Kadett C turbo 350/500 pk

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Kadett C turbo 350/500 pk

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 163)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209882

    Ben een C Kadett aan het herbouwen, auto zal bij de meeste wel bekend zijn. Ga niet alles helemaal uit leggen, jullie moeten maar gewoon foto’s kijken :vertag

    Onderstel gestraald

    Bodem schoonmaken

    Motor weer inbouwen die ik opnieuw gereviseerd heb.

    Vooras gelijk verstevigd

    Er zat nog een originele radiateur voor met een middeleeuws open koelsysteem, ga nu een gesloten systeem plaatsen zodat je betere koeling hebt. Radiateur getekend wat we maximaal kwijt kunnen, maandag ff de PDF naar de radiateuren boer zodat hij een alu op maat kan bouwen.

    Toen zaten we met het volgende probleem van de motorsteunen, vorige beun bedrijf had ze vakkunig verneukt en de steunen met een dun stripje metaal verlengd, niet echt fijn als je 500 pk er aan hangt. Maar ff nieuwe maken dus.

    Maandag nog ff de steun iets bij werken en dan issie klaar voor de poedercoater.

    Volgende probleem was de turbo, deze zat onder gemonteerd en de downpipe liep naar achter. Maar er is aan de achterkant zo weinig ruimte vanwege de stuurstang en hoofdremcilinders dat de downpipe daar niet langs past. Vorige bouwer had gewoon een stuk uit er uit geslepen zodat de stuurstang er langs kon :S Remcilinders werden ook zo warm dat de remolie was gaan koken en de remmen vast zijn geslagen. Ik ga de turbo omdraaien naar de andere kant en de downpipe voorlangs laten lopen.

    Zo was het,

    Ongeveer de nieuwe setup,

    Verder moest de inlaat nog aangepast worden maar dat is iets voor volgende week om mee verder te gaan,

    Rest van de auto,

    #17483232

    mooi project:thumbup, op de special paint na dan

    #17483233

    word idd een dikke motor.. ben eens benieuwd wat je allemaal gaat bouwen..

    wel jammer van de rest van de auto… was mooier geweest als t

    een strakke kleur was geweest..

    maar ach ieder zijn ding als de motor maar goed loopt.. mooi spul :thumbup

    #17483234

    zoveel pk’jtes wil ik ook wel :wors en ik kan je special paint wel waardere :thumbup weer es wat anders

    #17483235

    Gisteren was ik ff aan het praten met een vriendinnetje van me…stuurde me ze 2 fotos van de kadett van een kennis van dr…
    Dat is dit ding :D

    #17483236

    Auto krijg dus 2 setups, lage druk voor straat gebruik met +- 350 pk en voor op de sprint baan gaat hij naar 500 pk.

    – Stalen krukas
    – H profiel drijfstangen
    – Omega zuigers
    – ARP bouten kop/drijfstangen/vliegwiel
    – Garrett GT35 turbo
    – 1000ccm injectoren
    – KMS injectie
    – Custom made inlaat
    – 76mm uitlaatsysteem

    #17483237

    hoog kwijl gehalte hier.
    ook ik vind de paintjob wel geslaagd.:wub

    #17483238

    ik vind het wel enorm bruut.

    Maar in zo’n auto als dit hoort die audio installatie niet thuis op de achterbank vind ik.
    Voor de rest ziet super er uit

    #17483239

    leuk project. Alleen zulke grote injecoren gaat nooit goed bij 350 pk. Ik ben alweer over gestapt op 660cc. Maar goed. Ander vraagje, waarom kms en waarom geen dta of vems.

    Binnenkort kom ik wel ff langs waaien.

    #17483240

    mooi dat je hem weer opnieuw opbouwt.deze auto heeft ook even bij de dp-engineering gestaan maar was voor hun de peugeot specialisten geen doen.
    1 advies puntje maak even de olie retour in het blok een stuk groter (min 12mm inwendig) dit lijkt wel 4,5,6 mm?
    turbo kan zn olie niet goed kwijt zou zonde zijn als hij vroeg tijdig al stuk is.:thumbup
    suc6 met de bedrading opnieuw netjes aan teleggen..heel projectje dit.
    gr eljan

