GT ombouwen naar andere motor

Forumindex Forums Modellen Speedster, GT GT ombouwen naar andere motor

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210757

    heej
    ik heb n GT gekocht,
    alleen staat deze al 25 jaar stil…

    dus, de motor staat vast, wiellagers staan vast, banden verrot en noem alles maar op

    ik ga deze auto dus restaureren, en wil daarbij een andere motor inbouwen

    de auto is nu voorzien van een 19s met een 5bak ( volgens de pookknop )

    de motor die erin zou komen, zou een c20xe zijn, uit een vectra.

    nu de vragen:
    past deze motor in een GT
    kan ik de 19s motorsteunen gebruiken? zonee welke dan wel
    kan ik de 5bak gebruiken? ik weet niet welke bak eraan zit

    en wat heb ik nog meer nodig?? dus aan carterpan en alle aanverwante delen

    alvast bedankt

    Marc

    #17502249

    c20xe is meer gedaan dus ja dat is pas te maken

    van de auto kun je weinig tot niets gebruiken qua aandrijving

    je hebt nodig waarschijnlijk nodig:

    motorsteunen + carterpan van een manta 1.8

    ik zeg waarschijnlijk
    ik heb zo,n ombouw nog nooit in een gt gedaan

    weet dus niet 100% cker of je met n manta 1.8 carterpan uit de voeten kan

    in t ergts geval moet je daar zelf iets voor lassen
    als basis kun je dan een c2.0 ne pan kunnen pakken die zijn van staal

    de 5 bak die in je gt ligt zal n getrag 240 zijn
    die past niet achter de c20xe

    omdat de startmotor aan de andere kant zit
    dus dan moet je wil je 5 bak rijden

    ook n 5 bak zien te vinden die in een manta 1.8 gelegen heeft
    of n combi van een vliegwielhuis van een”1.8″ 4 bak met
    pasplaat en een 265 bak

    ook schijnt een omega bak te pasen aan de c20xe maar die bak is wel lomper
    ben bang dat je die ook niet kwijt raakt in de gt tunnel

    bovendien moet ja dan ook n andere tussen as hebben

    ook je ontsteking zal waarschijnlijk verplaatst moeten worden

    vermoed dat er aan de achterzijde geen ruimte is

    veel is hier wel te vinden voor n ombouw naar c20xe in een achterwielaandrijver
    enkel niet veel voor in een gt

    maar mogelijk is het wel;)

    probeer anders de zoek functie maar even staat best veel inofo hier op t forum;)

    #17502250

    heej

    tja, de motor ligt idd erg ver naar achter… heb daarintegen wel n xe met dis liggen dus ruimte is niet zo een probleem

    idd nu je t zegt van die startmotor, die zit idd aan de andere kant…

    ik zal idd hier ff zoeken, en ook op t opel-gt forum, alleen staat daar niets over ombouw naar een ”moderne” motor, alleen naar een 2,2 of 2,4…

    in elk geval bedankt

    #17502251

    Zoek ook eens op duitse site/forums daar is al heel wat omgebouwd,moet toch wel wat te vinden zijn denk ik.

    #17502252

    Kijk eens bij Lenk Tuning,
    http://www.lenk-tuning.com/opelgtstart.htm

    Zij verkopen ondermeer motorsteunen.

    Volgens mij kies je niet direkt de gemakkelijkste ombouw.
    Het is echter al meerdere keren gedaan.

    Ik denk dat er gesneden moet worden in het voeteinde van de passagierszijde (en dat is al zo smal)
    Ik kan je er verder helaas niet echt mee helpen.

    Gemakkelijker is de ombouw naar een 2.2i (ligt in mijn GT) of een 2.4i (heb je wel de aanzuigbuis van een 2.2 nodig).
    Als je het allemaal wat moderner wil kan je ook die blokken leuk aanpakken.
    Bouw er een DIS ontsteking op , bouw de ouwe LE jetronic injectie om naar megasquirt of Kdfi en je kan gaan spelen met je laptop om het motormanagement aan te passen.

    Geert

    #17502253

    heb ze zelfs gezien met v8

    dus een 16 kleppertje moet lukken;)

    #17502254

    k heb dr ook al een paar gezien met een v6 ( uit vectra/cali ) erin…

    tja de c20xe… standaard al 150pk, chippie eraan met sfi vv en je zit al tegen de 170…

    + dat ik die motoren kan dromen ( bij wijze van ) en van een ander met bijv. distributieketting enzo geen verstand van heb, en me vader ( die dat wel ooit s had ) al 20 jaar geen sleutel in zn handen gehad heeft…

    dan maar een iets moeilijkere ombouw… heb de tijd, moet toch de hele auto aanpakken…

    maar alvast zoeken naar een 18s bak, 4bak kom en al die dingen…
    steunenset+koppelingsset bestel ik via lenk…

    iedereen bedankt voor de info

    #17502255

    als je een 18 s 5bak vind heb je die 4 bak kom niet nodig

    die 4 bak kom heb je enkel nodig als je naar een andere bak
    wilt bv getrag 265 of bmw m3

    wat wel nog n optie is
    heb dat al eens gezien

    dan slijpen ze de halve kom van een gewone getrag 5bak af
    (voorste helft net achter de bult van de starmotor)

    dat zelfde doen ze dan ook met de kom van een 1.8 4bak
    dan las je dus dat deel van die 4bak voor de getrag 240
    en dan ben je der ook

    persoonlijk zou dat niet mijn eerste keus zijn;);)

    #17502256

    Heb je de steunenset al bij Lenk besteld?

    ik heb deze ook nog liggen, na een gestrand projekt.
    Zijn toch zeker een heel stuk goedkoper bij mij.

    #17502257

    Was is er mis met ketting als distributie? Dat is ideaal :thumbup

    #17502258

    hoe is dit project afgelopen?

    #17502259

    heb vroeger op een beurs in Meppel een oud type GT met een ingelepelde V8 gezien, ja echt

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.