Olie Slinger schot

Forumindex Forums Techniek Cih Olie Slinger schot

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211535

    hey Mede Forummers,

    ik vroeg me af of er voor de CIH ook standaard olie slinger schotten bestaan; of dat je zelf schotjes in de Carter pan moet lassen?

    en zoja waar te krijgen?

    is trouwens bedoeld voor een opel Manta B

    ik hoor het graag van jullie
    Mvgr Remon

    #17514014

    ik heb er 1 van Risse motorsport ook wel te koop
    als je er belang bij hebt stuur maar U2U wat het je waard is, nieuw bij risse : 242,00 EUR





    #17514015

    wat een ding zeg!
    ik heb er gewoon een plaatje met een aantal gaten erin gelast

    #17514016

    Krijg je die wel lek vrij of moet je soms een dubbele pakking gebruiken (kurk)?

    Groetjes Richard

    #17514017

    heb je er ook een speciale aanzuigbuis bij ?

    ziet er niet naaruit dat de originele aanzuigbuis daarmee werkt :hmmz

    #17514018

    morgen ff kijken voor de aanzuigbuis, heb em zelf alleen nog maar gepast op de carterpan

    #17514019

    origineel gepost door IIIaIItaBGsi
    hey Mede Forummers,

    ik vroeg me af of er voor de CIH ook standaard olie slinger schotten bestaan; of dat je zelf schotjes in de Carter pan moet lassen?

    en zoja waar te krijgen?

    is trouwens bedoeld voor een opel Manta B

    ik hoor het graag van jullie
    Mvgr Remon

    Biesheuvel Autosport heeft ze op voorraad, is een plaat die in je bestaande stalen pan gelast moet worden.
    Plaatje kostte rond de 25 euro geloof ik.

    #17514020

    Mooi projectje om na te maken. Ik kom alleen om in dat soort dingen. :angel

    #17514021

    ga morge ook effe kijken bij biesheuvel of dat wat is.

    heeft trouwens zo’n slinger schot nog meer functie als het olie bijde de aanzuigbius houden?!

    Want snap niet dat altijd het 1e lager der uit ligt/verslijd door te weinig olie. omdat juist deze als eerste olie krijgt vanaf de olie pomp.
    en dus de andere net zo hard zouden moeten slijten?

    ik hoor graag een verklaring
    Mvgr Remon

    #17514022

    olieslingerschot bij Risse kost 29 euro

    #17514023

    Asjeblieft (bijna) gratis, wel zelf maken.

    Ieder vakje is 5mm

    #17514024

    whaha, ja wat jullie bedoelen is een inlasplaatje duh, dat kan iedereen zelf maken, die wat ik heb is om de olie bij je krukas weg te houden voor als je extreem hard door bochten gaat of hard remt enz, door het klotsen komt de olie tegen je krukas aan en dat verminderd de toeren aanzienlijk, en kan overmatig olieverbruik veroorzaken, de plaat die ik eventueel te koop heb is er voor gemaakt om de olie bij je krukas weg te houden. olieaanzuigbuis gaat door het ovale gat heen en past uitstekend .

    :D

    #17514025

    Waar woont je huis? :)

    #17514026

    westerhaar:thumbup

    #17514027

    origineel gepost door city77
    whaha, ja wat jullie bedoelen is een inlasplaatje duh, dat kan iedereen zelf maken, die wat ik heb is om de olie bij je krukas weg te houden voor als je extreem hard door bochten gaat of hard remt enz, door het klotsen komt de olie tegen je krukas aan en dat verminderd de toeren aanzienlijk, en kan overmatig olieverbruik veroorzaken, de plaat die ik eventueel te koop heb is er voor gemaakt om de olie bij je krukas weg te houden. olieaanzuigbuis gaat door het ovale gat heen en past uitstekend .

    :D

    dan zul je toch wel verschillende types moeten hebben voor verschillende krukassen, wil het echt nut hebben :P

    8 tegengewichten / 4 tegengewichten / 2.0 /2.2 / 2.4 slag …

    voor welke is deze ?

    #17514028

    deze plaat komt onder je krukas, niet er tussen ;) past op alle 4 cilinder cih motoren

    #17514029

    Ja dat snap ik, maar wil ie nut hebben zal ie rakelings langs de draaiende delen moeten zitten om zo de overtollige olie eraf te schrapen.
    Als ie dus voor een 2.4 gemaakt is , zal ie op een 2.0 weinig nut hebben
    En andersom zou ie dus wel eens in friet kunnen lopen…
    Dus vandaar mijn vraag, voor welk type is ie gemaakt ?

    Als je een 2.4 draaiend gedeelte in een 1.9 of 2.0 onderblok wil bouwen zal je ruimte moeten maken in het onderblok omdat oa de drijfstangen verder naar buiten komen door de grotere slag, dit heeft daar direct mee te maken.
    Plus dat er verschillende krukassen (tegengewichten) zijn met dezelfde slag, waar je toch een andere voor zal moeten hebben…:vertag

    misschien dat dit het iets duidelijker maakt , dan zie je ook hoe krap het e.e.a. erlangs moet draaien om nu te hebben
    Ze maken ze tegenwoordig zelfs van teflon, dan kan het draaiend gedeelte ertegen lopen , zonder te beschadigen, om optimaal te werken..

    #17514030

    ik heb om te beginnen maar een slinger schot van biesheuvel erin gelast!

    en al mocht ik ooit circuit gaan rijden zal ik wel iets funtioneel voor de de krukas
    maken!

    Mvgr Remon

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.