    #17483241

    Nou breekt me toch volledig de klomp… heeft deze auto eerst op het parkeerterrein van het leegstaande tuincentrum in Wanssum gestaan?? Zo ja dan heb ik hem een tijdje geleden zien staan samen met een paar andere auto’s.
    Ik kan me vergissen maar ik weet 100% zeker dat het net als deze een c kadett limo was met in ieder geval dezelfde kleurstelling en hij had ook een airbrush motief…

    #17483242

    Heeyz,

    Dat zal óók weer lekker gaan met die Turbo…. Maar dat laat mij verder koud …. :P
    Ik had even een **slik** moment toen ik naar beneden scrollde…. Goddamn….. VETTE AIRBRUSH !!!
    Echt super… En samen met die zilvergrijze kleur… gewoon één woord… WAUW :)

    Keep up the good work … gozert.

    Dit zal ik zeker gaan volgen :)

    Groeten Eric

    #17483243

    Heel dik blok:wors dat komt zeker goed. Alleen jammer van de paintjob. is dat trouwens de intercooler die er vooraan hangt?

    #17483244

    KMS is ook super als je teminste goed met de mensen van Kronenburg overweg kunt, dan krijg je wel support van hun als je een probleem hebt. Met 1000cc injectoren moeten we ff kijken hoe het gaat bij 350 pk, en anders gaat het helaas op constant 500 pk lopen :D

    Intercooler hangt er voor met een NOS verdamper ring ( geen idee hoe dat heet )

    #17483245

    deze stond ook wel is op het treffen van OPN in Sevenum.

    leuk ding.en gaat vast nog leuker worden.:thumbup

    #17483246

    Zowww niels is weer eens bezig!!:o:o:o
    zal er weer goed uit komen te zien! van een kant sonde van dat kermis spuitwerk mja als hij met 200+ over de lijn komt ziet niemand dat!:D

    succes ermee!

    #17483247

    vette c man, heb deze wel eens gezien bij de vorige bouwer, bruut ding, zal deze vast beter gaan lopen

    #17483248

    origineel gepost door rallyastra
    KMS is ook super als je teminste goed met de mensen van Kronenburg overweg kunt, dan krijg je wel support van hun als je een probleem hebt. Met 1000cc injectoren moeten we ff kijken hoe het gaat bij 350 pk, en anders gaat het helaas op constant 500 pk lopen :D

    Intercooler hangt er voor met een NOS verdamper ring ( geen idee hoe dat heet )

    als je nog redelijk wilt idlen/cruisen dan maakt het niet uit of je tussen een 350 en 500pk schakelt, of verander je de brandstofdruk tegelijk met de map?

    #17483249

    Update, de pedalenbox was ook verneukt dus vandaag het grootste gedeelte nieuw gemaakt.

    “gat” in de tunnel.. Moet ik morgen nog ff mooi bakje omheen maken.

    Tunnel vast in de bitumen gezet

    Nieuwe bevestigingsplaat,

    #17483250

    En de airbox,

    #17483251

    Zag er idd niet echt netjes uit,maar de nieuwe plaat ziet er echt keurig uit net zoals de rest van het werk :thumbup

    #17483252

    heb je dus voor en achter een aparte remcilinder? of hoe moet ik het zien? Niet beter om er gewoon een dikkere op te zetten?
    ben eens benieuwd:)

    Verder super bezig:D en over de airbrush. Dat heeft toch wel iets, op zo n auto mag dat wel:D

    groeten Twan

    #17483253

    airbrush is in het echt nog mooier:jerry:jerry:jerry:jerry

    top project:jerry

    groeten nick

    #17483254

    Wat voor een bak en achteras zit er onder om met de 500 pk overweg te kunnen?

    Zal toch wel iets van een Getrag 265 moeten zijn om het vermogen aan te kunnen. manta 18S bak zou ik niet durven gebruiken met 500 pk in ieder geval, evenals R25/28.

    Stalen trompet op de achteras of een andere achteras?

    Wij zijn hier ook bezig met een tweetal kadettjes met dikke pk’s, een ervan heeft al een C20LET gehad maar wordt nu nog sneller (matzwarte Caravan). Ander is van mijzelf en moet ook rond de 400 pk inkomen.

    edit:

    zie zojuist op de foto’s een 265 Getrag:thumbup

    #17483255

    *kwijl* *kwijl* :wub

    zo door gaan.
    wordt zeker een vette bak!!

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 163)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.