vanaf wanneer is een diesel rendabel mbt benzine of diesel r

Forumindex Forums Overige Opel algemeen vanaf wanneer is een diesel rendabel mbt benzine of diesel r

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210359

    ben benieuwd wanneer het rendabel zou zijn om diesel te gaan rijden

    vanaf hoeveel km per jaar en, met de benzine/diesel prijzen.

    heb een cali 8v,
    betaal 134 euro in de 3 mnd wegenbelasting.
    doet 1:11

    en rij 23xxx per jaar.

    #17491912

    Vrij snel al, komt mede omdat Diesel naast dat het al goedkoper is dan benzine ook 2x zoveel rijafstand geeft op 1 tank.

    #17491913

    het omslagpunt was altijd vanaf 16.000 km per jaar en dat denk ik dat dat nog zo is bij een Gebruikte Diesel wagen (niet bij een nieuwe daar ligt ie veel hoger ivm afschrijfing)

    #17491914

    hm ja heb net op internet een berekening gevonden.

    km per jaar 23.000 x benzine prijs per liter (1.50) delen door het aantal km op 1 liter dus

    23.000 x 1.5 = 34500 en dan 34500/11 (1:11) 3136 euro per jaar aan benzine.

    dan wegenbelasting erbij 134 euro per 3 mnd dus 4 x 134 euro is 536 euro.

    3136 + 536 = 3672 euro aan benzine en wegenbelasting.

    nu een diesel (astra g diesel voor t gemak)

    23000 km x 1.10? = 27600

    dan 27600 / 16 (km op 1 liter) = 1725

    voor t gemak deze even genomen:

    http://link.marktplaats.nl/261478578

    per jaar 1020 euro wegenbelasting.

    1020 + 1725 = 2745.

    dus diesel 2745 euro per jaar
    en benzine 3672 euro per jaar

    ex verzekering en onderhoudt.

    dit scheelt gewoon 1000 euro…

    #17491915

    Zo’n astra diesel moet toch wel zuiniger zijn dan 1 op 16?

    Hoe zwaar is de cali? Zit deze in dezelfde gewichtscategorie als de astra diesel? Want dan zou de motorrijtuigenbelasting volgens de website van de belastingdienst 125 euro per kwartaal zijn en niet 134.

    Een andere optie is nog om een auto op gas G3.

    Zelfde rekensommetje:
    (23000 x 0.5)/11=1045 euro brandstof
    MRB is dan 688 per jaar.
    Totaal 1733 euro.

    Scheelt ten opzichte van de cali 1939 euro :o

    Daarom stook ik op gas :D

    #17491916

    klopt.. 125 euro.. meende laatst 134 gezien te hebben lol was andere rekening denk ik…

    #17491917

    dan zou je moeten zeggen ik laat lpg g3 inbouwen in mn auto… en hou de calibra dan..

    wat komt daarbij kijken?
    kop ombouwen neem ik aan, nieuw spul erin ivm verbrandings temp die hoger ligt enz..

    en dan het in laten bouwen van g3.. totale kosten 2000 euro?

    #17491918

    ik rij maar 12.000 km per jaar en zelfs ik ben met een gemiddelde diesel (Astra H 1.7cdti) goedkoper uit als met mijn huidige Vectra 2000.

    Ben dus ook al opzoek naar een astra h station 1.7cdti.

    #17491919

    ja zo’n diesel is leuk en goedkoper.. maar wil eigelijk niet achteruitgaan in vermogen.
    heb het idee dat zo’n 1.7 diesel totaal niet van zn plek komt en inhalen ook moeizaam zal gaan?

    heb er geen ervaring mee…. dus kan dit niet zeggen uit eigen ervaring.

    #17491920

    Valt op zich wel mee, een gemiddelde calibra 8v doet 10sec. van o naar 100 een astra h 1.7cdti 100pk 12.5sec. Daarbij heeft de diesel een hoger koppel dus inhalen is ook niet echt een probleem.

    Kan natuurlijk wel zijn dat je het snelheid gevoel een beetje mist ivm minder geluid, toeren.

    #17491921

    hmm.. ok.. ik zit toch wel sneller op de 100 lol… maar ik heb geen ervaring met diesel en de moderne technologie:P

    tja zoek dan maar eens wat leuks.. en nog iemand die wil inruilen.
    handelaren genoeg maar ja… ik heb geen kaas gegeten van diesel dus wat smeren ze je aan dan??

    #17491922

    nou zal wel zeer doen hier opt forum.
    maar als je een vw golf hebt met rode i en liefst alles rood.
    dan wil je nooit een benzine auto weer supersnel is dat spul.
    heerlijk vermogen zit er in.
    opel weet ik zo niet maar een turbo diesel is wel aan te raden anders ist helemaal niks

    #17491923

    wat zou zo’n rooie tdi doen 1:14?

    175 pk is dat geloof ik toch?

    #17491924

    Volgens mij Golf IV 150pk en Golf V 170pk :hmmz
    Maar mijn VW kennis is redelijk beperkt.

    #17491925

    rode tdi (ben ik inmiddels achter) is 150 pk ja en de golf v geen id lol

    #17491926

    dan een opel corsa diesel belast 150/170 en die halen 1 20 en bij 10.000 km verdien je al terug hebben er hier zelf 2 een 15 td en 17 eco :)

    #17491927

    ik heb inmiddels een seat toledo gekocht:D 1.9tdi 110 pk

    #17491928

    Mijn diesel rijdt gemiddeld 1:12 dan ligt het omslag punt wel iets hoger.Wegenbelasting is €130,- /mnd.
    Auto weegt nl 1600Kg:cry

    #17491929

    vraag me af of je met benzine niet goedkoper uit bent?

    #17491930

    Benzine of diesel maakt niet veel uit rijdt ongeveer 18000 km/jaar. En het rijdt errug lekker zo’n dikke V6 diesel. Als je de zelfde 177Pk en 340Nm koppel wilt hebben op benzine kom je ook uit op een 3.2 V6.
    Deze lopen gemiddeld 1:9. Je hebt wel meer Pk(211) maar minder koppel(300Nm). En als je in het huidige Toyota Prius tijdperk een auto wilt inruilen met energielabel F Krijg je er niets voor terug.:D

    #17491931

    de verzekering van een diesel is vaak ook wat duurder in de maand dus dat moet je ook even meenemen in je verzekering.

    ik ga nu ook over naar een diesel auto en bij mij was het omslagpunt al op 15k km (astra h).

    #17491932

    mijn toledo is voor 35 euro all risks verzekerd:D:D

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.