extreme olie lekkage… ( voorheen krukas keerring vervangen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum extreme olie lekkage… ( voorheen krukas keerring vervangen

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213029

    Even een korte vraag

    is het makkelijk om de krukaskeerring te vervangen aan de poulie kant, ik denk zelf de poule eraf en dan moet je bij de keerring kunnen of zijn hier nog haken en ogen aan vast ???

    het is nogal een olie vettigheid onder de auto momenteel.

    motor is DTL, dus met distributie ketting.

    #17535896

    zoals ik hier in me vraagbaak lees moet de distributie riem/ketting er af
    en de krukasriemwiel,
    best wel ingewikkelt om dat alles optijd staat .

    #17535897

    Ja de distributie riem moet los en dan het krukas tandwiel er af halen met een parker de keerring er uit halen en de nieuwe plaatsen denk er om sla hem niet verrot .

    montage omgekeerd kijk naar de distributie ik zou zeker de (riem) vernieuwen .

    beter is een complete set te monteren mocht de waterpomp mee zitten in de distributie loop deze ook vervangen ,je brengt namelijk de boel opnieuw op spanning ??? hoe lang zit de distributie er in (4 jaar 60.000km bij benzine motor)
    ik weet dit setje kost dik 100 euro maar ik laat me motor daar niet voor in de soep draaien

    bert

    #17535898

    ohh ik lees net DTL met ketting .

    ketting zit aan de binnen kant gemonteerd dan kan je volstaan met de multie riem los te nemen en de poelie te demonteren en de keerring uit het deksel te trekken door een parker er in te draaien en met een tang de keerring er uit te nemen/trekken

    nieuwe monteren en de boel weer opbouwen .

    succes

    #17535899

    nou het was wel te doen. als de bout normaal los was gegaan. met een dop en een lange pijp niet dus he…. dus naar garage gereden van kennis en met de slagtol duurde het nog een minuut voordat die los ging. pfffff

    heel die bout vol loctide of hoe dat ook moge heten.

    maar gelukkig. nieuwe keerrring erin getikt en opgebouwt en klaar.

    #17535900

    de lekkage komt toch ergens anders vandaan. want het is nu nog erger geworden. na een rit van 100 km gemaakt te hebben heb ik olie tot aan mn achterbumper zitten. de keerring is trouwens netjes droog. de volgende verdachte is de turbo….

    iemand nog wat suggesties.. zijn zeer welkom. want de lekkage is echt extreem….

    ik heb vandaag het hele blok schoongespoten met remmenreiniger. en maar even kijken waar de sporen beginnen….

    #17535901

    Dan je motor maar eens schoonmaken in een wasbox. Dan maar eens even proefdraaien. Als het zoveel olie is die er uit komt dan is dat toch niet zo moeilijk te vinden, dacht ik zo.

    #17535902

    Het beste is inderdaad motor schoonspuiten met hogedruk, en moeilijke plekken met remmenreiniger.

    Laat de motorplaat er eens een dagje of wat onderuit, effe rijden, en auto weer omhoog om te kijken waar het vandaan komt.

    Willem

    #17535903

    motorplaat heb ik er al lang onder vandaan gehaalt. al die plastieke onzin

    maar goed. het komt hoogstwaarschijnlijk zo lijkt het bij de distributie ketting kap vandaan. want het begint bij de dynamo. en vervuilt zo de rest van het motorblok. ik laat hem vanavond staan. morgen even op de krik kruip ik er even onder om exact te traceren waar het vandaan komt heb nu maar 5 km gereden en de olie drupt al weer op straat. en dit van het 1 op andere moment he. hij was vorige week nog kurk droog. dat verbaast me ….

    #17535904

    goed zoeken dan maar, zorg anders dat je een paar bussen remmenreiniger hebt, kan je schoonmaken om de lekkage beter te kunnen vinden.

    Willem

    #17535905

    gaat morgenvroeg eerst maar eens de schroeven aandraaien van de kettingkast… wellicht dat wat aanhalen moge helpen.

    #17535906

    het is toch lastiger dan het lijkt het vinden van de lekkage. maar wat een verdachte is de spanner van de ketting. die heb ik 6000 km geleden los gehad met het vervangen van de pomp…

    daar ligt een alu ring achter. die heb ik niet vervangen. wellicht lekt hij daar op.

    #17535907

    Enige remedie is ECHT GOED schoonmaken..

    Hoop dat je t snel vind in ieder geval.

    Willem

    #17535908

    waarom vraag je die kennis niet even mee te kijken? hij heeft toch een garage? kost je misschien een beetje meer geld maar dat bespaar je dan uiteindelijk wel weer uit aan olie.. heb je er wel de juiste dikheid olie erin zitten? dit kan dacht ik ook nog wel eens problemen geven… of zeg ik nu wat verkeerds? :D

    #17535909

    Olie lekkage duid op kapotte onderdelen of iets wat los zit.

    Of er nu 5w40 of 10w40 in zit, tis allebij goed.

    Willem

    #17535910

    Het lijkt toch de spanner plug geweest te zijn er hangt nog wel wat olie aan het motorblok maar aanzienlijk minder. heb de plug los gehad. de alu ring goed schoongemaakt. en het blok goed schoongemaakt. en deze terug gemonteerd goed aangetrokken.

    silverspeed heb wel gelijk je hebt een garage. maar dan moet je wel weten waar het vandaan komt. en dat is dus alleen als het motortje op bedrijfstempratuur was. want als deze niet warm word is de olie veel dikker.

    maar goed hopen dat dit het was… want olie op straat is zo vervelend….

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.