rekord 2.4i

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212568

    wie weet als een 2400 zo onder de motokap past
    van een e2 rekord
    met de orginele injectie
    of komt de luchtbuis dan tegen de motorkap
    zoals bij een manta ascona
    anders maar een 3 liter buis inkorten

    #17528346

    Moet als het goed is goed gaan,heb wel vaker rekord gezien met een C30NE en die past ook gewoon en het spruitstuk van een C30NE is te vergelijken met dat van een C24NE en een C30NE ligt verder naar voren bij een Rekord dan een 2.4I.

    Ik gok erop dat het gaat.

    #17528347

    origineel gepost door GSE
    Moet als het goed is goed gaan,heb wel vaker rekord gezien met een C30NE en die past ook gewoon en het spruitstuk van een C30NE is te vergelijken met dat van een C24NE en een C30NE ligt verder naar voren bij een Rekord dan een 2.4I.

    Ik gok erop dat het gaat.

    inlaat van een 2.4i is iets hoger komt net iets verder boven het kleppendeksel uit
    ik kom er straks anders vanzelf wel achter

    #17528348

    Anders zo’n “mooie” bult op de motorkap maken:D of uitkloppen met de hamer.

    #17528349

    origineel gepost door ckad
    Anders zo’n “mooie” bult op de motorkap maken:D of uitkloppen met de hamer.

    dan komt er een diesel motorkap op

    #17528350

    nou, dan gaat het toch gewoon passen :D

    weer een probleem opgelost :P
    bevalt de rekord nog een beetje?

    #17528351

    origineel gepost door Ghanz
    nou, dan gaat het toch gewoon passen :D

    weer een probleem opgelost :P
    bevalt de rekord nog een beetje?

    met een diesel kap wel
    maar die heb ik nog niet wou het eerst zo proberen

    rekord bevalt wel maar dat schakelen niet
    5 bak gaat er uit en komt straks tegelijjk met 2400 een 4traps automaat in

    #17528352

    Past denk ik niet. Had de mijne ook maar ik heb dan een E1. Die hadden ze zo ingebouwd dat ie met het carter op de vooras lag en het versteviginsprofiel hadden ze uit de kap gezaagd zodat ’t net kon. Ik heb er nu het spruitstuk van een 2200 op zitten, van een 2400 is veel hoger, ook hoger dan van zo’n 6-pitter

    #17528353

    Der schiet me net iets te binnen:
    Jou Monza heeft toch een veerpootbrug dacht ik??

    Meet eens het hoogte van hoogste punt veerpootbrug op tussen klepdeksel en brug.

    Meet dan eens bij de 2.4 op wat de hoogte van bovenkant spruitstuk tot kleppendeksel is.

    Dan ben je er denk ik al uit.

    Als ik kijk dat de Wiechers bruggen over het spruitstuk heen gaan en zeker 2 cm dik (eerder 3,5cm als 2) zijn,kan/mag het spruitstuk ook 2 cm hoger zijn.
    2 Cm is laag aangehouden.

    Heb helaas geen 24I spruitstuk in de naaste omgeving om op te meten.

    #17528354

    Wellicht kun je asconiakkefietje (draadje rekord start niet)vragen wie de auto van PascalM heeft omgebouwd. Of dat PascalM zo vriendelijk wil zijn er een plaatje van te maken.

    #17528355

    gaat niet lukken net wat henk jan 80 zegt ik heb ook een keer zòn ding met een 2,4 erin gekocht en daar hadden ze ook het binneframe van de motorkap van weggezaagd en nog kwam:thumbup het inlaatspruitstuk tegen de buitenkant van de motorkap

    een dieselkap gaat ook niet passen omdat het inlaatspruitstuk te ver uit het midden zit

    of een ingekorte 3.0 inlaat of een 2.2 inlaat en dan past het super

    #17528356

    moet ik maar is kijken hoe ik dat ga doen
    3 liter inlaat heb ik ook nog wel

    gisteren 2400 i opgehaald
    vandaag 4traps automaat opgehaald
    direkt maar de aanbouw delen er af gehaald en mooi zwart gemaakt
    en kleppendeksel gespoten en gepolijst


    volgende week maar is beginnen met tank anpasen en automaatbak leidingen er in maken

    #17528357

    origineel gepost door opelforever
    gaat niet lukken net wat henk jan 80 zegt ik heb ook een keer zòn ding met een 2,4 erin gekocht en daar hadden ze ook het binneframe van de motorkap van weggezaagd en nog kwam:thumbup het inlaatspruitstuk tegen de buitenkant van de motorkap

    een dieselkap gaat ook niet passen omdat het inlaatspruitstuk te ver uit het midden zit

    of een ingekorte 3.0 inlaat of een 2.2 inlaat en dan past het super

    ik zat vandaag is te kijken
    als ik een 3.0e inlaat inkort waar moet dan de stappen motor op
    die aansluitings zijn te dun
    of kan ik daar een dunnere bus indraaien waar de stappen motor op komt
    en past het gasklpep huis van een 2.4 wel op een 3.0 inlaat

    #17528358

    origineel gepost door opelforever
    gaat niet lukken net wat henk jan 80 zegt ik heb ook een keer zòn ding met een 2,4 erin gekocht en daar hadden ze ook het binneframe van de motorkap van weggezaagd en nog kwam:thumbup het inlaatspruitstuk tegen de buitenkant van de motorkap

    een dieselkap gaat ook niet passen omdat het inlaatspruitstuk te ver uit het midden zit

    of een ingekorte 3.0 inlaat of een 2.2 inlaat en dan past het super

    ik weet niet wat het probleem dan is
    bij mij past het allemaal net zonder dat de kap ook maar iets de inlaat raakt
    carterpan ligt wel bijna op de vooras kan er net een vinger tussen hebben
    en kan zelfs sturen zonder dat er een stang het carter raakt
    helaas komt de voorste bult van het carter wel onder de voor as uit
    maar daar maak ik wel met en dikke plaat een carter beschermer voor

    #17528359

    origineel gepost door obelix

    ik weet niet wat het probleem dan is
    bij mij past het allemaal net zonder dat de kap ook maar iets de inlaat raakt
    carterpan ligt wel bijna op de vooras kan er net een vinger tussen hebben
    en kan zelfs sturen zonder dat er een stang het carter raakt
    helaas komt de voorste bult van het carter wel onder de voor as uit
    maar daar maak ik wel met en dikke plaat een carter beschermer voor

    Gelukkig heb je niet zo’n dikke vingers:hmmz:hmmz

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.