Spruitstuk 4-1 of 4-2-1 ? autocross

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) Spruitstuk 4-1 of 4-2-1 ? autocross

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211346

    Vraag welk van deze 2 spruitstukken zou beter zijn voor de autocross ?
    Het betreft hier een 2.0 ne motor standaart op licht vliegwiel na.

    de 4 naar 1
    of de 4-2-1 versie (zit standaart aan 2.0 xe)

    Zoek vooral meer koppel vanan 4500 t/m 7000 toeren !:D

    iemand enige ervaring mee ?

    #17510531

    hhhmzz ik zeg 4-1,

    en neem dan als basis de seh

    of doe er seh zuigers in met computer en een andere nokkenas :)

    en wat heb je er aan gedaan dat hij 7000 toeren draait?

    een standaard ne draait maar 6500 toeren max

    #17510532

    hmm oke zou ook best 6500 kunnen zijn meende dat ik laats keek dat die de 7000 toeren aan tikte ma kan het ook mis hebben.

    Dus 4 in 1 is meer voor het hogere toeren berijk zeg maar …

    Ben al met ander blok bezig ne met seh zuigers en ecu, nokkenas kan nadietijd nog wel als het nie snel genoeg gaat.

    T’pobleem is dat blok wat ik nu heb wil ma nie kapot :P

    #17510533

    gaha :P idd 4-1 is voor vermogen boven in het toerengebied, en 4-2-1 overal een beetje zeg maar

    maja als jij weet waar je dat soort dingen kan vinden??

    eerst stonden ze op mp maar kan ze nu niet meer vinden :(

    #17510534

    heb hier nog een 4 in 1 liggen de flens past nie helemaal ma dat maken we wel even pas denk ik ;) moet het stuk tot aan kat ook nog ff opzoeken ligt ook nog ergens in de schuur ;)
    Denk dat het resultaat vrijdag middag wel klaar is. tenminste als er niet teveel bier gedronken word :cool:

    #17510535

    4 – 1 is hoge toeren meer koppel
    4 – 2 – 1 is lage toeren meer koppel

    #17510536

    @ opel kadettje

    Enige idee ruwe schattig hoeveel koppel erbij komt ?
    pk’s doet me niet zoveel …

    #17510537

    Orgineel toerental van een C2.0NE staat op 6350 tpm geprogrammeerd.

    Je moet gewoon een 16v uitlaatspruitstuk passend maken.
    Dit is goedkoop en werkt goed.

    Een 4-1 uitlaatspruitstuk ligt veel te laag voor de cross.
    Met een paar gaten in de baan zijn de pijpen voor je het weet dicht geslagen.

    #17510538

    miruni oke zal eens kijken wat we gaan doen hier !

    Trouwens nog 1 demper dr bij achtermaken voor de tegendruk ?
    OF gewoon alleen spruitstuk en de uitlaatgassen de vrije baan laten ?

    grt

    #17510539

    Op petersautosport hebben ze ook wel leuk spul voor de cross.
    Daar heb ik een uitlaatflens van gehaald.
    Daarop een 16klepper spruitstuk gezet..

    #17510540

    uitlaatflens heb ik liggen die ga ik dan wel ff zo slijpen dat het 16v spruitstuk er overheen of erin valt … ma dat is een mooie klus voor morgenavond want dan regent het toch zegt men ;)

    bedankt voor de info alvast heren !

    #17510541

    zo’n spruitstuk zal je misschien 8 nm koppel meer geven. en 1 a 2 pk.
    ligt natuurlijk aan wat je nog meer veranderd aan je motor.

    optel pk’s werken niet… dus niet kat is 5 pk middendemper 5 pk… zo werkt het niet…

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.