ik wil op mijne 1400 ne turbo steken

Forumindex Forums Techniek Overige motor types ik wil op mijne 1400 ne turbo steken

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 38)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209502

    ik wil op mijn 1400ohc ne turbo steken hoevvel pk kan ik uit ne 1400krijgen met turbo of gaat ne 1400voledig bijgewerkt met webers beter dan ne turbo ik wil ne diesel turbo gebruiken wie kan me helpen gr werner

    #17477642

    max?

    #17477643

    ik heb nog wel een geschikte turbo liggen.
    Die van een diesel zou ik niet gebruiken persoonlijk.

    Die zijn voor een compleet andere koppelkromme ontworpen..

    Met een turbo kun je veel meer vermogen halen dan met webers.
    Hangt ervan af wat je uit wilt geven…

    #17477644

    wat vraag jij voor die turbo

    #17477645

    origineel gepost door corsanovapower
    wat vraag jij voor die turbo

    dit is de turbo die corsaboy aanbied –> turbo

    ik heb hem in het echt gezien en is echt in super super staat:vertag:vertag

    #17477646

    idd.. :thumbup

    #17477647

    ik ga toch op een 12nv net turbo steken ik ben ne carbeteur liefheber ik hou niet van injectie weet u hooveel pk ik uit ne 12nv krijg met turbo

    #17477648

    zoals in je andere topic vermeld..
    Dit zal naar mijn idee ook niet werken met deze carb’s.

    Als het al wel gaat max met 0.3 – 0.5 bar..
    Niet alle carbs zijn ervoor geschikt om onder druk te werken..

    Zoals ook al aangegeven in het andere topic bouw de motor om naar multipoint…

    Weet je zeker dat het goed gaat en kun je met gemak 1 bar of hoger draaien (mits je de motor daaraan aanpast)

    #17477649

    wat is het besten ne dubblen carbeteur van 13gt of ne enkelen carbeteur

    #17477650

    geen enkele carb…
    multipoint motor pakken e16se, c16se, c16sei of een c14se

    En daar een turbo op monteren.
    Als jij echt leuk vermogen wilt rijden met 1 bar en hoger aan druk moet je lekker dat carb systeem laten vervallen.
    Multipoint motor nemen en daar een vrij programmeerbaar motormanagement systeem opzetten..

    #17477651

    wat gaat het besten 1200 ohc met turbo of ne 1800 8v van kedett gte

    #17477652

    is die 1.8 een multipoint?
    dan automatisch die haha

    #17477653

    ma als ik ne 1800steek dan doe ik er geen turbo daarom vraag ik wat het besten gaat 1200 met turno of ne 18e moter

    #17477654

    ja dat hangt van je budget af…

    #17477655

    hoeveel pk kun krijgen uit ne 1200 ohc met turbo met 1 bar druk

    #17477656

    met carb of multipoint injectie??

    #17477657

    met injectie

    #17477658

    hmmz altijd lastig te zeggen.. ik zou het laag aanhouden
    pk of 100.. met een irmscher injectie systeem etc..

    maar heb wel eens een dyno gezien van een 1.0 met 190 pk

    #17477659

    1 turbo ? waarom niet 2 :P = 2 keer zoveel fun

    #17477660

    waar gaat dit over??? is hier nu iemand een ander de gek aan het aansteken of …………?

    een turbo motor die bouw je niet zomaar ff, en als je niet eens weet hoe en wat je er allemaal bij nodig bent en of je een carburateur voor turbo kan gebruiken en dan afvraagd hoe veel pk’s je er uit kan halen dan kan je er beter helemaal niet aan beginnen ;)

    #17477661

    Ligt het mij, of deze gozer (corsanovapower) zo dom?

    #17477662

    het is (van horen zeggen) niet ideaal, maar carb’s + weber is te doen. Maar zoals eerder hierboven gezegd: als je de basis al niet weet moet je er niet aan beginnen.


    #17477663

    hahahaha, je bedoelt dubbele webers zeker:jerry:jerry

    denk dat het carbs + turbo moet zijn;)

    maar die corsanovapower is maar een zak aardappelen als je mij vraagt.

    origineel gepost door 2000
    het is (van horen zeggen) niet ideaal, maar CARBS + WEBER is te doen. Maar zoals eerder hierboven gezegd: als je de basis al niet weet moet je er niet aan beginnen.


    #17477664

    dit is de meest waardeloze opstelling…

    Je kunt wel carbs gebruiken maar dan kun je er veel beter doorheen blazen, dus de carbs gewoon op de kop en dan druk op het luchtfilterhuis zetten. wel moiet je dan ook druk op de vlotterkamers zetten om te voorkomen dat die overstromen als er laaddruk op de carbs komt te staan. zijn boeken over welke carbs er goed te gebruiken/aanpassen te zijn.

    Alfa gebruikte op de Alfetta GTV turbodelta een 2.0 met dubbele webers en een turbo, 190 pk en veel koppel.

    Maar als je er geen verstand van hebt moet je er niet aan beginnen! koop maar iets met een grotere motor dan…

    #17477665

    Bovenstaande constructie is ook gebruikt in Renault 5 GT Turbo (turbo zuigt door carburateurs aan, mengsel gaat door turbo) en werkte daar tocht niet verkeerd…

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 38)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.