uitstoot

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) uitstoot

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren geleden door .
22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212159

    heb een vraag mijn kadett gsi komt niet meer door de keuring door te hoge co2 uitstoot,die is 5 x te hoog. heb ondertussen alles al veranderd vernieuwd en na laten kijken bij opelgarage maar niemand weet iets en hij loopt nog niet,het is net een traktor als iemand wat weet hoor ik het graag gr eric

    #17523325

    Net een trekker?
    Loopt ie wel op alle cilinders?
    Bij de dealer weten ze niets? wat zeggen ze dan?

    #17523326

    ja liep op alle cilinders. ze zeiden je bougiekabels rotor en vedeelkap vervange en hij rijd weer als een zonnetje maar dat zonnetje is er nog niet gr

    #17523327

    vol gas rijd hij trouwens wel super gr

    #17523328

    al laten uitlezen?

    meestel zijn zulke dingen te wijten aan, temperatuursensor of luchtmassameter

    #17523329

    brandstofdruk te hoog misschien nog een optie.

    Maar idd eerst de temp sencor vervangen.

    #17523330

    is uitgelezen en daar konden ze aan zien en temp sensor is vervangen
    nieuwe luchtmassameter erop labdasonde vervangen. alles is vervangen aan dat ding maar hoe kan ik de brandstofdruk regelen gewoon op de pomp ofzo? gr

    #17523331

    Is het nu nog niet goed dan na het vervangen van de temperatuur sencor ?

    De brandstofdruk kun je controleren op het ventiel dat aan de brandstofrail zit.

    #17523332

    katalysator eronder zetten?? Of als er 1 onder zit die vervangen voor een goede!

    #17523333

    Misschien een lekkage aan de uitlaat?? Ik had ook een te hoge waarde met de apk , alles was in orde van de lambdasone enzo, maar die te hoge waarde kwam doordat en een klein gaatje in de uitlaat zat. Deze heb ik dicht gemaakt en de waarde was perfect.

    #17523334

    ook leuke ideeen maar er zit een nieuwe pijp onder van voor tot achter dus dat word hem helaas ook niet dus als iemand nog wat weet hoor ik het maar al te graag want weet het zelf echt niet meer wat ik nog kan doen gr eric

    #17523335

    zo ben er nu onder mijn eigen naam dus voor ideeen hoor ik graag van jullie gr eric

    #17523336

    Is het blok nog standaard verders? 2.5 / 2.8 ? Bouwjaar motorblok? Dat is wel handig om te weten.

    #17523337

    hey eric,
    wat voor nieuwe pijp zit er onder dan?? Zit er dan ook een NIEUWE katalysator onder? Een sportkat??

    #17523338

    nee geen sportcat wel een andere maar hij liep altijd goed zonder cat dus hebbe cat er nog onder uit gehaald maar maakt geen verschil gr

    #17523339

    Kat maakt niet uit voor motor, zit toch achter de lambda, alleen als ie verstopt is, dan wel, of ergens anders in de uitlaatpijp. Maar heb je nou DIS of met rotor nog?

    #17523340

    ontsteking bedoel je? een rotor en die is vervangen gr

    #17523341

    Wat zit je nou te zeuren man…hij rijdt toch prima zo
    hahaha:D

    (ohw wat een rotopmerking:Dmaar ik vind ‘m zo leuk!)

    #17523342

    heb je de vacuumslangen al gecontroleerd op lekkage
    of de carterontluchting slang los bij het testen

    #17523343

    nieuwe slangen zitten erop en hij is bij een monteur geweest en die heeft alles nagekeken en die wist het ook niet meer echt een ramp zoals het nu is en gaat gr

    #17523344

    ik zie dat het een oud topic is,, weet je wat het was?

    bleef hij toevallig hoog stationair draaien?
    gr

    #17523345

    Laatste keer dat ik dit had was de ECU gewoon kapot…. Liep gewoon verschrikkelijk rijk. Eerste gedachte was ook temp sensor, maar na laaaaaaang zoeken nieuwe ECU erop en lopen als een zonnetje.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.