Hallo,
Ik heb het volgende probleem met mijn Kadett GSI 2liter 8V c.20ne (volgens zeggen calibra ruil motor)
Wanneer mijn auto op temperatuur is en wanneer de thermostaat zich opent dus 95Graden ongeveer (aanslaan fan) en dus ook het kachel circuit zich opent dan gooit hij het koelvloeistof via het expantievat eruit.
Als je op dat moment naar het expantievat kijkt stijgt het koelvloeistof level heel snel en stroom dan over…
Het rare is dat me dit (alleen) overkomt als ik de auto uitzet als hij goed warm is.
Tijdens rijden is het me nog niet overkomen.. Wel als je hem stationair laat warmlopen (motor valt net voordat hij overstroomt ook soms uit)
Wat ik zelf al heb gecontroleerd:
*Mn eerste gedachten was dat er nog een bult lucht in het kachel circuit zat omdat het me pas gebeurde toen de auto goed warm was waarbij de fan aansloeg en de termostaat zich opent..
* Hierop heb ik dus de auto stationair laten warmlopen (dop van expantievat af) met de kachel op de max stand totdat de Fan aansloeg en de termostaat zich opent voor kachelcircuit.
*hierna deed het probleem zich nog voor..
*Geen water in olie
*koelvloeistof niet smerig
*geen mayo onder olievuldop (motor)
*Koelvloeistof gaat niet koken binnen korte tijd (auto loopt netjes op temperatuur)
*Geen extreme witte rook (condens)
*Koelvloeistog niveau is perfect totdat hij dus (bijna) de termostaat opent.
*koelsysteem meerdere malen (4x) doorgespoelt ook met een cleaner
Geen idee waar ik het nu nog moet zoeken.. Komt iemand dit bekend voor en wat is de oorzaak of zou de oorzaak kunnen zijn
Alvast bedankt