Hoe bedoel je:Hoe doet een automaat het in een Senator?
De 3-gang automaat (tot bj84) lekt graag en net wat Fluks zegt rembanden olie en filter is het enigste onderhoud.
Mijn eigen 3-gang automaat begint gaar te worden en vertoont dingen als:
2/3/4 sec wachten voor de achteruit pakt
Slecht overschakelen bij bepaalde toerentallen van 1 naar 2 en met slecht overschakelen bedoel ik verbinding in de aandrijflijn valt niet weg alleen toerental gaat omhoog en zakt weer langzaam als ie de 2de gang begint te pakken,soort van tussengas met slippende koppeling.
Ook pakt de kickdown niet altijd met als gevolg motortoerental plosteling richting 6000rpm ook dit is bij de 2 naar 1 terug.
Die bak heeft al meer 3 ton gedraait en olie en filter heb ik recent vervangen maar haalde niks uit.
Ik heb hier een goede 4-gang liggen die 100% werkte voordat ik de Senator sloopte en die komt er over een week of 2 in,puur voor het lagere toerental in de 4de gang en om van de mankementen van de 3-gang af te zijn.
4-gang automaat geld zo,n beetje als probleemloos en minder lekken als de 3-gang.
Persoonlijk ben ik niet zo do op de 3-gang vanwege het hoge toerental op de autobaan met 120km/h (3700rpm),en de kickdown bij een 4-gang is leuker van de 4 terug naar de 2 bv met 80km/h dit heeft goede gevolgen voor de accelaratie ipv van de 3-gang die dan van de 3 naar de 2 gaat.
Bij beide bakken geld:
ff olie aan de peilstok bekijken of deze niet stinkt en mooi rood is zoals ATF hoort te zijn.