Tigra slaat af

Forumindex Forums Modellen Tigra Tigra slaat af

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212346

    Hallo allemaal,

    Heb recentelijk de boel even schoongemaakt, omdat de auto bij het afremmen steeds afsloeg en ik las dat verstopping vervuiling één van de voornaamste redenen bleek te zijn.

    Dus…..
    -EGR gereingd/afgedopt
    -Gasklepgereinigd
    -Stappenmotor gereinigd
    -Nieuwe tempsensor (zo’n dun staafje én eentje met een echte stekkeraansluiting)
    -Alle stekkers gereinigd/opgeschuurd
    -Overal nieuwe pakkingen e.d.
    -Nieuwe accu (heeft betere start power voor de winter)

    Maar helaas:swear

    Tig klinkt beter, rijdt ook lekkerder (pakt beter op enzo) maar zodra je afremt slaat ie gewoon weer af……….. alleen door min of meer op het blok af te remmen (terugschakelend kan je hem aanhouden).

    Weet het even niet meer…………

    PLEASE HELP!!!!!

    #17525462

    kan duiden op een defecte stappenmotor (lfR), je hebt deze hebt gereinigd.

    auto uit laten lezen met tech 1, dealer kan dan de stappenmotor controleren op goede werking.

    #17525463

    origineel gepost door miraltje
    kan duiden op een defecte stappenmotor (lfR), je hebt deze hebt gereinigd.

    auto uit laten lezen met tech 1, dealer kan dan de stappenmotor controleren op goede werking.

    Bedankt voor je reactie, zal even langs de dealer van de week en laat wel even weten of dat het ook echt was….tenzij iemand in de buurt zo’n uitleesprogamma heeft… ;)

    Is dat tech 1 een standaard programma bij de dealer of moet ik daar expliciet om vragen?

    Het kan dus niet zo zijn dat de EGR defect is? Las in één van de topics over soort gelijke problemen dat de EGR defect kan zijn, maakt dan niet verder uit of je de boel hebt gereinigd en afgedopt, auto blijft afslaan bij afremmen.

    #17525464

    Vandaag bij de dealer geweest en laten uitlezen, met het verzoek de stappenmotor op functioneren te testen.

    Er kwamen de volgende meldingen:

    1)KVS temp sensor spanning hoog; bleek een beschadigde kabel bij de temp.sensor te zijn.

    Moest hem met soldeertin dichten en isolatietape er omheen doen van de monteur.

    Hij was ook zo vriendelijk om alles even na te lopen, vacuum etc. en gaf aan dat de motor nu heel goed klonk vergeleken bij vóór de grote schoonmaak van EGR, Gasklep etc.

    Dit gedaan, maar misschien niet goed want hij slaat nog steeds af bij het afremmen en de temp blijft onder de 90C.

    Morgen nogmaals de stekker losmaken en opnieuw bevestigen.

    2)KM tellerkabel stuk; dat wist ik al moet ik nog vervangen

    Hoe kan ik zien welk deel ik moet vervangen, er zit nl een koppelstuk in het motorruim (één deel gaat naar binnen andere deel loopt naar de versnellingsbak?!) of moet ik hem in zijn geheel maar vervangen?

    Ik hoor het graag en zal weer berichten zodra ik de stekker heb gefixt.

    #17525465

    die stekker fixen is wel erg belangrijk.
    Door een verkeerd signaal kan de motor heel beroerd gaan lopen.

    Hoe zit het met je massa? Kun je je massakabels eens goed controleren en alle aanslag en corrosie verwijderen op de bevestigingspunten.
    Gaat voornamelijk om de massa kabel van je bak naar je casco..

    Hier heb ik ooit ook eens hele vreemde problemen door gehad..
    Succes

    #17525466

    Originally posted by Jodadesh
    2)KM tellerkabel stuk; dat wist ik al moet ik nog vervangen

    Hoe kan ik zien welk deel ik moet vervangen, er zit nl een koppelstuk in het motorruim (één deel gaat naar binnen andere deel loopt naar de versnellingsbak?!) of moet ik hem in zijn geheel maar vervangen?

    als ik het me goed herinner kan deze kabel ook voor rare problemen zorgen. vervang die ook maar gauw, dan zal het uitvallen wellicht opgelost zijn.

    de kabel bestaat uit 2 stukken, gewoon ff kijken welk stukje kapot is. 1 stuk gaat naar je versnellingsbak, het andere stuk naar de achterkant van je tellerklok.
    ik zou persoonlijk de kabel in z’n geheel vervangen, zo duur is ie niet, en dan is alles weer fris en nieuw.

    en inderdaad wat marcel zegt alles ff goed en netjes fixen, je massa aansluitpunten even nalopen etc.

    Groeten,
    Corne

    #17525467

    origineel gepost door Neetmans

    Originally posted by Jodadesh
    2)KM tellerkabel stuk; dat wist ik al moet ik nog vervangen

    Hoe kan ik zien welk deel ik moet vervangen, er zit nl een koppelstuk in het motorruim (één deel gaat naar binnen andere deel loopt naar de versnellingsbak?!) of moet ik hem in zijn geheel maar vervangen?

    als ik het me goed herinner kan deze kabel ook voor rare problemen zorgen. vervang die ook maar gauw, dan zal het uitvallen wellicht opgelost zijn.

    de kabel bestaat uit 2 stukken, gewoon ff kijken welk stukje kapot is. 1 stuk gaat naar je versnellingsbak, het andere stuk naar de achterkant van je tellerklok.
    ik zou persoonlijk de kabel in z’n geheel vervangen, zo duur is ie niet, en dan is alles weer fris en nieuw.

    en inderdaad wat marcel zegt alles ff goed en netjes fixen, je massa aansluitpunten even nalopen etc.

