verlagen Kadett D SR

Forumindex Forums Modellen Kadett verlagen Kadett D SR

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210220

    Hallo,

    Ik wil graag mijn Kadett D SR gaan verlagen. Hiervoor had ik gedacht aan -80 -60. Maar er zijn niet veel opties.
    Nu had ik graag eens geweten of de veerpoten van een gewone D kadett passen in een SR?
    Zoja dan kan ik een 80 60 set van V Maxx kopen maar dan moet ik wel zeker zijn dat de veerpoten passen…

    Alvast bedankt voor de hulp
    Grtz

    #17489350

    De veerpoten passen in een SR.

    oeeh dit zeg ik nou wel heel rap… ik denk alleen dat je wel naar de naven moet kijken of dat het zelfde is, een 1600 heeft dacht ik grote naven. en een SR is toch een 1600 ?

    #17489351

    Nee, het is een 1300S

    #17489352

    origineel gepost door montytje
    Nee, het is een 1300S

    in dat geval moet het gewoon passen

    #17489353

    Hartelijk dank voor uw hulp:D
    Zou zonde zijn als je 300€ uitgeeft aan verlaging die dan toch niet blijkt te passen…

    #17489354

    Zit er dan verschil tussen de veerpoten van een SR en een normale uitvoering ? Ik dacht altijd dat deze dezelfde veerpoten hadden :hmmz

    #17489355

    origineel gepost door manta1977
    Zit er dan verschil tussen de veerpoten van een SR en een normale uitvoering ? Ik dacht altijd dat deze dezelfde veerpoten hadden :hmmz

    je hebt conische veren en cilinderische veren, ik denk dat daar het verschil zit ?

    #17489356

    Ah op die manier :) :thumbup

    #17489357

    cilindrische veren kun je bij v-maxx zo krijgen tot -80 en conische tot -55 maarja die kun je weer na laten drukken:P
    maar je kunt het goed zien aan de veerpoot als je veerpoot aan de onderkant van de veer een vlakke rand heeft is het een cilindrische als hij een opstaande kant heeft dus een kommetje dan is het een conische:hmmz

    maar meestal is een sr of gte al 1,5 of 2 cm lager dan een gewone kadett dus die moet je dan wel bij de verlaging op de site bijtellen dus als er staat -40 is de sr totaal -60 verlaagt:hmmz

    #17489358

    origineel gepost door pipo

    maar meestal is een sr of gte al 1,5 of 2 cm lager dan een gewone kadett dus die moet je dan wel bij de verlaging op de site bijtellen dus als er staat -40 is de sr totaal -60 verlaagt:hmmz

    Die -40 of -60 is enkel een commerciêle waarde, die kan je niet meten.
    Het maakt niks uit hoe hoog of hoe laag je auto van tevoren staat.

    #17489359

    origineel gepost door belgian.opel

    origineel gepost door pipo

    maar meestal is een sr of gte al 1,5 of 2 cm lager dan een gewone kadett dus die moet je dan wel bij de verlaging op de site bijtellen dus als er staat -40 is de sr totaal -60 verlaagt:hmmz

    Die -40 of -60 is enkel een commerciêle waarde, die kan je niet meten.
    Het maakt niks uit hoe hoog of hoe laag je auto van tevoren staat.

    nou als je en verlagingset van een astra gsi neemt -35 en zet die onder een standaart astra is hij zeker geen -35 maar lager;) een astra gsi heeft af fabriek al een sport onderstel en is dus al 1,5 of 2 cm lager.

    #17489360

    Idd, dat kan kloppen.
    Als je een GSI en een standaard Astra verlaagd met dezelfde verenset, komen die in principe even laag te liggen.
    De standaard Astra is dan wel meer gezakt dan de GSI, omdat de GSI van tevoren al lager lag.

    De maten -60 en -40 die de fabrikanten opgeven zijn enkel commerciële waarden, die kan je niet echt meten.
    Wel ongeveer, maar die kloppen nooit 100%.
    Deze waarden kunnen dan ook nog eens verschillen van merk tot merk.
    ;)

    #17489361

    Maar als je nu de hele boel eruit gooit, andere veerpoten en veren monteert.
    Dan moet je toch geen rekening meer houden met die 2 cm??

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.