Klepseals 6 cilinder passen niet…

Forumindex Forums Modellen Manta Klepseals 6 cilinder passen niet…

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212647

    Kben weer begonnen om die kop en het blok in elkaar te zetten en nu wilde ik dus de klepseals erop doen maar deze passen dus niet…
    via internet had ik er eerst eentje besteld en dat was een zwarte die over de rand van de klepgeleider ging. Toen ik hem uit elkaar haalde zaten deze er al op maar alleen bij de inlaatkleppen. De uitlaatkleppen hadden een rood rubberen ringetje om de klep zelf verder zat er niks op de rand van de klepgeleider. Die rand van die klepgeleider is ook groter en vandaar dat die klepseals ook niet passen… Later had ik ook nog een setje klepseals gehaald maar die paste helemaal niet… Dat zijn van die groene die ook over de rand zouden moeten maar die zaten echt te krap.
    Nu heb ik dus wel seals voor de inlaatkleppen maar nu is er dus helemaal niks voor de uitlaatkleppen..
    Iemand enig idee hoe dat zit?

    #17529667

    klopt.

    klepseals enkel voor de inlaat kleppen.

    #17529668

    dus die uitlaatkleppen hebben helemaal niks nodig?

    #17529669

    klopt ook.

    ( ga dr van uit dat je het over een CIH motor hebt..)

    #17529670

    Tis een 3.0 E met 12 kleppen.
    volgens mij CIH ja.

    #17529671

    De allereerste injectiemotoren hadden zowel op de inlaat- als op de uitlaat klepgeleiders zo’n rood ringetje.
    Later kwam er alleen op de inlaat een klepseal en op de uitlaat zo’n rood ringetje.

    Alleen de allerlaatste modellen hadden zowel op de inlaat als op de uitlaat klepseals.

    Je kan waarschijnlijk wel de bovenkant van de klepgeleider aan laten passen zodat daar een klepseal op past. Dit moet bij een revisiebedrijf gebeuren.

    #17529672

    moeten die geleiders echt bewerkt worden of kan ik ze ook gewoon zo laten?

    #17529673

    Volgens mij moet de buitendiameter kleiner gemaakt worden van de geleider, zodat de klepseal gemonteerd kan worden.

    Ander zul je toch die rode rubber ringetjes moeten gebruiken op je uitlaatkleppen.

    Het enige is dat de motor vlak na het starten even kan gaan roken.
    Tijdens het rijden heb je daar geen last van, omdat er een overdruk heerst in het uitlaatkanaal, waardoor er geen olie naar binnen seipelt.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.