uitlezen mm, airbag en abs, bij probleem met ABS ** OPGELOS

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum uitlezen mm, airbag en abs, bij probleem met ABS ** OPGELOS

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 94)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210387

    sinds vorige week word ik gestoort dooreen lampje op het dash van de ABS, dit is niet altijd. soms blijft hij uit. ik heb getracht deze uit te lezen met een uitlees computer. maar ik kan de ABS en de airbag niet uitlezen. het MM deed het wel. vreemd. Nou kwam gisteren ook in eens het MM lampje erbij bij de abs.

    ik zit zelf een beetje te denken aan een sensor bij het rempendaal. want dit word namelijk gelogt ook in de ECU.

    Iemand een idee. het is een vectra b diesel.

    auto rijd al om al met al deze lampjes aan geen km minder erom. met andere woorden., de motor gaat niet in de noodloop wanneer de ECU lampje gaat branden.

    #17492490

    Opcom setje is niet zo duur, heb je alleen wel ee XP laptop voor nodig.

    #17492491

    Gaat je MM lampje weer uit als je een paar seconde remt ??

    ABS-lampje kan een heleboel wezen. Van een te warm wiellager tot een kapotte abs-sensor.

    Mijn vorige vec ging ook steeds branden ( wel bij 140km/h of hoger )
    Nadat ik mijn wieldoppen had vervangen voor LM-velgen, was het probleem over, hij werd dus waarschijnlijk te warm.

    Toch misschien ff naar een VOD of een garage met uitleesmogelijkheid !!

    #17492492

    het kunnen zelfs kapotte ABS ecu’s zijn :swear :cry = ook B2 kwaaltje met die Kelsey Haynes abs’sen

    #17492493

    het is namelijk erg vreemd dat ik vorige keren de abs en airbag met de zelfde computer wel kon uitlezen. en nu dus niet meer.

    mm lampje ging uit na 5 minuten gebrand te hebben, geloof ik bij het remmen en stil staan bij het verkeerslicht. vandaag de hele dag geen abs lampje en geen mm lampje aan…

    kan je met een opcom setje ook de abs en airbag uitlezen ??

    het uitlezen is bij een garage van een kennis gebeurd. ik kan dan de computer zelf onderhanden krijgen om deze te gebruiken om uit te lezen. deze computer die voorheen de abs wel uit kon lezen. ( geen fouten ) kan dat nu dus niet meer. ook de airbag niet meer. ECU wel. dus de verbinding is wel goed. want anders had de ecu ook niet gewerkt… apart verhaal ….

    #17492494

    Ik heb de codes eruit hoor. het ABS code is C0121 Relais van ABS. is volgens amtgarageforum.nl een relais die verwerkt zit in de abs regelmodule. nou word er ook geschreven dat deze stuurapparaat apart te vervangen is van het kleppenblok. weet iemand waar dat is te verkrijgen ?

    #17492495

    das heel rot voor je . . . maar dat betekent een nieuwe ABS ECU.
    krengen zijn HEEL duur . . . 1000 euro voor een nieuwe.

    Laat me raden, je hebt een vrij nieuwe B2 2001/2002 zonder tractie control en een Kelsey Haynes abs pomp EBC 430.

    ik wel tenminste en de mijne is ook kapot :swear.

    #17492496

    Nou dan vind ik het best, zonder abs rijd het ding even goed. al ben ik er nog niet helemaal over uit dat het inderdaad c0121 is die de oorzaak is. het komt heel toevallig bij de ECU melding van de rempendaal schakelaar.

    Vectra B 98’er haynes abspomp 430 ja idd.

    #17492497

    oh das al een vroege haynes pomp dan, dacht dat het toen nog Bosch pompen waren.

    Als ie naar de keur gaat, gooi van te voren even een half uur je accu pool los.
    Dan zijn zowiezo alle foutmeldingen gewist. Weer een reden minder om over te zeiken ;)

    #17492498

    wel leuk. want nu heb ik die melding al 2 dagen niet meer gehad. weer 500 km verder. en geen meldingen.

    #17492499

    origineel gepost door sw_reijnders
    oh das al een vroege haynes pomp dan, dacht dat het toen nog Bosch pompen waren.

    Als ie naar de keur gaat, gooi van te voren even een half uur je accu pool los.
    Dan zijn zowiezo alle foutmeldingen gewist. Weer een reden minder om over te zeiken ;)

    Helaas werkt de accu los halen niet altijd.
    bij de nieuwe motoren kan je zo niet meer de ecu fout codes wissen.

    #17492500

    bij een ’98er werkt dat nog wel hoor ;)
    volgens mij bij een z18xe ook nog.

    #17492501

    Hoi,

    Mijn probleem is opgelost na het vervangen van module, voor mij was het best wel moeilijk zoeken omdat ik een pomp en ecu van bosch had, dan moet de pompcode en ecu code ook overeen komen.

    Ik heb mijn complete module gehaald bij http://www.vandebunteteuge.nl/

    Daar hadden ze nog 1 bosch module liggen en misschien wel 10 van die Vectra B 98’er haynes abspomp 430

    Heb er 150 euro voor betaald, compleet inclusief pomp ecu

    succes!

    #17492502

    origineel gepost door opel4ever
    Hoi,

    Mijn probleem is opgelost na het vervangen van module, voor mij was het best wel moeilijk zoeken omdat ik een pomp en ecu van bosch had, dan moet de pompcode en ecu code ook overeen komen.

