Dump valve Zafira OPC

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen Dump valve Zafira OPC

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210087

    Naast het chiptuning zit ik te denken om een dump valve te plaatsen. Ik heb hierover gelezen dat je bij het schakelen meer power heb als je weer op het gaspedaal trapt. En het is beter voor je turbo!
    Waarom niet direct vanaf de fabriek plaatsen. :hmmz

    Is dit verschil echt te merken als je een dump valve plaats of is het vanwege het whoooosh geluid? ;)

    #17487492

    Ik weet niet of je auto er sneller op wordt alleen weet ik wel dat een collega van mij er ook één had op z’n impreza wrx en er helemaal gek van werd. Het is leuk als je een beetje aan het trappen bent maar als je door het dorp of de stad rijdt en bij elke keer schakelen die wooosh hoort dan heb je het snel bekeken.

    #17487493

    Dit is precies wat ik wilde weten. Extra power is leuk, maar het moet niet storend zijn. Dank voor de info. :wors :wors :wors

    #17487494

    Standaard zit er al 1 op je Zafira OPC ;)
    Je kan er 1 extra op zetten die meer geluid maakt.

    #17487495

    Misschien een beetje een rare vraag, maar waar zit de standaard dumpvalve op een Zafira OPC?

    #17487496

    Bij mij zit die rechts van mijn turbo heb dan een astra H opc. Lijkt niet op een dumpvalve maar het is er wel 1 haha.
    Heb zelf meerder dumpvalves uit geprobeerd. Bailys heeft een meer aardige afblaas geluidje. Heb nu een Forch en die is redelijk bescheiden.

    succes

    #17487497

    het klinkt leuk maar naar mijn idee wordt je het gauw zat….

    Beetje een bescheiden geluid is dan wel prettig om te hebben.

    Maar als er al eentje op zit waarom zou je er dan nog 1 opzetten?

    #17487498

    Het verschil zit hem in de positie van de “valve” bij het orgineel zit deze in het inlaat gedeelt van het turbohuis dit heeft als voordeel simpel te produceren (lees goedkoper) en vooral stiller , de “aftermarket”modelen zijn complexeren (duurder) en maken meer geluid.
    Echter het grootste verschil zit hem in de positie nl de “blow-off valve” komt het best tot uiting wanneer deze zo dicht mogelijk bij de gasklep zit , in deze positie blijft de turbo het best op toeren en wordt minder afgeremd tijdens schakelen dan bij het orgineel en dit is ook weer beter voor het ontlasten van de kwetsbare lagers van de turbo.
    Het is dus niet alleen een afweging van geluid.
    Marcel:agent

    #17487499

    standaard zit er geen dumpvalve op, maar een divertervalve/recirculatieklep op.. Ik zat er ook aan te denken, maar voorlopig hou ik lekker de standaard die erop zit. Minder kans op storingen, en er is zelfs kans dat als je een dumpvalve erop zet, (+de originele afsluit voor het geluid) dat je turbogat alleen maar groter wordt..

    #17487500

    als je een HKS erop zet kun je het vinnetje eruit halen en dan klinkt ie een stuk minder hard.je kunt ook een dump-valve met recirculatie erop zetten……

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.