Ik weet het niet meer hoor

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Ik weet het niet meer hoor

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212769

    Pffffffffffft ik weet het niet meer hoor :(. ik zit nu al meer dan 2 maanden te kloten met men voorruit. ik krijg deze niet gedmonteerd omdat de rubber tegen pruttelt en niet over de plaatrand van het dak te krijgen is. dus heb ik via Opel4ever een nieuwe voorruitrubber besteld en deze was vandaag aangekomen. Dus meteen proberen de voorruit te monteren maar helaas, hetzelfde liedje bij deze rubber. Hij wringt ook tegen boven aan het dak en je krijgt hem niet over die verdomde plaatrand getrokken. Ik heb nu de oude voorruit op de ruit die ik wil monteren gelegd. Hierbij zie je dat de raam die ik wil monteren ongeveer een 0.5cm langer is. De voorruit die ik nu wil monteren heb ik zelf uit een Monza gehaald zien worden dus het moet toch kunnen passen. Ik ben het echt superzat en zal nu maar weer achter een 4de ruit gaan zoeken, één die 0.5cm kleiner is. zal van de week de gebarste ruit nog eens proberen te monteren voor te zien of deze nog past. Als dit niet meer lukt vrees ik ervoor dat hij in onderdelen gaat eindigen. Ik ga er geen geld in blijven steken, heeft met ondertussen al over de 500€gekost en ze steekt er nog niet in. Ben op het moment een beetje radeloos.

    #17532841

    Dag Bjorn ,

    Ik heb die van mijn Senni A2 ook gesukkeld en heb ze laten intrekken bij AutoGLASS J&M bvba

    Adres: Tongersesteenweg 190

    3800 Sint-Truiden
    Tel.: 011 / 69 53 97
    Fax: 011 / 69 53 98
    E-mail: info@autoglassjm.be
    Dat heeft mij toen 75 euro gekost , ik had wel alle delen geleverd .
    Je ziet je bent niet alleen die sukkeld met die ramen .

    #17532842

    wat voor rubber is het dan een plak of een gewone rubber.heb je het al geprobeerd met zn 2 en een trekkoord erin 1man de trek koord trekken en de ander voorzichtig de raam in duwen.het lijktmij dat als je de raam uit een monza uit heb zien komen moet ie bij jou ook passen.of je dakrand moet gekrompen zijn van de kou afgelopen week.suc6 verder en ik hoop dat deze monza nog op de weg blijf.het zijn machtige wagens hoor.grtz

    #17532843

    Normaal gesproken, bij deze rubbers, vol in de groene zeep smeren, of dreft,
    touwtje erin leggen, en vanaf het midden boven naar links en dan naar rechts
    de ruit erin trekken, met evt hulp van iemand die de ruit aan de buitenkant aanstuurt/duwt.
    Op deze manier blijf het spanningsveld klein.

    Lukt dat helemaal niet, dan verder gaan met de volgende tip:
    Oude ruit erin, bij Carglass stallen, verzekeringetje bellen,
    eigen risico betalen, en klaar is de Monza :thumbup

    Of heb ik iets gemist, want je gaat deze wagen niet aan de
    kant zetten voor een gebroken ruit:o

    Kop niet laten hangen, joh, kom op, laat je Monza niet kisten:fy1

    btw: voor een paar onderdelen ben ik altijd wel te bereiken :D:D:D

    Nee, grapje, nu ff serieus , maak het in orde, en cruisen maar,
    Bjorn, succe ermee:jerry

    #17532844

    Bjorn,

    Heel bewonderenswaardig dat je het zelf wilt doen :wors Maar niet zelf lopen k*tten als het niet meer lukt, maar gewoon bij een ruitenboer gaan zoals Carglass. Die gasten hebben gewoon de juiste gereedschappen en trucjes.

    En net wat de anderen zeggen, je gaat je auto toch niet wegdoen, omdat je een voorruit er niet in krijgt. het is toch ook niet je dagelijkse auto, toch?

    #17532845

    Ben al eens gaan horen bij carglass ze willen hem er daar niet in trekken om wille van de chrome baguetten :s. En ik wil het zelf doen. De vorige ruit die ik erin trok zat er van de eerste keer perfect in. Deze is alleen een 0.5cm korter dan degen die ik nu heb, dus het moet hem daar gewoon inzitten. Als ik de rubber erin trek met de ruit die ik nu heb, dan zie je gewoon dat hij net tekort komt aan het dak. De eerste zijkant die je erin trekt zit er perfect in, maar dan bovenaan wringt hij tegen en dan gaat het overal mis. Ik ga het nog proberen met een kleine ruit. Het zou zonde zijn om een blanco gekeurde niet rotte Monza te moeten weg doen voor zoiets. Maar hij staat hier nu te staan en dat vind ik ook doodzonde

    #17532846

    Belachelijk, dat die gasten can Carglass je raam er niet willen trekken trekken vanwege de sierlijsten. Dan doe je die er toch later in, nadat het rubber zit. of is dat niet mogelijk (lijkt me sterk). Vroeger hadden heel veel auto’s sierlijsten in de rubbers, en die kennis hoe dat te doen zou nu verdwenen zijn?