    Ik heb mijn complete module gehaald bij http://www.vandebunteteuge.nl/

    Daar hadden ze nog 1 bosch module liggen en misschien wel 10 van die Vectra B 98’er haynes abspomp 430

    Heb er 150 euro voor betaald, compleet inclusief pomp ecu

    succes!

    tja bij mij is in januari ook de ECU vervangen door een tweede hands, echter in mei weer precies hetzelfde gedonder.

    #17492503

    origineel gepost door sw_reijnders
    bij een ’98er werkt dat nog wel hoor ;)
    volgens mij bij een z18xe ook nog.

    Dit werkt alleen bij Tech1 opels, dat is dus tot 1995, en dus niet voor de vectra-B van kracht.

    Willem

    #17492504

    origineel gepost door sw_reijnders

    origineel gepost door opel4ever
    Hoi,

    Mijn probleem is opgelost na het vervangen van module, voor mij was het best wel moeilijk zoeken omdat ik een pomp en ecu van bosch had, dan moet de pompcode en ecu code ook overeen komen.

    Ik heb mijn complete module gehaald bij http://www.vandebunteteuge.nl/

    Daar hadden ze nog 1 bosch module liggen en misschien wel 10 van die Vectra B 98’er haynes abspomp 430

    Heb er 150 euro voor betaald, compleet inclusief pomp ecu

    succes!

    tja bij mij is in januari ook de ECU vervangen door een tweede hands, echter in mei weer precies hetzelfde gedonder.

    Denk dat het dan gewoon vette pech is.

    Bij dat bedrijf krijg je iig 3 maanden garantie, als die daarna dan kapot gaat is gewoon dikke pech.

    #17492505

    origineel gepost door wim-v6

    origineel gepost door sw_reijnders
    bij een ’98er werkt dat nog wel hoor ;)
    volgens mij bij een z18xe ook nog.

    Dit werkt alleen bij Tech1 opels, dat is dus tot 1995, en dus niet voor de vectra-B van kracht.

    Willem

    :hmmz zit ik dan zo mis?

    #17492506

    jupzz

    Maak maar eens een storing bij je Vectra.

    trek daarna de accu los voor een uur of 10 haha….

    dan laten uitlezen, dan staat ie er nog in.

    Willem

    #17492507

    origineel gepost door sw_reijnders
    oh das al een vroege haynes pomp dan, dacht dat het toen nog Bosch pompen waren.

    Als ie naar de keur gaat, gooi van te voren even een half uur je accu pool los.
    Dan zijn zowiezo alle foutmeldingen gewist. Weer een reden minder om over te zeiken ;)

    Mijn zwager heeft een late ’97er B1, met Kelsey hayes pomp.

    Willem

    #17492508

    heb hier een klein foto reportage gevonden
    http://napegadateam.forumeiros.com/tutoriais-faa-voce-mesmo-f7/tutorial-conserto-do-abs-ebc-430-linha-marea-como-fazer-a-abertura-resoldas-ou-troca-do-rel-do-abs-t7.htm

    Het lijk dan een relay probleem te zijn. Dit moet simpel uit te vissen zijn en als deze het is te vervangen. het kan wel verklaren waarom soms het lampje aan gaat. en vaak niet. een slecht contact in de relay.

    #17492509

    probleem opgelost. het forum bracht me op het juiste pad. het relay blok was inderdaad de boosdoener. en 2 fetjes die waren “lek” en een diode die was kapot. deze onderdelen vervangen. en de abs heeft geen problemen meer gelogt.

    dus als er iemand is die nog een kapotte ABS module heeft liggen. wil ik daar best wel eens naar kijken ( pm me )

    deze fetjes zorgen voor het aansteken van de elektronica. deze zijn in combinatie met het relais een probleem. diode of die daar door kapot is gegaan weet ik niet. maar wat ik wel weet is dat het opgelost is nu :)

    #17492510

    hoi navreen76

    ik heb je een pm gestuurd
    voor wat info hoe jij dit precies heb gedaan enzo.
    graag hoor ik van jou

    eugene
    eugenedix@home.nl:wors

    #17492511

    hier voor de medeforummers .. de inhoud van de pm

    waar het hem in eerste instantie om gaat is een slecht relais. deze moet een te grote stroom schakelen. hierdoor treden er ingebrande contacten in. dit relais moet je desolderen en bij een electronica boer een vervanging voor krijgen. als je lampje continu aan gaat. dan kan je er gif op innemen dat een paar fetjes ook aan vervanging toe zijn. deze gaan kapot door een slechte spanning aan de source kant. ( relais )

    als je het relais gaat vervangen. zorg er dan voor dat je hem in een wat zwaarder model krijgt. dan krijg je dit probleem nooit meer terug. het relais is gewoon te licht

    #17492512

    oh ja de fetjes kon ik gewoon van een oud pentium moederboardje aftrekken.. ze waren vergelijkbaar. in waardes dan wel te spreken.

    #17492513

    navreen
    nog een paar vragen.
    als ik op die foto’s kijk zagen ze het zwarte kasje open is dit in zijn geheel. dus daarna weer dicht lijmen denk ik.
    kun jij mij ook vertellen wat voor een relai jij hebt gekocht. dan kan ik die van te voren halen.
    en kun je zonder problemen het kasje van de abs pomp af schroeven. zit aan de zijkant van mijn pomp.
    mijn abs lamp gaat soms aan dus zijn die fetjes zoals jij die noemt denk ik nog goed. of kun je dat zien.
    ps ik kom uit oss als je in de beurt woont kun jij mij helpen. ;)
    oh ja als je die railes kast er uit haalt kun je dan nog gewoon rijden.

    eugene

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 94)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.