auto houdt onwijs in

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) auto houdt onwijs in

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 22 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 57)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212867

    ik ben in bezit van een D kadett met een 2.0 16v gsi

    het probleem is wanneer ik optrek hij onwijs gaat inhouden.
    het is net alsof hij geen benzine meer krijgt, ik moet het gas los laten en laten terugzakken. als ik dan weer gas geef stottert en bokt hij onwijs en dan opeens trekt hij weer even door en begint het weer opnieuw :S

    brandstofdrukregelaar is al vervangen
    luchtmassameter schoongemaakt
    zonder lucht filter geprobeerd
    zonder brandstof filter geprobeerd
    hielp allemaal niet

    retour afgeknepen dat leek te helpen maar probleem kwam gewoon weer terug.

    wie helpt mij?

    #17534000

    gasklepschakelaar

    #17534001

    als ik me gas heel klein beetje indruk klimt hij mooi omhoog in toeren tot hij in de powerband komt (ong 3500- 4000rpm) en dan gaat hij bokken en terugvallen.

    gaskleppositiesensor is dus een optie.

    tempsensor van kvs had ik ook al vervangen maar werkte ook niet.

    #17534002

    heb t zelf ook een keer gehad, ga je voor de 1e keer volgas geven klap je met de kop op het dashboard zohard remt ie af

    #17534003

    auw ja, dat weet ik nog :P

    #17534004

    gasklep positiesensor vervangen.. maakte geen verschil.

    ik kan 1 keer doortrekken tot 4000 toeren en dan valt hij helemaal stil tot 1000 toeren en kan ik weer stotterend optrekken.

    wat mij opvalt als ik afsla naar rechts hij ook weer begint te stotteren.

    net alsof hij de hele fuelrail leegtrekt en ik moet wachten op nieuwe toevoer :S

    de brandstofdruk regelaar heb ik ook vervangen, en de retour helemaal knijpen geeft heel weinig verbetering.

    wat nu?

    #17534005

    contoleer je temperatuur zender maar eens van je ecu heb dat eens gehad en zat daar in de bedrading

    #17534006

    sensor zelf heb ik al vervangen en dat hielp niks.

    bedrading zag er goed uit. iemand die weet welke pins dat op de ecu zijn?

    #17534007

    net weer een testrit gemaakt. het lijkt echt hopeloos
    de auto valt gewoon dood als ik hem doortrek. zodra hij bij de 4000 toeren komt valt hij gewoon dood. en nu valt hij zelfs uit. bij een bocht naar recht valt hij meteen dood :S

    kan ik nog iets bij de tank nakijken?

    ik word er echt hopeloos van…

    #17534008

    is het niet je pomp die kuren heeft?

    en wat voor een pomp heb je erin hangen?

    #17534009

    dat moet ik even nakijken,

    wat upgrades zijn er voor bezinepompen van een d kadett?
    dus met een upgrade pomp die buiten de tank zit?

    als iemand een link heeft waar ze dat verkopen kan ik alvast daarvoor kijken.

    #17534010

    origineel gepost door Timmeh
    dat moet ik even nakijken,

    wat upgrades zijn er voor bezinepompen van een d kadett?
    dus met een upgrade pomp die buiten de tank zit?

    als iemand een link heeft waar ze dat verkopen kan ik alvast daarvoor kijken.

    Heb je niet gewoon een E kadett GSi pomp eronder hangen dan ? die pomp kun je namelijk gewoon op dezelfde plek monteren als bij een E kadett, ff 2 kooimoeren halen bij de dealer en klaar. Dan weet je ten minste zeker dat de pomp genoeg capaciteit heeft

    #17534011

    we hebben geprobeerd:
    andere injectoren- geen verbetering
    c20letpomp- geen verbetering
    zonder benzine filter- geen verbetering
    nieuwe gasklep sensor- geen verbetering
    nieuwe temp sensor- geen verbetering
    luchtmassa meter schoongemaakt- geen verbetering
    zonder luchtfiler- geen verbetering
    nieuwe benzine drukregelaar- geen verbetering
    zonder vacuumslang op de regelaar- geen verbetering
    we dachten aan de tank, maar andere D kadettjes met dezelfde motor rijden prima op een 1.3 tank.

    ik weet het echt niet meer.