    #17532847

    origineel gepost door rinus de boer
    Belachelijk, dat die gasten can Carglass je raam er niet willen trekken trekken vanwege de sierlijsten. Dan doe je die er toch later in, nadat het rubber zit. of is dat niet mogelijk (lijkt me sterk). Vroeger hadden heel veel auto’s sierlijsten in de rubbers, en die kennis hoe dat te doen zou nu verdwenen zijn?

    klopt, is ook een speciale trekker voor, om deze naderhand te monteren, moet ik ook nog ergens hebben liggen

    #17532848

    Heb me net nog eens bezig gehouden met de ruit en het ligt puur aan de voorruit zelf, het kan niet anders. De vorige ruit met de deze scheelt exact 6mm in hoogte. Paar fotootjes waar je op ziet dat de zijkant er mooi overgaat maar zodra men aan de boven kant komt de rubber weg floept (sorry voor de crappy kwaliteit van de foto’s, GSM’s eugen daar niet echt voor)


    Hier zie je de zijkant die er mooi op zen plaats over zit


    Maar zodra je na de bocht komt wil de rubber niet meer mee

    #17532849

    Hebben de A1 en de A2 twee verschillende ruitmaten:o

    zie ook een ruitantenne, maar die zijn toch van veel later dan een A1 ?? :hmmz

    #17532850

    naast de antenne gemeten is de ruithoogte van de ruit die eruit kwam 73cm degene die ik nu probeer te monteren is 73.6cm. De ruit die ik nu heb komt idd uit een A1.

    #17532851

    origineel gepost door MonzaRon
    Hebben de A1 en de A2 twee verschillende ruitmaten:o

    zie ook een ruitantenne, maar die zijn toch van veel later dan een A1 ?? :hmmz

    Nee, de ruitantenne was al te bestellen bij de Rekord E1 in 1977, en volgens mij ook al bij vroegere modellen. En bij de Monza/Senator A1 was het een klantenoptie.

    #17532852

    Mijn Commo uit ’72 had ook al een raamantenne, terwijl het niet eens een gelaagde raam was (veiligheidsglas)jammergenoeg.

    #17532853

    origineel gepost door Goossens Bjorn
    naast de antenne gemeten is de ruithoogte van de ruit die eruit kwam 76cm degene die ik nu probeer te monteren is 76.6cm. De ruit die ik nu heb komt idd uit een A1.

    Bedankt heren voor de aanvullende info over de invoering of als optie van die raamantenne :thumbup

    hier is de maat van mijn A1, gemeten van boven naar beneden in het midden van de ruit 75 cm,
    gemeten op het middelpunt van de chroomlijsten.

    als er nog iemand is, die de maat van een A2 weet,
    daar waar de ruit in zit, dan zouden we daaruit moeten komen, wat de maat betreft :hmmz

    #17532854

    de maat is bij mij gemeten op de losse ruit zelf, vlak naast de antenne die dwars door de ruit gaar.

    #17532855

    origineel gepost door Goossens Bjorn
    de maat is bij mij gemeten op de losse ruit zelf, vlak naast de antenne die dwars door de ruit gaar.

    Druk die rubber er eens op,
    en meet vanaf het middelpunt van die rubber eens op :hmmz

    #17532856

    Ik had het daarnet fout getypt

    Losse ruit (midden gemeten naast de antenne)

    1 meet er 73cm
    andere meet 73.6cm

    gemeten met de rubber kom ik ook uit op 75cm

    #17532857

    origineel gepost door Goossens Bjorn
    Ik had het daarnet fout getypt

    Losse ruit (midden gemeten naast de antenne)

    1 meet er 73cm
    andere meet 73.6cm

    gemeten met de rubber kom ik ook uit op 75cm

    Dan is het nu ff wachten op een maat van een A2,
    is die maat een halve cm hoger…………… dan zou ik het niet forceren :thumbdown

    dus ff geduld, genoeg users hier met een A2 type :thumbup:thumbup:thumbup

    #17532858

    :hmmzde a2 zou eigenlijk de kleinste moeten zijn

    #17532859

    maar niet je sierlijst vermoeren deze kan er enkel voor die tijd in en als alles dan compleet in elkaar zit dan alles in 1 keer erin

    anders gaat het niet deze sierlijsten krijg je niet achteraf gemonteerd echt niet

    alleen de plastic peesen bij de e rekord die wel

    #17532860

    origineel gepost door opelforever
    :hmmzde a2 zou eigenlijk de kleinste moeten zijn

    Dus als je de rubbers van een A1 hebt, en een ruit van de A2, zou het zeker moeten passen (ruim rubber, kleine ruit). Of ben ik nou gek? :D:D:D

    #17532861

    origineel gepost door rinus de boer

    origineel gepost door opelforever
    :hmmzde a2 zou eigenlijk de kleinste moeten zijn

    Dus als je de rubbers van een A1 hebt, en een ruit van de A2, zou het zeker moeten passen (ruim rubber, kleine ruit). Of ben ik nou gek? :D:D:D

    Als jij de maat even opneemt, Rinus, zoals wij dat gedaan hebben,
    dan kan ie gaan kant meer op, lijkt me :hmmz :thumbup:D

    #17532862

    origineel gepost door MonzaRon

    origineel gepost door rinus de boer

    origineel gepost door opelforever
    :hmmzde a2 zou eigenlijk de kleinste moeten zijn

    Dus als je de rubbers van een A1 hebt, en een ruit van de A2, zou het zeker moeten passen (ruim rubber, kleine ruit). Of ben ik nou gek? :D:D:D

    Als jij de maat even opneemt, Rinus, zoals wij dat gedaan hebben,
    dan kan ie gaan kant meer op, lijkt me :hmmz :thumbup:D

    Dat heb ik gisteren even gedaan, over het midden van de ruit, en dan van hart rubber onder naar hart rubber boven, en dan kom ik uit op 740 mm. Alleen weet ik niet, of dat inderdaad de daadwerkelijke afmeting van de eigenlijke ruit is.:hmmz

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.