Stalen pakking c20let.

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Stalen pakking c20let.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 37)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210077

    Beste mensen,

    Heb me kop laten tunen,

    Maar nu ben ik opzoek naar een dikkere stalen koppakking,
    Heb al wat rond gebelt maar nog niet tegen gekomen heeft 1 van jullie mischien een goed adres hiervoor?

    Gr Alex

    #17487393

    Je kop laten tunen?

    :jerry

    Sorry, kon het niet laten :sleeping

    #17487394

    meerder z20let pakkingen werkt zonder problemen!!
    Maar waarom een dikkere pakking?
    Hebben ze hem zoveel gevlakt..

    #17487395

    3,5mm is te dik zeker??:cool:

    #17487396

    origineel gepost door corsaboy
    meerder z20let pakkingen werkt zonder problemen!!

    Maar hoe zit het precies met de kanalen dan? Ik zag dat de gaten die erin zitten niet helemaal overeen komen. Moet hier nog wat aan worden aangepast of is het allemaal prima zo ?

    #17487397

    Hahaha,

    Ok Cinderkop :)


    @corsaboy
    nee is gewoon gevlakt maar wil met meer turbodruk gaan rijden dus is dikkere pakking net iets beter.

    Hoeveel pakkingen zou het beste zijn als je die van een z20let motorneemt? Reed met een continu turbo druk van 1,1bar nu, wil mischien later naar ietsje meer gaan.

    @ geert ja 3,5mm is te dik denk ik.

    Gr Alex

    #17487398

    ok maar met 3.5 mm kun je wel een tijdje vooruit !!!:jerry

    is trouwens de dikte als de kop gemonteerd is

    #17487399

    nou tja standaard cv van 9.2:1 moet toch aardig wat kunnen hebben.
    ik zou zeggen berekenen die handel.
    Je weet de dikte van een orginele pakking. besteld 2 of 3 van die stalen..


    @orang-pinda
    , past prima hoor.
    Weet niet hoe je erbij komt dat die kanalen niet kloppen..
    Voor een 8v past het niet maar voor de 16v heb ik er al meerdere mee gebouwd…

    #17487400

    Nee ik zeg niet dat de kanalen niet kloppen, ik zei alleen dat de gaten niet allemaal overeen komen.

    c20let koppakking.
    http://media.photobucket.com/image/c20let%20Head%20gasket/jav786/cometic.jpg

    z20let koppakking
    http://www.max-boost.co.uk/max-boost/images/LET/cylhead/Z20LET_headgasketrivets_lg.jpg

    Als je goed kijkt zie je dat die 3 gaten bovenin niet gelijk zijn, nu wist ik alleen niet of dat ook uitmaakt. Waarschijnlijk niet, maar dat was mijn vraag.

    #17487401

    owh so my bad ;)

    Nee zoals gezegd, past gewoon.
    wel ff die nagelstjes uitboren..
    Maar dat moet toch om er van meerdere 1 te maken want je hebt niet alle delen nodig..

    #17487402

    Thnx Corsaboy,

    heb bij de opel dealer pakkingen besteld,
    Komen vrijdag binnen.

    topic kan gesloten worden.

    #17487403

    Hallo mensen,

    Ik ga binnenkort me blok weer op bouwen en ben van plan om rond de 350pk te rijden…
    zou ik met een enkele z20let koppaking kunnen rijden of zeggen jullie beter 2 of 3 op elkaar ?

    ik gok dat ik rond de 1.2 á 1.3 ga rijden met een kkk24/26 turbo en wossner zuigers 86:50

    gr Mike

    #17487404

    Levert Cometic geen speciale dikkere pakkingen :hmmz

    #17487405

    ja cometic heeft hele mooie dikke pakkingen..
    Heb ik er nu ook tussen liggen kost wat maar hoef je nix uit te boren..

    1.7mm compressed :angel

    #17487406

    wat bedoel je met 1.7mm compressed ?

    #17487407

    pakking dikte met de kop aangetrokken erop vermoed ik.

    #17487408

    idd

    #17487409

    Zo iets moet ik ook neg hebben :P

    #17487410

    corsaboy: raad je mijn 1,7mm koppaking aan of heb je zelf 1,7mm tussen zitten?

    #17487411

    Originally posted by Cheungy
    corsaboy: raad je mijn 1,7mm koppaking aan of heb je zelf 1,7mm tussen zitten?

    heb ik er zelf wel tussen zitten.
    Maar dit vanwege de ruimte tussen mijn zuigers en de verbrandingskamer.

    Het is wel zo dat je cv iets zal dalen met die dikke koppaking.
    Dus je kunt wel makkelijker iets meer druk draaien zonder dat je de boel sloopt…

    Maar dat is een eigen keuze.
    Je kunt de cometic pakking in diverse diktes verkrijgen..
    ff goed kijken want normaal geven ze dus de compressed thickness op…

    #17487412

    Zou het bij mijn nodig zijn om een dubbelle koppakking of dikkere koppaking tussen te zetten….

    want ik wil graag rond de 350pk uit me blok halen.. zou niet precies weten hoeveel druk ik rij gok rond 1.2 á 1.3 bar ofzo

    #17487413

    Ik zou altijd voor een dikkere koppaking gaan en niet voor dubbel!
    Cometic heb ik ook, maken alles!!

    #17487414

    iemand advies rond de hoeveel mm dikte ik moet gaa nzitten?

    #17487415

    tja altijd lastig….
    ik kan niet zeggen dit of dit moet je doen..

    Tis wat je zelf wilt en veilig vind. tevens hangt het ook af van je setup

    #17487416

    want verdikke van koppaking heeft natuurlijk ook zijn grenzen een te lage compressie dat kan weer lijden tot vermogen verlies..

    en misschien dat der iemand weet/evaring heeft dat je rond de 350pk makkelijk met een enkele z20let koppaking kan rijden

    Setup wordt als volg:
    Wossner 86:50 zuigers
    Geert drijfstangen
    KKK24/26 turbo
    Grote intercooler
    470cc 3bar injectoren

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 37)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.