    #17534012

    en je motormanagement lampje gaat niet branden??

    foucodes al uitgelezen?

    #17534013

    gaat geen lampje branden, niks :(

    kan me echt niks meer bedenken wat dit vage probleem kan veroorzaken

    #17534014

    Je hebt toch niet je drukregelaar verkeerd om geplaatst?
    dat je er dus nu een probleem bij heb.

    #17534015

    die kan je toch maar op 1 manier erop zetten?

    #17534016

    nee

    #17534017

    en je zal echt niet de eerste zijn hoor

    #17534018

    lambda sonde kan trouwens ook hele gekke dingen doen.
    en dan hoef die er nog niet eens een foutcode op te geven.

    hier weet corsa16v alles van.
    wat liep die van hem bagger toen zeg :thumbdown

    je kan ook FF en ander lmm proberen want ik lees dat je hem alleen schoon gemaakt heb.
    Als die ECHT kapot is kan je schoon maken wat je wil maar daar word die alleen schoner van en niet opeens weer goed

    #17534019

    okee, hoe kan ik zie wanneer de drukregelaar goed zit?

    of moet ik hem gewoon elke keer een kwartslag draaien en gaan rijden en dan hopen dat het over is ?

    ik heb nu de tijd om het te proberen

    #17534020

    bovenste post is aan gepast.

    als het goed is kan die maar op 2 manieren anders komen de gaten niet uit
    ik heb er van de week 1 gedaan en die moest met de tekst made in germany naar voren ( radiateur dus ).
    en als er op staat op wat voor druk die werk staat dit naar achter ( schutboord).

    succes

    #17534021

    heb net gekeken, made in germany staat naar schutbord, de druk staat er ook op en die wijst ook naar schutbord. ik draai hem om en ik hoop dat er een wonder geschiedt.

    lmm kan ik nog wel vervangen, alleen die zijn best wel prijzig dacht ik zo?

    #17534022

    ja.
    maar heb je geen maat met een 16v m2.5?
    dan kan je hem zo ff uitwisselen.
    Kopen om te proberen is echt een lastige optie.
    dan zou je ook de complete onsteking kunnen uitwisselen.
    zo kan je stap voor stap dingen uitsluiten.

    maar nogmaals, vergis je ook echt niet in die Lambda sonde!

    #17534023

    het volgende weer gedaan: benzinedruk regelaar halve slag gedraaid: rijd hetzelfde

    met of zonder lmm rijden- geen verbetering wel kwa stationair lopen, met lmm 500 toeren net niet uitvallen, zonder lmm 1000 toeren stationair.

    brandstof retour weer geknepen- geen verbetering
    lambda bekeken zie ik dat er met kroonsteentjes is gewerkt= fail!
    zonder lambda rijden- geen verschil.
    rest van de auto allemaal draden met kroonsteentjes verbonden= epic fail!

    conclusie= er is dus een hoop gekloot aan de auto, om dit weer goed en normaal te krijgen kan ik alles eruit gaan halen om alles netjes te maken, dus kan net zo goed een leuker project gaan beginnen en dat is het blok in een corsa B te zetten met trottle bodies.

    nu zit ik met andersmans geknoei en dat brengt alleen maar meer problemen met zich mee.

    ik ga wel opzoek naar een corsa b gsi 1.6 en daar zet ik de c20xe in. natuurlijk met een zo clean mogelijk motorruim :)

    dan heb ik alles tenminste zelf gedaan en weet ik hoe alles zit.

    ik ga maar eens wat info winnen over zo’n swap op het corsa gedeelte.
    tis weer eens een leuk winter project :P

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 57)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.