C2.0NE chronische hik

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) C2.0NE chronische hik

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213139

    Heb al een tijdje probleempjes met mijn Astra F. Als hij gewoon koud is dan is er “bijna” niks aan de hand. Naarmate hij warmer word begint hij te hikken net of hij een cilinder mist met ontsteking. Maar geen motorstoringslampje. Als hij goed warm is loopt hij gewoon op 3 cilinders met de geregelde hik uit de uitlaat. Gasgeven bij warme motor resulteert in hikken en stoten. Harder gasgeven is het net of de ontsteking niet op tijd staat. Veel geroggel maar geen power.
    Vervangen zijn al:
    Bougies en bougiekabels
    verdelerkap met rotor
    Temp. sensor.
    brandstoffilter
    Olie met oliefilter

    Diverse kleppen schoongemaakt en stekkers gecontroleerd
    Alles zonder resultaat:cry

    HELP!!!!!!! Wie weet wat er aan de hand kan zijn.

    #17537446

    Een verstuiver wie niet meewerkt ?

    #17537447

    Zou die dan niet hetzelfde doen bij koude en warme motor?

    #17537448

    bij en koude motor wordt er meer ingespoten, dus merkt je het minder dan als ie warm is en dus minder inspuit.

    Ik denk dat het aan een injector ligt.

    kan zijn dat ie verstopt is, of een draadbreuk.

    #17537449

    Ga ik daar wel even zoeken. Wat is de beste manier om die injectors te reinigen? Van dat goedje/reiniger in de tank?

    #17537450

    Baat het niet , het schaad ook niet , ik gooi het in een halve of kwart tank.
    loopt ie beter ,maar wat jij zegt is voor mij op een of andere manier over slaan.

    #17537451

    Tja als overslaan kun je het ook bekijken. Bij warme motor is het stationair gewoon op 3 cilinders lopen. Met optrekken is het pruttelen en bijna niet trekken tot een toerental van 2500/3000. Daarboven doet ie weer een beetje normaal. Als ik dan normaal rijd en wat gas wil bijgeven om in te halen dan is het ook weer pruttelen en niet trekken. Soms ook alleen maar stoten, dus ook weer 1 cilinder missen. Moet dan echt 1 versnelling terug om toeren te maken zodat het een beetje weg is. Word er echt gek van

    Ga wel gewoon van die reiniger erin gooien. Zoals je zegt. baat het niet, schaad het niet.

    #17537452

    ploffen uit uitlaat is of je koppakking dood, of iets met je ontsteking.

    #17537453

    Ploffen doet ie niet. Mist gewoon vaak 1 cilinder. Eigenlijk geen vast patroon in dat missen. Hoor hier vaak iets over originele bougies. Denk dat ik dat maar eens ga proberen.

    Koppakking denk ik haast ook van niet. Olie en koelvloeistof gewoon netjes op pijl en geen gekke kleuren of andere dingen.

    #17537454

    Hummmzzz

    Me maatje heeft ook zoiets gehad toen was het de klep van zijn 4de cilinder ik zou ff compressie test doen.

    #17537455

    dan zou het altijd moeten zijn als dat het geval is.

    denk eerder iets electronisch dan mechanisch.

    #17537456

    was mijn gedachten ook Sjoerd

    #17537457

    is ook iets electronish kijk je lambda sonde maar eens na

    #17537458

    Die ook maar eens nakijken dan. Weer iets voor op het lijstje.
    Kom er anders wel eentje bij jou ophalen Bjornno;)

    #17537459

    die kun je met een lambda meter testen mijn rallyauto had het ook trek de lambda uit en het was gedaan maar ik heb geen lambda meer liggen toch geen goede

    #17537460

    Zal hem morgen eens lostrekken. Kijken wat er dan gebeurt.

    #17537461

    das goed en als het dan nog niet beter is kom je nog maar eens af dan steken we eens een andere kabelboom en computer er in van mijn reserve onderdelen

    #17537462

    Kabelboom heb ik al van je.

    #17537463

    JE HEB MAAAR EEN STUKJE DE HOOFDKABELBOOM HEB IK NOG

    #17537464

    Gisteren weer aan het zoeken geweest. Helaas nog niet verholpen.
    Moest ook even het thermostaat vervangen omdat deze open bleef staan, Nu begint het probleem van het pruttelen enz veel sneller omdat de temperatuur weer sneller oploopt. Ook nog even compressie-test gedaan maar alles gewoon netjes (10.5-11)

    Iemand nog ideeen wat het probleem kan zijn? Begin nu steeds meer aan een andere motor te denken, word er een beetje hopeloos van.:(

    #17537465

    hey anders moet je als je in belgie bent eens langs komen met de auto kunnen we er eens na kijken

    #17537466

    bedankt voor het aanbod. Zal eens kijken wanneer ik er weer ben. En ik ook nog maar de vraag of ie het haalt. Is zo echt bijna niet mee te rijden. Of ik moet met 100-110 km/h die kant op komen.

    Trouwens ook al hulp aangeboden gekregen van Sjoerdie. Eens kijken of ik wat met hem kan afspreken. Is niet zo ver van mij vandaan.

    #17537467

    Morgen maar even langs Sjoerdie:thumbup. Hopen dat hij iets kan vinden.

    #17537468

    niets gevonden, mar ik denk toch dat het de temp sensor is….

    de bougie’s kabels verdeler en rotor zijn nieuw.

    al zeker omdat het probleem koud niet aanwezig is.

    Ik heb even aangeraden om uit te laten lezen, dan kun je de waardes van alle sensoren ook zien.

    Om nu nog meer dingen in het wilde weg te gaan vervangen is in mijn ogen zinloos.

    #17537469

    Te warme hittegraad bougies gaat ie ook zo doen. Je woont in Cuijk zie ik, anders kom je eens langs, is maar 20 km naar Gendt.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.