pakking tussen kat en voorpijp

Forumindex Forums Modellen Calibra pakking tussen kat en voorpijp

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212445

    mensen
    ik heb mijn voorstuk de uitlaat vervangen dwz tot de kat.
    nou moes daar een nieuwe pakking tussen zon raar gevlochten konisch geval.
    nou blijft ie daar enigzins op lekken.
    schroeven kunnen en moet niet strakker met die veren.
    nou had ik ooit es ergens gehoord dat dit normaal was en dat dat een tijdje kan duren en vanzelf gaat afsluiten.
    kan het nergens vinden meer.
    maar is dat idd zo??
    is toch apart
    oja tis een 8 klepper

    #17527017

    normaal gesproken meot deze gelijk al afdichten met het vastzetten van de bouten. wat ikzelf altijd doe voor de zekerheid, is de voorpijp en de pakking iets insmeren met uitlaatmontage kit. zo weet je zo goed als zeker dat de uitlaat gasdicht is.

    grtz bjorn

    #17527018

    is een scharnierend deel.

    deze zal zich moeten zetten, deze lekken meestal in het begin, tot het op elkaar is ingesleten.

    Willem

    #17527019

    ja toch wel he?
    meende het ooit es gehoord te hebben idd.

    #17527020

    dingen lekken ALTIJD als ze nieuw erop zitten.

    Zelfs al zijn bijde uitlaat delen nieuw met nieuw bevestigings materiaal.

    word onafhankelijk van elkaar geproduceerd, en komt nooit 100% gelijk uit.

    Willem

    #17527021

    vandaar ook geen uitlaatkit omdat het scharnierend is he.
    vin het we erg apart trouwens dit systeem hoelangduurt zoeits in de regel?

    #17527022

    meestal een paar honderd kilometers moet ie dicht zijn.

    de ene keer vrij vlot, de andere keer duurt t langer.

    licht lekkage bij deze pakking word ook niet afgekeurd.

    en uitlaat kit heeft geen zin, dat druk ie weg bij bewegen.

    willem

    #17527023

    ooooooooo kan nog wel even duren dus
    ach je baald toch he
    denk je dat je de uitlaat weer klaar hebt en hoor je em nog lekken.
    bij mijn rode had ik hetzelfde toen was ik zo dom gewone bouten te gaan gebruiken omdat ik die dan beter kon vastdraaien.
    omdat ie toen dat zelfde deed.
    toen had ik es gelezen dat dit zo hoorde maar kon het nergens meer vinden hier maar nu wee tik het dus echt zeker:wors

    #17527024

    anders effe een paar rukken aan de gedeelte NA het scharnierende deel geven zodat het effe lekker kan zetten.

    Willem

    #17527025

    Ook ooit gehad,
    binnen no time toch weer die pakking helemaal versleten. (is gek want dat gebeurt anders dus nooit)
    bleek dat de veren die over de bouten heen zaten helemaal in elkaar gedrukt waren.
    opgelost door nieuwe veertjes te plaatsen.

    #17527026

    wat raar
    bij mij kan ik die bouten niet vaster draaien ivb ophouden schroefdraad en dat gaat over in een verdikking dus kan em nooit zover vast draaien dat de veertjes in elkaar gaan ofthans niet tot het uiterste

    #17527027

    dicthvloeien met koper

    #17527028

    helpt nie toch moet toch scharnierend blijven?
    maar hij is al ant dichtgaan hoor:thumbup
    vin het toch een raar systeem om eerlijk te wezen

    #17527029

    Ik weet niet wat je precies bedoeld, foto?

    #17527030

    Konische pakking ring op scharnierend deel van voorpijp naar katalysator

    (bij x20XEV kan ook van katalysator naar middendemper)

    Vectra-B heeft er zelfs 2
    1 vooran tussen voorpijp en middendemper
    1 achteran tussen middendemper en uinddemper (behalve 1.6 8V en 1.7TD)

    Willem

    #17527031

    Die kan altijd icm met vloeibare uitlaatpakking naar mijn weten? Nooit last gehad van lekken bij deze sluiting.

    #17527032

    ow zo vaak, zeker als er 1 van de delen oud blijft, en ja, het is zo over.

    en dicht smeren door welke vorm dan ook gaat gewoon niet werken op een bewegend deel.

    moet gewoon inslijten.

    Willem

    #17527033

    Is er een foto toevallig Wim? Praat wat makkelijker.

    #17527034

    Foto’s

    De ring:

    hoe komt ie:

    pijpje komt er zo op:

    onder de auto:

    Willem

    #17527035

    Deze heb ik nog niet eerder gezien, wel een variant hierop, waar de ring over een stukje pijp heengaat, en dan conish afsluit op het andere stuk pijp. Kan me indenken dat deze lekken idd.

    #17527036

    haha idd daar heb je dat rotding wim:cry

    #17527037

    origineel gepost door bbg_gendt
    Deze heb ik nog niet eerder gezien, wel een variant hierop, waar de ring over een stukje pijp heengaat, en dan conish afsluit op het andere stuk pijp. Kan me indenken dat deze lekken idd.

    Dat is deze dus!!

    die konische afsluiting, deze zit er alleen maar ivm bewegen van de motor.

    Willem

    #17527038

    nah moet de boel maar weer loshalen.
    lekt als de ziekte
    viel me al op toen ik em erop zette dat ie zo ruim was.
    van mijn vorige calibra kan ik me herinneren dat ie strak om de pijp heen zat.
    maar deze ring had een grote speling.
    waarschijnlijk heb ik 1 van een v6 of turbo.kan dat??
    dacht dat die een dikkere pijp hebben dan de 8v en 16v.

    #17527039

    ja dat zou kunnen

    De Gevlogten ring moet mooi passen op het randje van de pijp waar ie opkomt.

    dan valt ie ook mooi in het andere stuk pijp wat eraan komt.

    Willem

    #17527040

    kijk zie je wel heb ik de verkeerde
    zat zeker een halve centimeter verschil in als ik em aan 1 kant van de buis drukte zeg maar
    von em al veel te ruim zittten.
    en nu zijn de buizen ietwat gekanteld waardoor ie iets kiert zeg maar.
    na maar even een goede ertussen zetten

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.