Xenon

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212439

    Ik heb vandaag mijn mijn xenonkoplampen binnen gekregen, maar ik snap er de ballen van:P

    Vraag 1:P: De bedrading van mijn b1 bestaat uit 4 draden, een witte, gele, rode en een bruine. Welke draad is voor welke lamp? Ik gok namelijk zelf dat de bruine en de witte voor stads en grootlicht zijn?

    Vraag 2:P: De xenonkoplamp bestaat uit hééél veel draadjes. En de stads en grootlicht uit een witte, bruine, en een grijze. Maar waar is die grijze dan voor?

    Vraag 3:P: Nu heeft de rechterkoplamp een 8 polige stekker en de linker een 13 polige. Weet iemand welke draad, van de 4 draden van mij b1, op welke pin moet? en het liefste er ook nog een tekeningtje of fotootje van heeft:angel

    Ik dank u zeer!

    Groeten Mart

    #17526955

    Dei Xenons kun je otch niet zomaar aansluiten. Zal toch een balast kastje bijhoren?

    Maar goed, laat de echte kenners maar aan het woord.

    #17526956

    origineel gepost door Gupy
    Dei Xenons kun je otch niet zomaar aansluiten. Zal toch een balast kastje bijhoren?

    Maar goed, laat de echte kenners maar aan het woord.

    Ja het gaat alleen maar om het groot licht en het stadslicht, want de xenon maak in van een conversiekitje van pilot:thumbup maar ik moet dus weten welke bedrading van de auto op welke pin van de xenonkoplampen moet:P

    #17526957
    #17526958

    goed bezig mart!!

    zit aan hetzelfde te denken :) (heb de 2 koplampen al in de kast liggen :angel)
    ik wil het ook aansluiten via een pilot setje.
    Ik heb het idee dat de ballasten IN de koplampen zelf zitten, want vanaf daar gaan de verdikte draden naar de D2S lampen.

    De kastjes die je aansluit aan de buitenkant zijn volgens mij regel modules voor de automatische hoogteregeling.

    #17526959

    origineel gepost door sw_reijnders
    goed bezig mart!!

    zit aan hetzelfde te denken :) (heb de 2 koplampen al in de kast liggen :angel)
    ik wil het ook aansluiten via een pilot setje.
    Ik heb het idee dat de ballasten IN de koplampen zelf zitten, want vanaf daar gaan de verdikte draden naar de D2S lampen.

    De kastjes die je aansluit aan de buitenkant zijn volgens mij regel modules voor de automatische hoogteregeling.

    bijna goed Bas

    bij de ori koplampen zit aan de bestuurderszeide de ballast er ONDER … en de passagierszeide de ballast los naast de luchtfilterbak

    ow ja als je de pin bezetting hebt uitgevonden zou je die dan ook ff hierheen kunnen PMen? … ik ben het ook nog nodig (heb hier een volledige set met ballasten en lampen ori. liggen)

    #17526960

    #17526961

    PETER je bent een HELD :wors:wors:wors :jerry

    #17526962

    jij vraagt , wij draaien ! :agent

    #17526963

    Wou al zeggen, BRUIN is ALTIJD massa haha..

    Lekker bezig Peet.

    Willem

    #17526964

    hoeft niet hoor … als je een beetje ziekjes bent is het niet echt een massa meer … meer waterig :sleeping

    #17526965

    Grapjas… :puke :jerry

    #17526966

    :afro

    #17526967

    origineel gepost door sw_reijnders
    goed bezig mart!!

    zit aan hetzelfde te denken :) (heb de 2 koplampen al in de kast liggen :angel)
    ik wil het ook aansluiten via een pilot setje.
    Ik heb het idee dat de ballasten IN de koplampen zelf zitten, want vanaf daar gaan de verdikte draden naar de D2S lampen.

    De kastjes die je aansluit aan de buitenkant zijn volgens mij regel modules voor de automatische hoogteregeling.

