2.0 seh met 1800 kop nieuwe teksten

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) 2.0 seh met 1800 kop nieuwe teksten

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210904

    Hallo, ik heb toch maar besloten om voor de cross een seh klaar te maken, het is de bedoeling om een motor te maken met koppel, ik dacht zelf zoals te lezen op dit forum om er omega zuigers in te zetten meer compressie? van welke omega moet ik hebben? een 18e kop om meer compressie te krijgen en dus meer koppel waar komen 18e koppen af en een snelle nokkenas

    wie o wie heeft goede tips bij het bouwen van zon motor?

    vriendelijke groet,

    AwAutosport;)

    #17503765

    18e kop komt van een 18e moter deze is standaard geleverd in een opel kadett D gte of je er echt meer compressie mee krijgt weet ik niet, maar de kanalen zijn veel groter,
    tevens zijn ze geleverd in de eerste kadettjes gsi en in de ascona C

    als je toch andere zuigers en andere nokkenas wilt gebruiken kan je net zo goed een c20ne kopen,

    20seh is moeilijker te vinden, en op de zuigers en nokkenas en moter management na het hetzelfe als de c20ne,

    ik neem aan dat je de software ook wilt gaan aanpassen met zulke aanpassingen aan de moter?

    omega zuigers –> weet ik niks van, heb je miss een motercode van de moter waar die zuigers dan uit zouden moeten komen?

    #17503766

    Hallo, jah das misschien ook wel zo ik heb hier een programeerbare computer liggen en 2 sehaatjes, vandaag gekocht voor 300 euro de 2 van 1 mist een versnellingsbak vandaar als ik nu de kop die er af komt maximaal vlak en de in en uitlaat kanalen flow ben ik ook al een eind op weg ofniet en miss andere zuigers ? dat van die 18e kop en omega zuigers heb ik ergens hier voorbij zien komen vandaar de vraag

    vriendelijke groet,

    AwAutosport

    #17503767

    twee goede seh lokken voor 300 jaja

    #17503768

    Ik mag toch ook wel een beetje geluk hebben :hmmz

    #17503769

    Met Omega zuigers bedoelen ze waarschijnlijk het merk OMEGA en niet zuigers uit een opel Omega.

    Omega zuigers zijn gesmede hoge compressiezuigers die je o.a. bij SBD motorsport in Engeland kunt kopen.

    #17503770

    origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
    18e kop komt van een 18e moter deze is standaard geleverd in een opel kadett D gte of je er echt meer compressie mee krijgt weet ik niet, maar de kanalen zijn veel groter,
    tevens zijn ze geleverd in de eerste kadettjes gsi en in de ascona C

    als je toch andere zuigers en andere nokkenas wilt gebruiken kan je net zo goed een c20ne kopen,

    20seh is moeilijker te vinden, en op de zuigers en nokkenas en moter management na het hetzelfe als de c20ne,

    ik neem aan dat je de software ook wilt gaan aanpassen met zulke aanpassingen aan de moter?

    omega zuigers –> weet ik niks van, heb je miss een motercode van de moter waar die zuigers dan uit zouden moeten komen?

    Is deze cilinderkop ook aan te raden op een 20SEH?
    Of kun je zelfde resultaat bereiken door ori kop iets te bewerken?

    Wat is de motorcode van zo’n 18E?

    bedankt,

    #17503771

    nog iemand met tips over de nokkenas welke kan ik voor het vermogen onderin het beste hebben, zo groot mogelijke nokkenas en waar te koop?

    vriendelijke groet, AwAutosport

    #17503772

    Hallo mede forum lezers,

    Gisteren heb ik een 1800 kop van een gte van Freek Corsa gekocht, ik heb alles even bekeken en voor de geinteresseerden hier de belangrijkste verschillen

    20e kop van de ne of seh

    inlaat poort 32,5 mm
    uitlaat poort 32,5 mm
    inlaat klep 42,0 mm
    uitlaat klep 36,0mm
    onderkant van de inlaatpoort gemeten vanaf de onderkant van de cilinderkop 50mm

