Welke turbo???

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210677

    Beste mensen,

    Mijn olie kering van mijn turbo is over leden :(
    Nu wil ik een iets grotere turbo zetten:

    Of een garret gt28RS geschik tot +/_ 350pk
    of een kkk24/26 geschikt tot +/_ 370pk

    Maar heb geen ervaring met deze turbo’s wat raden jullie aan of voor welk van deze 2 zouden jullie persoonlijk gaan

    Rij met een opel corsa B met c20let motor.

    Gr Alex

    #17500095

    ik denk dat je budget t grootste deel van de keuze bepaald :jerry

    #17500096

    De kkk turbo kost in duitsland 1099,- exclusief verzend kosten en moet je je eigen turbo inleveren.

    De Garrett gt28 kost in duitsland 950 euro + spruitstuk 400 euro.

    Dus zit wel verschil tussen de prijs maar waar het mij omgaat is de garrett dan veel beter of niet anders kan ik beter de kkk turbo nemen. Gr Alex

    #17500097

    ik zou persoonlijk voor de moderne garrett gaan, en wel om de volgende redenen:

    * is moderner van opbouw (dubbel kogelgelagerd)
    * spoelt sneller op
    * is makkelijker en goedkoper te reviseren
    * en persoonlijk vind ik een mooi custom spruitstuk met een gt28 veel mooier dan zo’n lompe k26 op zo’n massief spruitstuk

    #17500098

    en heb je wel ruimte genoeg:P

    #17500099

    Thnx Folky :),

    Heb me besluit gemaakt.

    15augustes gaat me auto naar van Duren engeneering,
    voor een customade rvs turbo spruitstuk voor de Garret Gt2871RS.

    Dan nog effies sparen voor de turbo en daarna het aflaten stellen ervan.

    Gr Alex

    #17500100

    origineel gepost door Alexcorsa
    De kkk turbo kost in duitsland 1099,- exclusief verzend kosten en moet je je eigen turbo inleveren.

    De Garrett gt28 kost in duitsland 950 euro + spruitstuk 400 euro.

    Dus zit wel verschil tussen de prijs maar waar het mij omgaat is de garrett dan veel beter of niet anders kan ik beter de kkk turbo nemen. Gr Alex

    950 is voor een echte gt2871rs
    niet duur;)
    400 voor een spruitstuk wel
    maar das slechts mijn bescheiden mening;)

    #17500101

    Ok ok wat is volgens jou een normale prijs voor een tubo spruitstuk???

    En heb je misschien een adres?

    Gr Alex

    #17500102

    Je kan ook deze nemen:

    HKS GT2835 – 380/400/410 PS Output

    COMPRESSOR:
    -Wheel- 48/52/56 Trims –
    49.3/51.2/53.1 inducers / 71.1 Major
    -Housing- 70 Inlet / 50 Outlet – 0.50 A/R
    TURBINE:
    -Wheel- 84 Trim – 56.5 Major / 51.8 Exducer
    -Housing- GT25 inlet / Outlet spec:
    Internal GT28; 0.64, 0.86 A/R
    External GT30; 0.61, 0.73, 0.87, 1.01, 1.12 A/R

    #17500103

    origineel gepost door Alexcorsa
    Ok ok wat is volgens jou een normale prijs voor een tubo spruitstuk???

    En heb je misschien een adres?

    Gr Alex

    als het een echt spruitsstuk is,
    is het niet duur als het een nissan spruitstuk is van 80 euri waar ze ff een andere flens aan lassen is het veel te duur,plus die vallen na een tijdje uitelkaar:jerry

    #17500104

    ja idd die van mpech :jerry

    #17500105

    kogelgelagerde turbo’s kunnen (nog) niet gereviseerd worden….:swear

    #17500106

    ik zou ff in de uk snuffelen op sites…..

    voor de spruit en turb,kan je namelijk veel geld schelen.
    bekijk ook of je in de toekomst nog wil gaan voor een turb,die misschien groter is,maar wel met de juiste voet.

    anders moet je weer een adapter plaatsen…heb je daar ruimte voor?

    ik weet dat in de street scene veel garreth wordt gebruikt.
    en die echt mega mishandeld worden.

    zelf het ik de ervaring met vag……
    dat er al 2x een kkk kapot is gegaan.
    wordt nu vervangen voor een build garreth.

    maargoed,alles kan kapot.

    zou me meer bezig houden met de kosten,en de uitwisselbaarheid.

    #17500107

    Ik heb in mijn turbo leven 2 KKK’s gehad en die waren beide een brok ellende!!
    Die krengen lekken bij het leven. Dus voor mij geen KKK meer.

    Heb er nu een Garrett GT28rs op zitten. Prima apparaat!!
    Geen olielekkage (stank), spoelt super snel op en over het hele toerengebied genoeg power.

    Goeie keuze dus die Garrett. :wors

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.