    Jah er zit wel wat in de koplamp, helemaal onderin. Maar dat is niet de balast. Maar wat het dan wel is, ik zou het niet weten:P. Maar vandaag eens druk bezig geweest met het elektrische schema en via het werk het kunnen vinden. Maar het word allemaal wel erg ingewikkeld omdat mijn bedrading ook al eens een keer is aangepast voor mijn b2 koplampen. dus ik ga het helemaal anders doen:thumbup

    #17526968

    tja, ik ben ervan overtuigd dat die losse kastjes de stuurmodules zijn voor de hoogteregeling.

    je ziet namelijk geen extra geïsoleerde kabels de koplamp unit in gaan, je ziet die alleen maar IN de koplamp verschijnen.
    Er gaat toch meer dan 15.000 volt door zo’n draadje, dan moet die toch wel extra geïsoleerd zijn.

    Dan moeten die ballasten toch IN de koplamp zitten en niet ernaast.

    #17526969

    origineel gepost door sw_reijnders
    tja, ik ben ervan overtuigd dat die losse kastjes de stuurmodules zijn voor de hoogteregeling.

    je ziet namelijk geen extra geïsoleerde kabels de koplamp unit in gaan, je ziet die alleen maar IN de koplamp verschijnen.
    Er gaat toch meer dan 15.000 volt door zo’n draadje, dan moet die toch wel extra geïsoleerd zijn.

    Dan moeten die ballasten toch IN de koplamp zitten en niet ernaast.

    Het zou heel goed kunnen hoor, dat het zo is. Maar ik ben toch niet van plan om orgineel xenon er in te zetten, want ik ben nog altijd een student he:vertag

    Trouwens Bas, weet jij toevallig een goeie (online) shop waar je een pilot of camco d2s 6000k conversiekitje kunt kopen?

    #17526970

    stuur alex ( ali-gsi) eens een mailtje ( http://www.lowcustoms.nl )

    #17526971

    op ebay zag ik pilots voor 70 euro. maar dan wel in china :hmmz

    #17526972

    origineel gepost door sw_reijnders
    op ebay zag ik pilots voor 70 euro. maar dan wel in china :hmmz

    Zal wel imitatie zijn.

    Zie onderstaande link:

    http://www.pilotxenon.com/media/Image/Imitatie_pilot_xenon_kits.pdf

    #17526973

    Ik heb al een setje besteld, dicht bij ons in de buurt:P Dus had gewoon weer eens niet goed gekeken. Pilot D2s Xenon 8000k (want 6000k hadden ze niet) voor €169,-

    #17526974

    8000K :hmmz

    dat wordt wel HEEL erg blauw hoor in lens lampen!!
    tis maar ff dat je het weet.

    #17526975

    origineel gepost door sw_reijnders
    tja, ik ben ervan overtuigd dat die losse kastjes de stuurmodules zijn voor de hoogteregeling.

    je ziet namelijk geen extra geïsoleerde kabels de koplamp unit in gaan, je ziet die alleen maar IN de koplamp verschijnen.
    Er gaat toch meer dan 15.000 volt door zo’n draadje, dan moet die toch wel extra geïsoleerd zijn.

    Dan moeten die ballasten toch IN de koplamp zitten en niet ernaast.

    uhm bas …

    ze zitten er toch echt onder/naast hoor :sleeping

    check maar

    en dan op die laatste foto … zit de hoogte verstelling achter die dikke bult tussen je knipper- en dimlicht ;)

    #17526976

    origineel gepost door sw_reijnders
    8000K :hmmz

    dat wordt wel HEEL erg blauw hoor in lens lampen!!
    tis maar ff dat je het weet.

    Ja, 8000k is wel redelijk aan de hoge kant, maar mijn broer heeft dat ook in z’n xenonkoplampen in zijn astra opc en als je dan snachts rijdt valt het nog wel mee.. Maar het is best moeilijk om D2s xenon te vinden in 6000k:hmmz

    #17526977

    ook niet op bestelling?

    #17526978

    Dat misschien wel maar daar heb ik geen geduld voor hahah.. Maar je zou eventueel ook bij een dealer van pilot ofzo kunnen bestellen. Maar als je zo een beetje op internet kijkt is het allemaal 8000k:hmmz

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.