Tigra wilt niet aanslaan X14XE

Forumindex Forums Techniek Ecotec Tigra wilt niet aanslaan X14XE

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211342

    Hallo,

    De buurman van men broer heeft een Tigratje met een X14XE motor. Deze wil echter niet aanslaan. De startmotor draait wel rond en het motorlampje brand ook. Storing dus…

    Het vreemde is alleen dat als de sleutel uit het contact is ( dus als hij van contact is ) dan blijft er op het dashboard het motorlampje zwak branden en het olielampje ook. In de zekering kast gaat er ook een relais als een gek te keer. Deze heb ik al vervangen voor een andere maar het probleem blijft.

    Het gaat om het relais met dit GM nummer: 90 055 543
    Het heeft 3 aansluitingen 49,49a en 31 ik neem aan dat dit met de storing te maken heeft ?

    Heeft iemand ook de lijst met foutcodes voor deze motor ?

    De garage kon hem niet uitlezen zeiden ze omdat de motor niet liep beetje vreemd dus.

    Wie weet wat het probleem kan zijn ? zodra ik geprobeerd heb hem uit te lezen zet ik hier wel neer welke foutcodes er zijn. Allicht weten we dan meer… maargoed als iemand nu al een vermoeden heeft zou dat ook fijn zijn.

    #17510488

    uitlezen wil niet, het motorlampje blijft gewoon knipperen als de auto op contact staat. Het relais doet nu niet meer apart… Ik denk dat het met de startblokkering te maken heeft zou dat kunnen ??

    In principe wel toch ? de startmotor draait perfect rond maar hij slaat niet aan. Ook in het handboekje van de auto staat dat als het motorlampje blijft knipperen als de auto op contact staat dat er dan een storing zit in de startblokkering.

    Hoe kan ik deze startblokkering ”omzeilen” of in iedergeval zorgen dat ik deze kan testen zodat ik het kan uitsluiten dat het daar aan ligt of noujuist 100% zeker kan constateren dat het aan de blokkering ligt en welk onderdeel ervan kapot is ?

    #17510489

    Zit er een alarm op, die kan er ook voor zorgen dat de benzine pomp niet het juiste voltage krijgt!

    #17510490

    hallo,

    heb je er geen sleutel bij om het alarm uit te schakelen ??

    mvrg Rob

    #17510491

    Er zit geen alarm op, alleen de originele startonderbreker…

    #17510492

    ok, dan is dat niet geval! brandstof relais al vervangen?

    #17510493

    origineel gepost door axel
    ok, dan is dat niet geval! brandstof relais al vervangen?

    Nee idd, maar het kan nog wel zijn dat de ring om het contactslot kapot is ? dat deze geen contact met de sleutel maakt ? of zit dit systeem niet in tigratjes ?

    Brandstofrelais heb ik nog niet verwisseld voor een andere ik kan deze namelijk niet vinden. Meestal zit deze in de motorruimte maar kan hem daar niet lokaliseren

    #17510494

    relais zit links boven de ecu, en het slot maakt gebruik van een ring.

    #17510495

    volgens startblokkeering stuk dit is het kastje onder de sleutel contact

    heb ik wel gehad

    motormange lampie knippert en staart motor draait maar komt geen brandstof waardoor de motor niet wil aan aan slaan
    weer een kleine 120 euries lichter:(

    #17510496

    Hmm ok, ik ga het relais even nakijken en vervangen voor een andere ( heb er nog een aantal liggen ) lukt het dan niet dan zal de startblokkering wel defect zijn. Is deze te omzeilen dat de startblokkering gewoon niet meer werkt ?

    ofja, werken doet ie nu ook niet meer, maar ik bedoel dus dat ik de startblokkering uit kan schakelen zodat de auto zonder de blokkering gestart kan worden

    #17510497

    nou, heb hier gevonden dat de ring niet te omzeilen valt http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=106014

    Het zal dus hoogstwaarschijnlijk een nieuwe ring worden + inlezen van de sleutel ?