    Groeten,
    Corne

    idd corne.

    Snelheidskabel is heel belangrijk.

    hij krijg na de teller een electrisch snelheidsignaal voor d emotor computer. als hij deze niet heeft gaat hij idd uitvallen bij uitrollen met koppeling in.

    mvg

    mathijs.

    #17525468

    Klopt als een bus! Heb hetzelf ook gehad..

    Kwaaltje van de Tigra..

    #17525469

    bedankt mannen voor jullie reacties, ik ga hier morgen meteen mee aan de slag.

    Had inderdaad al wat gelezen in een oud topic over dat de km teller voor uitval problemen kan zorgen, maar daar er geen reply op kwam wist ik niet zeker of dat dus ook echte van invloed kon zijn.

    Nu weet ik wel beter, morgen gaan we alles fixen en dan horen jullie meteen hoe haar Tig het dan doet.

    Nogmaals thanks:thumbup

    #17525470

    Nou vandaag de kilometerteller getracht te vervangen.

    Heb de oude eraf maar krijg de nieuwe er niet in op het blok :swear

    tis net alsof er nog iets in zit wat hem tegenhoudt

    En aan de oude te zien lijkt het alsof er een stukje afgebroken is

    Want bij de nieuwe steekt er nog ca 1 cm kabel uit voorbij de moer……

    Zou het kunnen dat er een stukje in de opening is blijven zitten?!
    En hoe krijg ik dat er in godsnaam uit :hmmz:hmmz

    Alle hulp is wederom weer zeer welkom :wors

    #17525471

    waarschijnlijk zit er nog een stukkie van de oude kabel in de kabelgever.

    willem

    #17525472

    Vandaag nog maar eens een poging gewaagd om de kmteller kabel te vervangen….

    En inderdaad zoals al verwacht (en door jou gemeld Wim) zat er nog een stukje kabel in

    Viel gelukkig reuze mee om het zaakje eruit te krijgen, één boutje losdraaien even wrikken met de schroevendraaier om het zaakje omhoog te wrikken en klaar…..

    En de auto rijdt weer als een “bliksemschicht”…..

    Dus IEDEREEN die zijn tips en adviezen heeft gegeven hier van harte bedankt voor jullie inbreng :wors:wors:wors

    (zeker ook namens de nu weer echt trotse eigenaresse, mijn meisie ;)

    #17525473

    ik denk dat ik het zelfde probleem heb alleen bij mij is de kabel nog goed ik heb een tijd dat geratel gehoord en vervolgens doet de km teller het niet meer heb deze los gemaakt maar deze is nog goed wat ik nu denk is dat deze kunstof plaatje stuk is hoe krijg ik deze eruit de versnellingsbak help aub .

    #17525474

    kan iemand mij misschien uitleggen hoe je de km kabel vervangt? Heb ook van die nare problemen

    alleen doet de km teller het nog wel. Kan het zijn dat de km kabel niet goed contact maakt ofzo?

    #17525475

    @ invito

    Waar hoor je het geratel??
    Het kan namelijk ook gewoon een defecte telllerunit zijn :thumbup


    @utregone

    Tellerunit demonteren/verwijderen.
    De tellerkabel uit de bak schroeven d.m.v. die bus los te draaien
    Kabel uit het schubord trekken
    Nieuwe kabel er doorheen
    Beide kanten aansluiten (tip eerst de kant van de tellerunit kan je namelijk nog iemand aan de kabel laten draaien als deze er niet inklikt ;) )

    #17525476

    >> lang leve de elektrische teller haha…. <<

    @ invito:

    kan een defecte tellerunit zijn
    kan ook zijn dat de kabel er niet goed in zat.

    kijk eens of je het kabeltje achter de teller rond kan draaien

    Willem

    #17525477

    Is idd erg handig, minder storingsgevoelig. Maar als er een probleem is, is het wat lastiger om het zelf uit te zoeken :thumbup

    #17525478

    Is dat zo, Bij elektrisch hoef je alleen maat te meten.

    dat is opzivh niet zo moeilijk.

    Ik heb het type met een Pulsegever in de bak, en niet met een mechaschie pulse omvormer gelukkig, die laatste gaan nogal eens kapot.

    > tot ’95 a ’96 mechanisch
    > van ’96 t/m éind ’97 begin ’98 mechanische pulse omvormer (elektrische teller, maar bak met mechanische telleraandrijving)
    > vanaf ’98 Pulse gever in de bak, dus met een pulse wiel in de bak.
    > vanaf ’98 met ABS, tellerpulse via ABS computer

    Willem

    #17525479

    Voor wie nog een goede tellerklok zoekt, ik heb er nog wel eentje… ;)

    #17525480

    ik ook wel, maar alleen een elelktrische.

    ow op de sloop ook prima te krijgen!!

    Tigra’s staan overal op een bult, dan nog een paar Corsa’s B erbij.

    Keuze genoeg lijkt mij.

    en vaak voor schappelijke prijzen

    Willem

    #17525481

    yo je zij dat je je egr klep hebt shoongemaakt daat heeft vaak geen nut het beste is om hem te vervangen of dicht te laten lasen standaart probleem tigra heb het ook ooit gehad

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.