V8 Supercharger op een 4 cilinder?

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) V8 Supercharger op een 4 cilinder?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 40)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212041

    Gaat dit werken? Hier is het wel op een 6 cilinder gemonteerd, maar of het teveel is voor een 4 cilinder, wat denken de eXperts hier? ;)

    http://www.youtube.com/watch?v=NlH7vyHGwCI&feature=related

    #17521696

    De helft van de aanvoer afsluiten…….mooie plaat overheen lassen :P v8 is toch 8 cilinders?
    Gewoon logisch denken……denk ik dan

    #17521697

    als je de poulie verhouding goed hebt dan moet hij wel goed kunnen draaien denk ik.

    #17521698

    origineel gepost door Fearless
    De helft van de aanvoer afsluiten…….mooie plaat overheen lassen :P v8 is toch 8 cilinders?
    Gewoon logisch denken……denk ik dan

    Ik wil juist zo’n supercharger gebruiken ipv eaton ofzo. Ivm binnenwerk.

    #17521699

    origineel gepost door Fearless
    De helft van de aanvoer afsluiten…….mooie plaat overheen lassen :P v8 is toch 8 cilinders?
    Gewoon logisch denken……denk ik dan

    Ik denk juist NIET logisch :jerry

    #17521700

    Was ook een grapje he…..:P:P:P Maar het zou maar zo is kunne werken :P:P

    #17521701

    Als het op de 6 cilinder werkt, waarom niet op de 4 denk ik maarzo.
    Maar wil aardig wat Bar op die zuigers zetten :D

    #17521702

    gooi er een beetje Psi bij en je hebt een nog snellere motor.

    #17521703

    wat is dan het voordeel van een supercharger binnenwerk ten opzichte van een eaton oid?
    maar je kunt inderdaad met poulies gaan spelen om de juiste druk te krijgen, en dan zou je er ook nog een visco koppeling op kunnen zetten dat hij alleen werkt als jij dat wilt.
    ik weet niet of dat met de superchargers kan maar met de eaton werkt dat wel zo in een benz.

    #17521704

    @ BBQ; zijn je andere projecten al af eigenlijk???

    #17521705

    gaat niet werken veels te groot…
    Helemaal voor een 8v motor…

    Leuk maar zoek een kleinere schroefkompressor….
    Want vergeet niet dat je ook het ding moeten kunnen aandrijven…

    Kompressor is echt wat anders als turbo..
    Mensen denken er te makkelijk over helaas…

    #17521706

    Originally posted by JohnSmith
    wat is dan het voordeel van een supercharger binnenwerk ten opzichte van een eaton oid?
    maar je kunt inderdaad met poulies gaan spelen om de juiste druk te krijgen, en dan zou je er ook nog een visco koppeling op kunnen zetten dat hij alleen werkt als jij dat wilt.
    ik weet niet of dat met de superchargers kan maar met de eaton werkt dat wel zo in een benz.

    en die draaien max 0.5 bar..
    die poelies zijn veels te groot… :thumbdown

    #17521707

    Originally posted by bbg_gendt

    origineel gepost door Fearless
    De helft van de aanvoer afsluiten…….mooie plaat overheen lassen :P v8 is toch 8 cilinders?
    Gewoon logisch denken……denk ik dan

    Ik wil juist zo’n supercharger gebruiken ipv eaton ofzo. Ivm binnenwerk.

    ga eerst maar eens sparen..
    Een schroef kompressor die normaal op een 2.0 kan gaan werken is lastig te vinden.. Ik weet wat het kost…

    #17521708

    origineel gepost door 14XE
    @ BBQ; zijn je andere projecten al af eigenlijk???

    Heb verder zelf geen project :) Rest is af ja. BMW rijd alweer, ding moet enkel nog keertje naar spuiter toe.

    #17521709

    origineel gepost door corsaboy

    Originally posted by bbg_gendt

    origineel gepost door Fearless
    De helft van de aanvoer afsluiten…….mooie plaat overheen lassen :P v8 is toch 8 cilinders?
    Gewoon logisch denken……denk ik dan

    Ik wil juist zo’n supercharger gebruiken ipv eaton ofzo. Ivm binnenwerk.

    ga eerst maar eens sparen..
    Een schroef kompressor die normaal op een 2.0 kan gaan werken is lastig te vinden.. ik weet wat het kost..

    Ja, over de 1000 dollar, alleen kompressor. Maar dat is geen probleem, kan er goedkoper aankomen.

