kabelboom

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) kabelboom

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211515

    ik moet de geschakelde + vanaf mijn bobine
    bij mijn kabelboom van mijn ecu maken
    die draad waar ik die bij moest knippen van mijn ecu moest ook zwart zijn maar in mijn kabelboom zit geen zwarte draad

    weet iemand of ik de geschakelde + van de bobine op een andere kleur aan kan sluiten op de kabelboom van de ecu

    bedankt

    #17513920

    Wat voor een ECU heb je, 2 of 3 rijen in de stekker??

    Jeroen

    #17513921

    2 rijen..

    #17513922

    Dit is het motormanagement schema van een 20 SEH, misschien kun je hier iets mee…

    Jeroen

    #17513923

    kijk hier kunnen we denk ik wel iets mee..

    alvast heel erg bedankt

    mvg vlas

    #17513924

    Mocht je nog meer schema’s nodig hebben… Dan hoor ik het wel, eventueel van de meeste componenten kan ik ook printscreens maken van de doormeetwaarden… Ik hoor het wel en alvast veel succes…

    Jeroen

    #17513925

    nou als je nog meer hebt dan stuur allesmaar.

    mvg vlas

    #17513926

    ja
    kan je aan een printscreen van
    bobine
    brandstofpomp
    komen

    dank je gr vlas

    #17513927


    Diagnose
    Controleer aansluiting(en): Controleer de aansluiting(en) en maak ze zo nodig schoon of repareer ze, zodat de verbinding goed is.
    Controleer de bobineweerstand, primair:
    Schakel het contact uit. Verwijder aansluitingen van bobine.
    Meet de weerstand tussen de voedingsspanning-aansluitpin en de primaire schakelaansluitpin van de bobine. Vergelijk dit met de voorgeschreven weerstand.
    Controleer bobineweerstand, secundair:
    Schakel het contact uit. Verwijder aansluitingen van bobine.
    Meet weerstand tussen centrale kabelpin en primaire schakelaansluitpin. Vergelijk met voorgeschreven weerstand.
    Controleer de voedingsspanning:
    Schakel het contact uit. Verwijder de aansluiting van de bobine.
    Schakel het contact in en meet de spanning tussen de voedingsspanning-aansluitpin en de minpool van de accu. Deze moet gelijk zijn aan de accuspanning. Als dit niet zo is, controleer dan de bedrading en, indien aanwezig, de zekering(en) en het relais.
    Controleer verbinding naar elektronische regeleenheid of ontstekingsmodule:
    Schakel het contact uit. Verwijder de aansluiting van de bobine en de elektronische regeleenheid of ontstekingsmodule.
    Schakel het contact in en meet de weerstand tussen de primaire schakelaansluitpin en de overeenkomstige pin van de elektronische regeleenheid of de aansluiting van de ontstekingsmodule. Deze moet < 1 ohm zijn. Als dit niet zo is, controleer dan de bedrading.
    Controleer ontstekingssignaal:
    Verbind de oscilloscoop met de elektronische regeleenheid of de ontstekingsmodulepin overeenkomend met de primaire schakeldraad van de bobine en de massa. Start de motor en vergelijk dit met het getoonde scoopbeeld.

    #17513928

    origineel gepost door lemmuh
    Mocht je nog meer schema’s nodig hebben… Dan hoor ik het wel, eventueel van de meeste componenten kan ik ook printscreens maken van de doormeetwaarden… Ik hoor het wel en alvast veel succes…

    Jeroen

    #17513929

    hallo,

    kun je mij helpen aan het schema van de kachel unit, verlichting valt uit na inbraakschade, ik heb de schakel unit al vervangen, maar dit helpt niet. nu wil ik een bypass leggen naar de schakelaar voor de verlichting, maar weet niet welke draad ik moet hebben, alle andere functies werken normaal.

    greets

    rene

    #17513930

    Van wat voor een auto zoek je precies deze schema’s, waarschijnlijk heb ik die wel. Alleen moet je mij even precies vertellen wat voor auto, en met of zonder airco etc.

    Jeroen

    #17513931

    nou ik zit ook met een probleem kabelboom 20seh
    krijg geen vonk
    welk kabels heb ik allemaal nodig om de motor te starte
    constante plus rood
    geschakelde plus zwart
    massa bruin
    benzine rood blauw
    welke van de bobine?

    #17513932

    heej zijn die shema,s van joun motor?

    #17513933

    [rquote=1470888&tid=110900&author=lemmuh]Mocht je nog meer schema’s nodig hebben… Dan hoor ik het wel, eventueel van de meeste componenten kan ik ook printscreens maken van de doormeetwaarden… Ik hoor het wel en alvast veel succes…

    Jeroen[/rquote]

    #17513934

    hoe kan ik deze schema openen?
    krijg een kruisje in beeld

    #17513935

    [rquote=1831707&tid=110900&author=mario1612]nou ik zit ook met een probleem kabelboom 20seh
    krijg geen vonk
    welk kabels heb ik allemaal nodig om de motor te starte
    constante plus rood
    geschakelde plus zwart
    massa bruin
    benzine rood blauw
    welke van de bobine?[/rquote]

    De bobine heeft een stekkeraansluiting waar een stekker op komt met daaraan een zwarte en groene draad.

    Zwart is geschakelde plus
    Groen is de draad die het toerental doorgeeft.

    Jou 20SEH start niet, dat kan komen door geen vonk of geen benzine of geen compressie.

    Om een vonk te krijgen moeten de volgende dingen goed werken:

    – BDP sensor
    – Brandstof relai
    – ECU
    – Draadboom goed aangesloten

    Als je de auto op contact zet dan moet het brandstof relai een klik doen.

    Als je vervolgens gaat starten moet het relai nog een keer klikken.

    Als dit werkt, dan is de BDP, ECU, relai en draadboom goed.

    Als je dan nog geen vonk hebt, kunnen de volgende delen nog kapot zijn:

    – bobine
    – bobine kabel
    – verdelerkap
    – rotor
    – bougie kabels
    – bougies
    – aarde draad

    #17513936

    Ohw, die schema’s staan niet meer online denk ik. Mocht je die schema’s alsnog nodig hebben moet je maar even je email adres sturen via een U2U en er even bij zetten welk schema voor welke motor…

    Jeroen


    @mario1612
    , Is het inmiddels gelukt?

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.