!

    Kan m iedereen aanraden :agent

    #17537976

    wat wesley al zegt klopt idd.
    Mijn vader heeft ook een astra G 1.6 8v en die is ook niet vooruit te branden.

    Ik rij zelf een astra G coupe met een 1.8 16V en dat is echt een wereld van verschil vergeleken met een 1.6 8v.

    Ik zou minimaal voor de 1.6 16v gaan. kwa brandstof verbruik maakt het ook niets uit in vergelijking tot de 1.6 8v.

    #17537977

    problemen met de brandstof pomp zal alleen voor de diesel gelden.

    #17537978

    Zoals de andere ook al aangaven kan je beter voor de X16XEL of de Z16XE gaan (beide 16V’s).

    Deze motoren rijden net wat vlotter dan de 8V’s en trekken ook wat vlotter.

    Mocht je trouwens nog een hele nette 5 deurs zoeken :
    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=113835

    Sucses met je zoektocht :thumbup

    Gr. Arjan

    #17537979

    origineel gepost door Juffer1
    Zoals de andere ook al aangaven kan je beter voor de X16XEL of de Z16XE gaan (beide 16V’s).

    Deze motoren rijden net wat vlotter dan de 8V’s en trekken ook wat vlotter.

    Mocht je trouwens nog een hele nette 5 deurs zoeken :
    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=113835

    Sucses met je zoektocht :thumbup

    Gr. Arjan

    waar zie jij die andere 2 deuren dan?:P

    #17537980

    1.6 16v cker weten , enne wel een 3 deurs hoor(A)
    rij zelf 1.6 16v en geen problemen ! rijd super!

    #17537981

    origineel gepost door DaanH
    wat wesley al zegt klopt idd.
    Mijn vader heeft ook een astra G 1.6 8v en die is ook niet vooruit te branden.

    Ik rij zelf een astra G coupe met een 1.8 16V en dat is echt een wereld van verschil vergeleken met een 1.6 8v.

    Ik zou minimaal voor de 1.6 16v gaan. kwa brandstof verbruik maakt het ook niets uit in vergelijking tot de 1.6 8v.

    Wil je het er AUB niet zo in wrijven ik moet er morgen weer mee naar me werk.;) ;)

    #17537982

    heb zelf een proefrid gereden in een g 1.8 16v, dat ding trekt pas bij 3000/4000 toeren, daaronder is ie langzaam.

    heb bijna een g 1.6 8v (85pk) gekocht, met bijna een ton op de teller, perfect ingreden en onderhouden. en vind het fijner rijden dan de 1.8
    de 8v waar ik in gereden heb was behoorlijk vel. vond hem beter trekken dan de 1.8

    dit is mijn mening hoor:wors ik zal er wel helemaal naast zitten.

    #17537983

    Dan heb je met een 1.8 gereden met een technisch makement oid.??

    De 1.6 8V is toch wel een goed stuk trager als de 1.8 16V.

    De 1.8 16V zal onderin toeren net zo hard trekken als de 1.6, gaat alleen boven de 3000 toeren een stuk vlotter als de 1.6 8V

    Willem

    #17537984

    origineel gepost door wim-v6
    Dan heb je met een 1.8 gereden met een technisch makement oid.??

    De 1.6 8V is toch wel een goed stuk trager als de 1.8 16V.

    De 1.8 16V zal onderin toeren net zo hard trekken als de 1.6, gaat alleen boven de 3000 toeren een stuk vlotter als de 1.6 8V

    Willem

    was een astra G uit 99, een 1.8 16v met nog geen 80dkm op de teller. een sportuitvoering. ik heb hem niet gekocht omdat ik hem maar raar vond rijden. maar misschien dat hij niet goed was. dat zou kunne.
    hij stond ook bij een handelaar trouwens.

    #17537985

    Ik rijdt regelmatig met een 2002 Z18XE vectra-B (125pk verzie) deze rijdt zowel onderin toeren als in hoog toeren heerlijk.

    Zowel op Benzine als LPG-G3

    Willem

    #17537986

    origineel gepost door wim-v6
    Ik rijdt regelmatig met een 2002 Z18XE vectra-B (125pk verzie) deze rijdt zowel onderin toeren als in hoog toeren heerlijk.

    Zowel op Benzine als LPG-G3

    Willem

    misschien dat er iets niet helemaal klopte van die astra 1.8 waar ik in reed hoor. dat ding trok echt pas bij 3000/4000 toeren. daaronder was hij niet echt vooruit te branden. net alsof ik in mijn eigen auto zat tot de 3000/4000 toeren:angel

    zal eens horen aan een maatje vaan mij. die rijd oook een g 1.8 sport.

    #17537987

    origineel gepost door wesley015

    origineel gepost door DaanH
    wat wesley al zegt klopt idd.
    Mijn vader heeft ook een astra G 1.6 8v en die is ook niet vooruit te branden.

    Ik rij zelf een astra G coupe met een 1.8 16V en dat is echt een wereld van verschil vergeleken met een 1.6 8v.

    Ik zou minimaal voor de 1.6 16v gaan. kwa brandstof verbruik maakt het ook niets uit in vergelijking tot de 1.6 8v.

    Wil je het er AUB niet zo in wrijven ik moet er morgen weer mee naar me werk.;) ;)

    Haha,sorry moest t toch kwijt;)

    #17537988

    Dank voor de vele reacties!
    Ik zal voornamelijk gaan kijken naar 16v’s, mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een 3deurs, die ogen net even wat vlotter/sportiever dan een 5drs. Maar mocht ik een knappe 5drs tegenkomen zal ik hem er niet voor laten staan.

    Wat zijn andere punten van de ‘G’ waar ik op moet letten? wat zijn specifieke zwakke/aandachts punten van dit model?

    Alvast dank!
    Albert

    #17537989

    let ook ff op de wielkassen want die willen soms net zo hard rotten als de fjes, want mijne begint der ook al mee

    gr andy

    #17537990

    Wielkasten inderdaad, en rond de tankklep.

    Veren willen wel breken

    Let op geluiden van het onderstel

    Willem

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.