    #17521710

    origineel gepost door corsaboy

    Originally posted by JohnSmith
    wat is dan het voordeel van een supercharger binnenwerk ten opzichte van een eaton oid?
    maar je kunt inderdaad met poulies gaan spelen om de juiste druk te krijgen, en dan zou je er ook nog een visco koppeling op kunnen zetten dat hij alleen werkt als jij dat wilt.
    ik weet niet of dat met de superchargers kan maar met de eaton werkt dat wel zo in een benz.

    en die draaien max 0.5 bar..
    die poelies zijn veels te groot… :thumbdown

    Poelie verander ik wel. Moet ook een schema hebben, van de verhoudingen van die dingen, want dat klopt dan ook helemaal niet meer met andere poelie.

    #17521711

    Ik heb de vraag ook lopen op een Amerikaans forum, even kijken wat deze mensen adviseren :)

    #17521712

    Wat ik tot dusver voor reacties heb gekregen:

    Just speculation, but I have heard others boosting to 15 psi (ruffly 2 atmospheres) that a supercharger will drain 40 hp at peak, but there are alot of variables. As for the wheel on the sup, i thing you should refer to how much air is being pushed (cfm) now by it and use it for a starting point, reduce it from there…. as for injectors, you can try over pressurizing the ones you have for more flow, I would use the basic rule of thumb of 1cc flow of an injector to 1hp, use that to gauge if you need to add ONE BIG injector to the mix of all the rest you have. I assume you would be using a stand alone ecu. Why wouldn’t you start an exotic swap like this with a C20XE. duel overhead cam = more power. Are you using a centrifugal supercharger with intercooler?



    What kind of SC are you running? Roots or whipple? Maybe even centrifugal? THE person to ask these kinds of questions is Tony D, I believe that his job entails industrial application of air compressors. The thing you have to remember though, the correlation between compression, flow, and compressor speed are not linear, and depending on the blower in question have different values as well as different efficiencies.
    The Injector thing is a different idea entirely, it all depends on what your expectations are for horsepower and what SC you’re running. Generally though MFG’s shoot for about 80% duty cycle in their injectors (though some cars like the WRX Sti and Evo’s are running pretty maxed out injectors from the factory) so you have a little room to grow, but not long before you’ll need to upgrade. Luckily, turbo cars have bigger injectors and you can probably find Injectors from a turbo Supra (the us spec, I’m not sure if the euro car is US Or Japanese spec), RX-7, or in europe probably the C20 Turbo injectors and have it made.

    #17521713

    ja en????
    Basis info…

    #17521714

    origineel gepost door bbg_gendt

    origineel gepost door 14XE
    @ BBQ; zijn je andere projecten al af eigenlijk???

    Heb verder zelf geen project :) Rest is af ja.

    Projecten af ? Laat maar zien die foto’s van de Datsun met V8 :jerry :jerry

    Project af en “ik ben er van af” zijn twee heel verschillende dingen.

    Sommige mensen leren het dus schijnbaar nooit.
    Ik vraag me af of ik dat in de toekomst bij de begrafenis van jou, of één van je klanten kan zeggen.

    #17521715

    Datsun is enige die niet is afgemaakt, en er komt later wel een andere voor terug. Maar wel een import uit U.S.

    #17521716

    Kwam een nice pic tegen nog, alleen jammer nog niet gevonden op een 4 cilinder :mad: , dit is een 2.4

    Maar het zou moeten gaan lijkt me zo. Of de boel kapot loopt is een tweede :jerry

    #17521717

    dat lijkt mij op het eerste gezicht een eaton compressor.
    en eaton is inderdaad niet de goede compressor heb ik al meer gehoord,
    het schijnt dat ze kapot lopen als ze continue meedraaien, daar zijn ze niet op gebouwd omdat mercedes ze met een visco heefd zitten en die eatons dus alleen maar draaien als het nodig is

    #17521718

    ik denk dat zo’n grote charger in den beginne erg veel pk’s vreet.

    #17521719

    Originally posted by JohnSmith
    dat lijkt mij op het eerste gezicht een eaton compressor.
    en eaton is inderdaad niet de goede compressor heb ik al meer gehoord,
    het schijnt dat ze kapot lopen als ze continue meedraaien, daar zijn ze niet op gebouwd omdat mercedes ze met een visco heefd zitten en die eatons dus alleen maar draaien als het nodig is

    Dan heb jij echt de verkeerde informatie…
    Waarom draaien ze op alle amerikanen en jaguars wel goed..

    Ik rij ook al een aantal jaar met eaton..
    Ok de neus is erg gevoelig, maar als je de poelies goed maakt is er nix aan de hand..

    En zorgen voor normaal onderhoud. ook een kompressor vergt onderhoud..

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 40)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.