hoe ver kan ik een 2.4 uitboren?

Forumindex Forums Techniek Cih hoe ver kan ik een 2.4 uitboren?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210170

    ik wil gesmede hoge compressie zuigers bestellen voor mijn 2.4 blok.

    nu weet ik dat deze blokken wel eens worden uitgeboord tot zo’n 2.5 liter?

    maar hoever kan ik veilig met zo’n blok gaan?

    de originele boring is 95,50 volgens mij.

    #17488811

    Origineel voor een 2.0, 2.2 en 2.4 is boring 95mm, je kan tot 97mm gaan en dat is ±100cc erbij.

    Het “veilig gaan” heeft eigenlijk niet veel met de boring te maken, meer met andere zaken.

    #17488812

    Mantzel maakte er indertijd zelfs een 2.7 van en Imotec zelfs een 3.0 :o

    #17488813

    ja maar dat was niet alleen door de boring te vergroten
    maar hierbij werd de slag ook vergroot. (diesel krukas)

    #17488814

    origineel gepost door Keesjr
    Mantzel maakte er indertijd zelfs een 2.7 van en Imotec zelfs een 3.0 :o

    ja inderdaat met een ander krukas drijfstanmgen en zuigers,ik heb zelf een nieuwe 2.7 gebouwd die ik nog steeds in mijn c kadett moet inbouwen.

    hier een foto van een 2.7 die dit weekend in eefde was op het kadett treffen.
    even de gegevens 2.7 met 48 webers dis onsteking 222pk en 280m koppel.

    #17488815

    super netjes:thumbup

    #17488816

    dis ontsteking maar dan wel met carbs ?? :hmmz

    #17488817

    In voorbereiding voor throttlebodies??????????

    #17488818

    origineel gepost door henk 400rr
    Origineel voor een 2.0, 2.2 en 2.4 is boring 95mm, je kan tot 97mm gaan en dat is ±100cc erbij.

    Het “veilig gaan” heeft eigenlijk niet veel met de boring te maken, meer met andere zaken.

    kan je hier iets meer uitleg bij geven.

    als je de boring te groot maakt dan worden je cilinderwanden toch steeds dunner, tot je geen wand meer over heb, of zo dun is dat die een keer stuk gaat.

    #17488819

    origineel gepost door js 400

    origineel gepost door Keesjr
    Mantzel maakte er indertijd zelfs een 2.7 van en Imotec zelfs een 3.0 :o

    ja inderdaat met een ander krukas drijfstanmgen en zuigers,ik heb zelf een nieuwe 2.7 gebouwd die ik nog steeds in mijn c kadett moet inbouwen.

    hier een foto van een 2.7 die dit weekend in eefde was op het kadett treffen.
    even de gegevens 2.7 met 48 webers dis onsteking 222pk en 280m koppel.

    klinkt leuk 222pk, maar zit hier nou dan ook een andere slag krukas in en er is vast wel meer met die motor uitgehaald om dat vermogen eruit te krijgen lijkt me?

    #17488820

    de cilinderkop zal wel gruwelijk bewerkt zijn:agent

    #17488821

    origineel gepost door nick1987

    origineel gepost door js 400

    origineel gepost door Keesjr
    Mantzel maakte er indertijd zelfs een 2.7 van en Imotec zelfs een 3.0 :o

    ja inderdaat met een ander krukas drijfstanmgen en zuigers,ik heb zelf een nieuwe 2.7 gebouwd die ik nog steeds in mijn c kadett moet inbouwen.

    hier een foto van een 2.7 die dit weekend in eefde was op het kadett treffen.
    even de gegevens 2.7 met 48 webers dis onsteking 222pk en 280m koppel.

    klinkt leuk 222pk, maar zit hier nou dan ook een andere slag krukas in en er is vast wel meer met die motor uitgehaald om dat vermogen eruit te krijgen lijkt me?

    wat denk je:D je kunt een 2.0l niet opboren naar een 2.7 hoor,hier is echt een andere krukas drijfstangen en zuigers voor nodig.

    #17488822

    ziet er netjes neutraal uit en bruikbare power tot en met… met zoveel koppel zou je er wss ook nog rustig mee kunnen cruisen?

    #17488823

    98mm is max en dan staat er niet meer veel tussen de cilinders en inderdaad grijpt men dan naar 90 mm slag.
    En dat terwijl Risse 2.0 E aanbood met 215 pk.

    #17488824

    wat denk je:D je kunt een 2.0l niet opboren naar een 2.7 hoor,hier is echt een andere krukas drijfstangen en zuigers voor nodig. [/quote]

    andere zuigers zijn meestal nodig na het opboren he:P

    ik heb besloten tot 97mm te gaan. ivm de koppakking ook.
    zuigers zijn ondertussen al binnen.
    volgens wiseco compressie van 1;11.

    #17488825

    wat is dat voor kastje onder de eerste 2 bougie’s?

    #17488826

    dat is de bobine voor de dis ontsteking

    #17488827

    Nee, daarboven, dat zwarte ding, da’s een carterontluchtingspotje!

    #17488828

    wel appart. ziet er mooi uit dit blok met een aantal leuke gadgets:wub

    #17488829

    Hoe staat het eigenlijk met dit project?

    #17488830

    Ik zie geen pijlstok:wtf

    #17488831

    Kijk nog eens goed dan, onder de bougiekabels…………

    #17488832

    tussen cil 2 en 3 zit gewoon n pijlstok anders??????

    #17488833

    Ik ben toevallig vandaag naar de oogarts geweest daar ik geen jong veulen
    meer ben maar die peilstok zie ik wel!!

    #17488834

    ik heb ook een bril maar hij zit er wel :D hij zit net zo dat je tegen de dunne kant van de stok kijkt maar de bovenkant kan je wel zien. reflecteerd net wat licht:jerry

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.