2.0s ombouw naar 2.2!

Forumindex Forums Modellen Ascona 2.0s ombouw naar 2.2!

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209897

    Vraagje!

    Ik rij in een ascona 2.0s
    Nu is de cilinderkop er van kapot!:thumbdown De kop reviseren kost nog wel wat, dus wil er een 2.2injectie er in hangen!

    Nu is mijn vraag, wat moet er allemaal veranderd worden?
    Caterpan, motorsteunen, en past de 2.2injectiebuis?…. enz?

    En zelf ligt er nog een 4bak in, moet deze veranderd worden naar een 5bak, of kan deze er gewoon in blijvenking:

    Alvast bedankt;)

    #17483704

    Hoi, carterpan en de olieaanzuigbuis moet je overzetten van de 2.0 naar de 2.2 net als de motorsteunen.
    De 2.2 inlaat past gewoon onder de ascona motorkap, het uitlaatspruitstuk van de 2.0S gaat niet i.c.m. de injectiebuis, daar moet je een 2.0E uitlaatspruitstuk voor hebben.
    De 4-bak kan het vermogen van een 2.2 wel hebben, maar een 5-bak is beter i.v.m. minder toeren op de snelweg.
    Als je een 5-bak gaat monteren heb je ook de tussenas voor een 5-bak nodig, een langere tellerkabel, en een middenconsole van een manta 5-bak, ook het stukje uit de middentunnel van een manta is wel handig want de pook zit bij een 5-bak verder naar achteren..
    En de versnellingsbaksteun moet je veranderen, of de steunpunten van een manta aan de bodem van de ascona lassen, of met stevige plaat van 3 mm de bestaande steunen verlengen.
    Ook de koelwaterslangen van een 2.2 zijn wat anders door het andere thermostaathuis.

    In het CIH gedeelte is door henk400rr een heel ombouw topic geplaatst, hier staat alles geheel uitgebreid beschreven, succes.

    #17483705

    Kijk das nu nog is een snelle reactie;)

    Super!
    Dank je wel:thumbup!

    Dat waren precies de antwoorden die ik zocht!

    #17483706

    Als je toch de carterpan over gaat zetten is het wel aan te bevelen om gelijk een slingerschot in de carterpan te lassen, om bij snelle bochten de olie onderin de pan te houden.

    #17483707

    Okee super!

    maar nu had ik nog een vraagje!
    Ik ben nog niet in bezit van de 2.2 en heb er wel een op het oog!
    En heb er al bij geinformeerd!

    maar nu krijg ik iets anders nog aangeboden, namelijk een 2.2i kop!
    Past deze ook op het 2.0s blok?
    Lijkt mij niet!
    Aangeziende cilinderinhoud anders is?
    En meende dat de aansluiting van het thermostaathuis ook anders is, dan bij de 2.0 kop

    maar het is het vragen altijd waard!

    Alvast bedankt;)

    #17483708

    past er gewoon op, maar dan zit je wel met de spruitstukken, die passen nie, en 22 had alleen injectie
    ik denk dat ik wel een 2.0 kop heb liggen, als je weer gewoon wilt rijden

    #17483709

    nog een andere oplossing voor je kapotte kop:

    ik heb er nog wel 1 liggen voor je.
    hoeveel heb je over voor een mooie getunede 2.0e kop?
    geheel gereviseerd, poorten gefolwd, kleppen bewerkt, gevlakt, nieuwe seals…..

    #17483710

    Ik zag een advertentie op marktplaats van een getunede 2.0 kop haha
    vast van jou Nick haha!

    Maar wat ik er voor over heb?
    Voor hoeveel wil je hemzelf kwijt(A)

    #17483711

    gt/w je hebt u2u haha:thumbup

    #17483712

    Heeft niemand toevallig nog een 2.0s cilinderkop in nette staat liggen:thumbup

    #17483713

    Is een 2.0s kop niet hetzelfde als van een 2.0e? De compressie van beide motoren is volgens mij toch ook gelijk?

    #17483714

    origineel gepost door Ascona 2.0 sr

    gt/w je hebt u2u haha:thumbup

    sorry, nog geen tijd voor gehad, zal straks toch ff kijken

    #17483715

    2,0e en 2,0s zit verschil in compressie en nokkenassen.

    #17483716

    is toch wat, koopt de vrager een kop van mij, draai ik die van een blok af, krijg ik de melding, heb al een kompleet blok gekocht, dus de koop gaat over
    nu vraag ik je, das toch niet normaal ?
    kan ik dat blok niet meer kompleet verkopen, of ik moet er weer een verse pakking ed tussen zetten
    heb ik de kosten weer
    slechte zaak, en reageert ook niet meer

    #17483717

    origineel gepost door gt/w
    is toch wat, koopt de vrager een kop van mij, draai ik die van een blok af, krijg ik de melding, heb al een kompleet blok gekocht, dus de koop gaat over
    nu vraag ik je, das toch niet normaal ?
    kan ik dat blok niet meer kompleet verkopen, of ik moet er weer een verse pakking ed tussen zetten
    heb ik de kosten weer
    slechte zaak, en reageert ook niet meer

    zo,n geintje had ik laatst met n achterklep van n b corsa:o

    van marktplaats ben ik het intussen al wel gewend
    dat de mensen hun afspraken niet nakomen

    helaas begint het hiero ook al n zootje te worden wat dat betreft

    dacht dat forumleden onder elkaar te vertrouwen waren
    helaas :fy1:argue:argue

    maar ach heb n goed geheugen
    en wie me zoiets lapt kan nooit weer wat van me kopen
    :o;)

    maar eigenlijk zou hier wat mij
    betreft best n soort van zwart topic mogen komen
    waar je je ervaringen met “slechte” kopers en of verkopers
    kunt delen;):thumbup

    #17483718

    ja daarom ben ik ook huiverig om blok in delen te verkopen ,moeten ze eerst maar aanbetalen voordat ik het los haal

    ken dat soort wel ,maar moet wel zeggen meestal goede ervaringen

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.