    18e kop

    inlaat poort 36,0 mm
    uitlaat poort 32,5 mm
    inlaat klep 41,0 mm
    uitlaat klep 35,0 mm

    onderkant van de inlaatpoort gemeten vanaf de onderkant van de cilinderkop 25mm

    en de verbrandingskamer van de 18e kop is kleiner dan die van een 20e kop wat meer compressie op zou moeten leveren

    wat mij opvalt is dat de inlaat poorten van de 18e kop 25 mm lager zit dan die van een 20e kop eigenlijk best wel een leuke kop want in theorie zou de benzine eerder in de verbrandings ruimte zijn wat naar mijn idee waarschijnlijk meer vermogen of oppakken van de motor op zou moeten leveren

    ik heb fotos gemaakt maar ik weet niet hoe ik ze moet plaaten is wel leuk als die er bij zouden staan miss kan iemand mij daar mee helpen?

    groetjes

    #17503773

    even een accountje maken op http://photobucket.com (gratis), foto’s uploaden en link hier plaatsen. :kewlpics:kewlpics

    best interessant trouwens..

    Anders kan je de foto’s ook ff doorsturen naar steef007@msn.com en dan zal ik ze wel ff plaatsen voor je..(zal vanavond dan pas zijn)

    #17503774

    origineel gepost door AwAutosport
    Hallo mede forum lezers,

    Gisteren heb ik een 1800 kop van een gte van Freek Corsa gekocht, ik heb alles even bekeken en voor de geinteresseerden hier de belangrijkste verschillen

    20e kop van de ne of seh

    inlaat poort 32,5 mm
    uitlaat poort 32,5 mm
    inlaat klep 42,0 mm
    uitlaat klep 36,0mm
    onderkant van de inlaatpoort gemeten vanaf de onderkant van de cilinderkop 50mm

    18e kop

    inlaat poort 36,0 mm
    uitlaat poort 32,5 mm
    inlaat klep 41,0 mm
    uitlaat klep 35,0 mm

    onderkant van de inlaatpoort gemeten vanaf de onderkant van de cilinderkop 25mm

    en de verbrandingskamer van de 18e kop is kleiner dan die van een 20e kop wat meer compressie op zou moeten leveren

    wat mij opvalt is dat de inlaat poorten van de 18e kop 25 mm lager zit dan die van een 20e kop eigenlijk best wel een leuke kop want in theorie zou de benzine eerder in de verbrandings ruimte zijn wat naar mijn idee waarschijnlijk meer vermogen of oppakken van de motor op zou moeten leveren

    ik heb fotos gemaakt maar ik weet niet hoe ik ze moet plaaten is wel leuk als die er bij zouden staan miss kan iemand mij daar mee helpen?

    groetjes

    Je hebt toch ook je sruitstukken nodig?
    Deze zijn toch anders dan van de C20NE?
    Dit heb ik iig begrepen

    ben benieuwd

    #17503775

    Je hebt gelijk het inlaatspruitstuk is anders:angel

    #17503776

    DSCN1447.jpg
    DSCN1448.jpg
    DSCN1451.jpg

    Boven de verbrandingskamer van een 18e en onder de verbrandingskamer van een 20e kop

    #17503777

    je inlaat is idd anders maar de uitlaat is hetzelfde

    ga je met injectie rijden of met carbs?
    heb nog een weber spruitstuk voor deze kop :angel

    #17503778

    Ik ga met itb’s rijden van een motorfiets verder een andere nokkenas programeerbare ecu andere drijfstangen etc

    ps past een nokkenas van een 2 liter + nokkenashuis op zon kop?

    vriendelijke groet

    #17503779

    origineel gepost door AwAutosport
    ps past een nokkenas van een 2 liter + nokkenashuis op zon kop?

    Ja, en als het goed is, heb ik beiden nog liggen.

    Kijk even of je een SEH- of een NE nokkenas nodig hebt. Kwa graden zijn deze identiek, maar ten opzichte van elkaar een paar graden verdraaid. Een SEH-nokkenas zorgt ervoor dat een NE wat vlotter optoert. Aan een 18E nokkenas heb je in elk geval niets, die levert pas het vermogen boven de 4000 rpm.

    Groeten,
    Mischa

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.