merktekens en uitlezen via paperclip methode

Forumindex Forums Modellen Corsa merktekens en uitlezen via paperclip methode

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212491

    Hallo ik heb een opel corsa b gsi met ecotec motor nu moet ik binnekort de distributie riem vervangen maar ik zag geen merk tekens op de krukas poelie staan en maar op de nokkeas zie ik er maar op 1kant 1 staan wie kan mij hieraan helpen teven lees ik vaker dat men de auto uitleest volgens de paperclip methode wie kan me uit leggen hoe dat precies gaat en waar ik de codes kan vinden van de evt foutmeldingen alvast bedankt marcel

    #17527432

    Als je de Mutliriem poelie eraf hebt, staat op de distributie poelir op de krukas een vlakje.

    deze moet naar onder.

    Willem

    #17527433

    Uitlezen vectra-A (tech 1)

    Uitlees stekker: in motorruimte op ik dacht linker veerpoot

    MM lampje: Motor management lampje (motorstorings lampje)

    Uitlezen:

    * verbind pin A met pin B
    * zet contact aan.
    * dan gaat MM lampje knipperen

    deze knippert in een bepaalde vogorde

    uitlezen start meestal met code 12 = start uitlezen

    code voor motortoerental sensor wordt gegeven omdat de motor uit staat.

    codes met 2 of 3 cijfers

    voorbeeld:

    2 cijfers: (voorbeeld code: 12)

    1x knipperen
    korte pauze
    2x knipperen
    lange pauze

    alle codes worden 3x herhaald alvorens de volgende code word gegeven

    code 47:

    4x knipperen
    korte pauze
    7x knipperen
    lange pauze

    code 150

    1x knipperen
    korte pauze
    5x knipperen
    korte pauze
    10x knipperen
    lange pauze

    0 word met 10x knipperen aan gegeven

    LET OP: bij veel Tech1 opels wordt tijdens uitlezen code 12 en 31 gegeven

    12 = start uitlezen
    31 = krukassensor dit ivm de motor niet draait krijgt hij ook geen signaal van de krukasgever

    stekker Tech1:

    Vectra-B

    Uitlees stekker: onder kanpje dat onder de handrem handle zit, kapje kun je er zo uit wippen.

    verbind pin 6 van de uitlees stekker met massa:

    contact aanzetten

    mm lampje gaat knipperen

    4 cijferige code

    voobeeld
    code P0150

    10x knipperen
    korte pauze
    1x knipperen
    korte pauze
    5x knipperen
    korte pauze
    10x knipperen
    lange pauze

    codes beginnend met een 0 zijn eobd code’s

    p1600

    1x knipperen
    korte pauze
    6x knipperen
    korte pauze
    10x knipperen
    korte pauze
    10x knipperen
    lange pauze

    iedere storing wordt 3x herhaald voordat de volgende storing wordt gegeven.

    stekker tech2:

    ik hoop het duidelijk uitgelegd te hebben

    #17527434

    kijk dat is duidelijk :thumbup

    Maar heb ik ff een andere vraag; mijn motorstorings lampje brandt nooit (dus ook niet als ik het contact inschakel) lampje vervangen maar dat was niet het probleem.

    Het gaat hierom een Corsa B met een C20XE die ik niet zelf heb ingebouwd.

    De auto start nu niet meer waarschijnlijk ontsteking want de puntjes zagen der ook niet meer goed uit, maar als ik hem aansleep en zet hem dan in ze 2de versnelling draait hij maar op 2 of 3 cilinders en komen er harde klappen uit de uitlaat :swear

    alvast bedankt :thumbup

    #17527435

    ff geleend van mantacabrio.nl

    Diagnosemode:
    Bruin/wit los, bruin/geel aan massa.
    Contakt aan: Knippercodes.
    Starten/motor draait: Ook knippercodes.

    Foutcode lampje aansluiten tussen pin22 computer c20xe (bruin/blauwe draad bij
    m2.8 en witte draad bij m2.5) aansluiten op 12v

    je computer zal aan de bijrijderskant achter n plastic kap aan de rechter kant zitten

    #17527436

    je moet dus de bruin-blauwe draad van de C20XE kabelboom aansluiten op het ecu lampje van je auto.

    Die bruin-blauwe draad kun je als er een calibra/vectra draadboom in ligt vinden naast de ecu.

    #17527437

    oke en dan gewoon die paperclip in je diagnose stekker ?

    ik ga het ff proberen

    bedankt :):)

    #17527438

    Heb je dan wel de tekening van de 1.6 16V distri nodig, die van een C20XE is flink anders namelijk:

    Willem

    #17527439

    origineel gepost door wim-v6
    Heb je dan wel de tekening van de 1.6 16V distri nodig, die van een C20XE is flink anders namelijk:

    Willem

    de topicstarter die hier om vroeg heeft (volgens mij) een 1.6
    en omdat het toch al overhet uitlezen met een paperclip ging had ik die vraag gesteld

    maar is toch handig om het voorbeeld te hebben :D

    #17527440

    en welke van de 2 tekeningen is nu de goede heb idd een 1.6 ecotec motor en het een corsa b van 96 gsi bedankt

    #17527441

    de eerste is van de 1.6

    de tweede van de C20XE

    maar heb ff zitte kijke
    waar moet precies die bruinblauwe draad lopen ?? heb er een gevonde die was door geknipt weer aan elkaar gemaakt maarf nog niks

    #17527442

    Zojuist de paperclipmethode geprobeerd (bij Astra F X16SZ). A en B verbonden zoals aangegeven op eerste plaatje in dit topic.

    Contact aan: code 12 komt wel door.
    Motor gestart: motormanagementlampje knippert continu met zelfde interval. Dus geen code van te lezen.
    Stukje rijden: blijft continu knipperen. Probleem met schokken is nu veel erger, tijdens rijden paperclip er weer uitgetrokken omdat ik bang was dat hij anders af zou slaan.

    Iemand een idee wat ik fout doe of wat er fout is?

    Groet, Rogier

    EDIT: nu ook stukje gereden en bericht aangepast.

    #17527443

    origineel gepost door Rogyros
    Zojuist de paperclipmethode geprobeerd (bij Astra F X16SZ). A en B verbonden zoals aangegeven op eerste plaatje in dit topic.

    Contact aan: code 12 komt wel door.
    Motor gestart: motormanagementlampje knippert continu met zelfde interval. Dus geen code van te lezen.
    Stukje rijden: blijft continu knipperen. Probleem met schokken is nu veel erger, tijdens rijden paperclip er weer uitgetrokken omdat ik bang was dat hij anders af zou slaan.

    Iemand een idee wat ik fout doe of wat er fout is?

    Groet, Rogier

    EDIT: nu ook stukje gereden en bericht aangepast.

    uitlezen zonder draaiende motor, met draaiende motor kan je niet uitlezen..

    let ook op, je krijgt eerst 3x code 12, daarna de rest van de codes, iedere codes worden 3x herhaald coordat de andere code word gegeven..

    Willem

    #17527444

    Kan het ook met een Corsa b?

    #17527445

    Ik heb bij een c20xe in een corsa tr het motor management lampje aangesloten tussen de geschakelde plus (zwart) en bruin/blauw aan de massazijde.
    Hij gaat gewoon (zo goed als) uit bij het starten van de motor, dan zijn er geen foutmeldingen aanwezig toch?

    Wel blijft hij samen met mijn acculampje heel zachtjes dimmen, maar zelfs met extra massa krijg ik dat er niet uit…

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.