    #17510498

    heb je wel de juiste gegevens van de motorcomputer.

    daar moet hij op ingeleerd worden.

    Het kletterende relais is de knipperautomaat (49 49a 31)

    het kan dus goed zijn dat het contact blokje van het contact slot niet goed is, of er is een massaprobleem aanwezig.

    je kunt preventief extra massakabels trekken vanaf de – van de accu naar de carroserie en motor.

    Willem

    #17510499

    origineel gepost door wim-v6
    heb je wel de juiste gegevens van de motorcomputer.

    daar moet hij op ingeleerd worden.

    Het kletterende relais is de knipperautomaat (49 49a 31)

    het kan dus goed zijn dat het contact blokje van het contact slot niet goed is, of er is een massaprobleem aanwezig.

    je kunt preventief extra massakabels trekken vanaf de – van de accu naar de carroserie en motor.

    Willem

    ga ik proberen :thumbup die contactblokjes zijn btw dezelfde als van een E kadett toch ? die heb ik nog wel liggen, die ook maar eens omwisselen.

    #17510500

    Als je startonderbreker hebt niet.

    die zijn gelijk van de Corsa-B met startonderbreker en Astra-F met startonderbreker en de Astra-G

    Willem

    #17510501

    origineel gepost door wim-v6
    Als je startonderbreker hebt niet.

    die zijn gelijk van de Corsa-B met startonderbreker en Astra-F met startonderbreker en de Astra-G

    Willem

    hmm ok, heb het trouwens geprobeerd met die massakabels maar dat lukt ook niet. Denk toch dat het de ring om het contactslo van de startonderbreker is

    #17510502

    knippert je Motormanage ment lampje bij aanzetten van het contact??

    Willem

    #17510503

    origineel gepost door wim-v6
    knippert je Motormanage ment lampje bij aanzetten van het contact??

    Willem

    Jep en ik kan em ook niet uitlezen. Het Motormanegement lampje blijft dan met dezelfde gang knipperen. Volgens het instructieboekje is het dan de startonderbreker die storing geeft.. Dit klopt toch ? of is het echt wat anders ?

    #17510504

    klopt altans dat had ik wel

    #17510505

    ik denk toch dat er ergens een probleem zit in de aanvoer of terug voer van elektriciteit.

    dit ivm het kletteren van het knipperrelais.

    Startonderbreker kan je je reserve sleutel proberen.

    Willem

    #17510506

    origineel gepost door wim-v6
    ik denk toch dat er ergens een probleem zit in de aanvoer of terug voer van elektriciteit.

    dit ivm het kletteren van het knipperrelais.

    Startonderbreker kan je je reserve sleutel proberen.

    Willem

    dat relais kletterd nu niet meer. Deze werkt nu weer naar behoren. De reserve sleutel is er niet meer bij.

    #17510507

    nou kom er niet uit, heb wel een massa draad van de accu naar de carrosserie getrokken. daarna deden de electrische ramen en dergelijke het weer. Echter slaat de motor nu aan en gaat direct weer uit. Toch de sleutel ??? hoe leer ik zo’n sleutel in ? kan ik dat zelf doen ?

    #17510508

    kan je nie tzelf doen. toch even langs de dealer moet geprogrameerd worden.

    #17510509

    als je moter aanslaat is het niet de startonderbreker.
    denk zelf eerder probleem in je contact slot de electra daar achter.
    of kortsluiting ergens en dat je nu door de extra massa even iets meer vermogen hebt tot dat de dynamo vol mee gaat draaien en je moter nokt er mee

    #17510510

    origineel gepost door svdk20
    als je moter aanslaat is het niet de startonderbreker.
    denk zelf eerder probleem in je contact slot de electra daar achter.
    of kortsluiting ergens en dat je nu door de extra massa even iets meer vermogen hebt tot dat de dynamo vol mee gaat draaien en je moter nokt er mee

    Bij een originele opel startonderbreker zal de motor kort aanslaan en direct weer afslaan…

    Willem

    #17510511

    @wim-v6 excuus dit was mij niet bekend

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.