Waar zit de kontrole einheid wegfahrsperre?

Forumindex Forums Modellen Astra Waar zit de kontrole einheid wegfahrsperre?

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211329

    Beste,

    Waar zit ergens de wegfahrsperre kontrole einheid ( kan niet op het nederlandse woord komen..)

    Dit ding met de chip in je sleutel.

    Bedankt, Jeroen

    #17510360

    Je startonderbreker? Rond je contactslot.

    Als je het tenminste over een Astra G hebt.

    #17510361

    Ik heb het over een astra f ( vergeten bij zetten).
    De startonderbreker inderdaad.
    Niet dat maar de sturing of is dat het?

    Jeroen

    #17510362

    Dat is de Sturing.

    bij Astra-F op zelfde plaats

    Willem

    #17510363

    Ahzo,

    Dus logischer wijze als ik die ring van rond het slot haal, zou ik niet mogen kunnen starten?
    Nu kan ik wel starten, zelf als ik de ring loskoppel.

    Dit klopt toch niet of wel?

    Jeroen

    #17510364

    Ik heb het zelf nog niet geprobeert.

    Er is wel iemand die problemen hiermee heeft gehad met een C18XEL motor.

    Deze starte ook zonder dit kastje, alleen reed de auto niet goed.

    Willem

    #17510365

    De mijne start en rij gelijk anders.

    Zit er wel een chip in de sleutel?

    #17510366

    moet je hem open maken

    Welke motorcode spreken we over??

    Willem

    #17510367

    Het is een een CNZ.

    Nu zie ik dat de stekker die op de ring zit 7 aansluitdraden heeft, de ring zelf heeft maar 2 pinnetjes.

    Ik zal nu eens de sleutel ope doen ( het is een met een lampje).

    de reservesleutel kan ik niet opendoen.

    Jeroen

    #17510368

    C**NZ ??

    C12NZ – C14NZ – C16NZ – C18NZ motoren hebben GEEN Startblokkering.

    Logisch dat deze gewoon werkt met de stekker los.

    Of het slot met startblokkering hoort niet in de auto, of de motor hoort niet in de auto, of je hebt een C14NZ van na ’95

    Bij de ’95er Astra-F C14NZ zit wel een ring om het slot en is het nieuwe type slot geplaatst.

    en zelfs de stekker zit op de ring, maar er zit geen elektronica in deze ring.

    Willem

    #17510369

    dat ding met de letters AA erop is de sleutellezer.

    De ring zit ook wel eens met stekker op de C14NZ modellen van na ’95.

    deze is dan echter ZONDER Electronica, en heeft dan geen werking.

    Willem

    #17510370

    Een C14NZ

    Ik heb een carpass , dus de motor klopt wel

    En de draden komen uit de autokabelboom

    Jeroen

    #17510371

    lees mijn 2 bovenstaande post eens nog een keer!!

    heb ze aangepast.

    #17510372

    Ahzo,

    Nu zijn we er.

    Ik heb enkel de ring, zonder de elektronica.

    Dus kompleet zonder functie; nu zitter er wel 2 pinnetjes in de ring.

    Is het mogelijk een startonderbreker in te bouwen, aangezien de bedrading er al ligt?

    Bedankt voor de hulp, Jeroen

    #17510373

    die 2 pinnetjes doen niks meer dan het snelheidssignaal doorgeven naar de motor computer

    ga maar eens een tijd rijden zonder deze stekker.

    zal even duren, hij gaat echt rotter rijden en storing geven.

    namelijk storing Geen snelheidssignaal.

    op dit systeem is het niet mogenlijk zonder het hele systeem te wijzigen.

    kan je beter een universele Startonderbreker plaatsen.

    Willem

    #17510374

    Ah bon, nu nog een vraag.

    Ik heb een digidash geplaatst, ik heb dus een een pulsgever onder de motorkap gemonteerd.

    De snelheidsdraad blauw rood, loopt naar de digidash.

    De vroeger blauw rode draad die van het analoge dashbord kwam heb ik niet aangesloten.
    Ik krijg dus ook geen snelheid in de TID als je de 2 klokjes ingedrukt houd, krijg ook geen foutcodes meer, nochtans het motorelektronicalampje brandt na een tijd rijden.

    Dus ik veronderstel dat ik die draad moet aansluiten?

    Bedankt voor de hulp.

    #17510375

    jupzz

    dit moet zeker aangesloten zijn.

    Willem

    #17510376

    Dit ga ik onmiddellijk doen.

    Maar waarom loopt het snelheidssignaal langs de ring van de startonderbreker??

    Jeroen

    #17510377

    Ik heb de draad aangesloten, nu is de snelheid van de TID veel lager dan dat van mijn digidash.

    De digidash is juist, ik heb het met mijn gps gecontroleerd.

    Hoe komt dat dit nu niet klopt?

    Bedankt, Jeroen

    #17510378

    tid krijgt te weinig pulsen van je pulsgever,

    was bij mij ook destijds, is niet belangrijk toch?

    tenzij je telkens die 2 knopjes indrukt :hmmz

    belangrijkste is dat je digi het goed aangeeft

    #17510379

    Maar kan dit geen kwaad voor de motorelektronica?

    En waarom paseerd de snelheidsdraad langs de ring van de startonderbreker?

    Jeroen

    #17510380

    juist om de auto in storing te laten gaan, indien er geen juiste sleutel aanwezig is.

    Willem

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.