blijft druk opbouwen en word niet warm binnen

Forumindex Forums Modellen Omega blijft druk opbouwen en word niet warm binnen

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211727

    opel omega 2.5 v6 98
    koppaking stuk en olie in het water en slangen

    heb alles vervangen koppakking riem rollen radiateuretc etc
    blijft druk opbouwen gooit water uit reservoir
    en binnen word de kachel niet warm
    en word er nu een beetje moe van.

    heeft er iemand nog een idee wat de oorzaak daar van kan zijn

    #17516891

    waarschijnlijk is oliekoeler lek deze ligt tussen de cil. onder de inlaat suc6

    #17516892

    bedankt maar volgens mij heeft dat niks te maken met het probleem . iig bedankt

    #17516893

    iets niet goed gedaan :wtf
    maaruh stel je eerst eens ff netjes voor , staat wat leuker .

    s6 :thumbup

    #17516894

    zou je je ff voor willen stellen in het betreffende draadje? en wij zijn gek op :kewlpics.
    als je olie koeler lek is komt de olie bij de koelvloeistof en andersom. dit komt veel vaker voor dan de koppakking. meestal vergist men zich hier in met dure onnodige reparaties als gevolg. check je olie koeler maar eens, zijn geen goedkope dingen in aanschaf.

    koppen geen scheurtjes in ondekt
    kooppen goed gevlakt,waterpomp niet kapot? elec. pompen werken nog, radiateur niet verstopt?gr,martijn

    #17516895

    hoi hallo er zit nu geen olie meer bij hij loopt en alles is goed .
    alleen nu als die op temperatuur is spuit het water er weer uit en de kachel binnen in de auto word ook niet warm .

    zou het misschien een verstopping kunnen zijn .??????

    bedankt nog voor de reacties
    en SORRY mijn naam is michael en de opel is echt een hele fijne auto alleen nu niet

    gr

    #17516896

    driewegklep mss ?

    #17516897

    origineel gepost door roekenest
    driewegklep mss ?

    zou volgens mij ook kunnen wat betreft het niet warm worden van de kachel .

    #17516898

    Vervang je radiator maar. Heb het zelfde gehad.

    Bleef koken en de verwarming werd maar een beetje warm.

    De Kanaaltjes in de radiator zitten dicht.

    En een lel lucht in de kachel.

    Kachel ontluchten:
    Motor laten draaien zonder dop op het koel vat.
    Als extra kun je de kant van het expansie vat ook nog op krikken(meestal niet nodig)

    Gr Jack

    #17516899

    ok bedankt kijken morgen nog verder als jullie nog meer suggesties hebben vertel het me dan graag even .
    word er een beetje moe van allemaal hihihihiihahahahahaha

    voor de rest is het een beest vaneen auto hoor maar dit is niet leuk meer .
    wil zo graag weer rijden met de auto fietsen is niks pppfffffff

    gr

    #17516900

    he jack bedoel je de kachel radiator zit die dan verstopt met die drap zooi

    #17516901

    Nee de motor radiator.

    De kachel radiator kun je goed door spoelen, even de twee slangen van de aansluiting door het schutbord heen los klikken op de bovenste een slang en de onderste gewoon los laten.

    Gr Jack

    #17516902

    de radiateur is al helemaal nieuw
    maar over die slangen dacht ik ook al probeer het morgen wel even

    alvast bedankt en je hoort morgen dan nog wel effe

    thanks

    #17516903

    Heb je het blok al gespoeld???

    De olie koeler kan ook vervuild zijn maar dan heb je wat meer werk.

    Gr Jack

    #17516904

    origineel gepost door Jack-omegax3.0xe
    Heb je het blok al gespoeld???

    De olie koeler kan ook vervuild zijn maar dan heb je wat meer werk.

    Gr Jack

    origineel gepost door mju74
    bedankt maar volgens mij heeft dat niks te maken met het probleem . iig bedankt

    Dat kon het volgens meneer niet zijn :vertag

    #17516905

    Oliekoeler is kapot.

    Dan lekt er olie naar KOELVLOEISTOF en andersom.

    laat er nou op het oliesysteem een druk staan van een bar of 4 a 5 en op het koelsysteem nooit meer als 1.5 a 2 bar, zou dus de druk op kunnen lopen bij een lekke oliekoeler.

    oliekoeler: Oliekoeler bij een V6 is een vab het type WARMTE WISSELAAR.

    Dat wil zeggen oliekoeler koelt dmv koelvloeistof.

    Werking :

    > koude motor

    – motor warmt op, olie doet er langer over om warm te worden, dan koelvloeistof

    – doordat de oliekoeler in deze koelvloeistof ligt, word de olie nu verwarmd door de koelvloeistof, en is zo dus sneller warm

    – dit heeft als gevolg dat er minder slijtage is door koude dikkere motorolie, welke niet goed overal kan komen in koude toestand

    – en de motor warmt gelijkmatiger op.

    > Warme motor

    – Olie word in warme toestand warmer dan koelvloeistof.

    – Door deze oliekoeler welke in de koelvloeistof ligt, word nu de olie juist gekoeld, zodat deze niet TE WARM word.

    Willem

    #17516906

    hallo,
    ik heb nu alles geprobeerd en het helpt niet ….
    dus denk dat ik alles maar weer los haal en laat kijken of er toch een scheur in 1van de 2 koppen zit ..

    echt niet leuk dit

    #17516907

    checkeerst je olie koeler eens op lekkage. of had je dit al gedaan. de koppen eraf kan altijd nog. maar je koppen heb je toch laten vlakken neem ik aan, dan zal dat bedrijf echt wel gekeken hebben of er meer aan mankeert. voor dat ze gaan vlakken.

    #17516908

    Pers idd eerst je olie koeler even af,

    Maar heb je het systeem geheel ontlucht???
    Want bij lucht in het systeem gaat die koken en krijg je ook een druk opbouw.
    Gr Jack

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.