20s Varajet II loopt op 3 cilinders (opgelost! inlaatpakking

Forumindex Forums Techniek Cih 20s Varajet II loopt op 3 cilinders (opgelost! inlaatpakking

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 49)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209485

    Ik kom er net achter dat mijn 20s op 2 of 3 cilinders loopt. Hij liep al onrustig en ik weet nu waarom. Als ik de 4e bougiekabel eruit trek loopt de motor even onrustig door. Bij alle andere bougiekabels valt de motor uit of loopt nog onrustiger.

    Van wat ik kan zien zijn de bougies vrijwel nieuw en de verdeler, rotor en kabels ook. De bougies vonken normaal en zien er gezond uit, zie foto’s..

    Bij het handmatig openmaken van de contacten met het contact aan vliegt er een vonk over. Ik heb gehoord dat de condensator dan defect is? maar goed dan zou het eerste cilinder ook niet ontbranden toch?

    Ik ga sowieso de kop er binnenkort af halen.

    Videotje..
    http://www.youtube.com/watch?v=R67z8RcOFhY

    Foto’s.. (HiRes)

    Bougies schoon http://i42.tinypic.com/13ynxad.jpg

    Bougies na een tijdje lopen http://i41.tinypic.com/24d31ut.jpg en http://i44.tinypic.com/2ba9ft.jpg

    Contactpunten http://i41.tinypic.com/t6a3d5.jpg en http://i41.tinypic.com/t6a3d5.jpg en http://i44.tinypic.com/n4bev8.jpg

    Bougiekabel volgorde http://i40.tinypic.com/2pqwg9h.jpg

    Verdeler http://i42.tinypic.com/2q0psbc.jpg en http://i41.tinypic.com/oauc5d.jpg

    #17477278

    Bij het handmatig openmaken van de contacten met het contact aan vliegt er een vonk over. Ik heb gehoord dat de condensator dan defect is? maar goed dan zou het eerste cilinder ook niet ontbranden toch?

    Begrijp niet helemaal wat je hiermee bedoeld;
    Vonkt de 4e bougie wel?

    Draai de 4e bougie er eens uit en druk die tegen het blok aan met zijn massa,
    vonkt ie? ligt het em waarschijnlijk aan het blok, vonkt ie niet ligt het em aan de onsteking.

    #17477279

    origineel gepost door Asko

    Bij het handmatig openmaken van de contacten met het contact aan vliegt er een vonk over. Ik heb gehoord dat de condensator dan defect is? maar goed dan zou het eerste cilinder ook niet ontbranden toch?

    Begrijp niet helemaal wat je hiermee bedoeld;
    Vonkt de 4e bougie wel?

    Draai de 4e bougie er eens uit en druk die tegen het blok aan met zijn massa,
    vonkt ie? ligt het em waarschijnlijk aan het blok, vonkt ie niet ligt het em aan de onsteking.

    Ik heb het over de verdeler. Als je de contactpunten handmatig uit elkaar duwt vliegt er een vonk over wat zogenaamd niet hoort. Ik heb van iemand anders gehoord dat dit vrij normaal is.

    Alle bougies vonken!

    Echt balen als ik nu al met mijn hobby auto naar een garage moet :hmmz

    Kan het zijn dat de VaraJet2 niet goed afgesteld staat?

    #17477280

    Als de motor op de andere 3 cilinders wel loopt is er iets aan de hand.
    Als je een doppenset en 2 torx12 doppen haalt voor de kopbouten en dbtandwiel en imbuss 6mm ligt de kop binnen 1 uur er naast.
    Denk dat de kleppen of de pakking het wel best vinden…..;)

    #17477281

    Ik heb al een pakkingset besteld. De kop eraf krijgen lijkt me niet een probleem, er weer op wel :hmmz

    #17477282

    Ach welnee, bouten 100Nm en weer alles vast met 40nm en komt wel goed
    Deed het vroeger als hobby wanneer ik uit dienst was, effe kopje eraf, kleppen eruit de boel fatsoeneren en inslijpen, nieuwe ringetjes ertussen en weer in elkaar.
    ALs je zo iets wilt rijden moet je er tijd aan besteden.
    PS KIJK WEL DAT JE JE NOKKENAS MET DE UITSPARINGEN VOOR DE KOPBOUTEN GOED ZET, VOOR DAT JE HET NOKKENAS TANDWIEL LOS HAALT!!(3x kleine 12 kant torx en die dop11mm in het midden)
    Werkt wat makkelijker!!!:thumbup:thumbup

    EN!!MAKE :kewlpics

    #17477283

    Is er een Manta (Opel CIH) guru die een (zon)dagje kan mee kijken? desnoods tegen betaling! Het is niet dat ik geen geld wil uitgeven aan een garage maar daar leer ik zelf niet echt veel van.

    #17477284

    Nog steeds problemen? Ik zag dat je het Manta-forum ook al een topic had aangemaakt.

    Succes, en natuurlijk veel plezier met de Manta!

    #17477285

    origineel gepost door Stender
    Nog steeds problemen? Ik zag dat je het Manta-forum ook al een topic had aangemaakt.

    Succes, en natuurlijk veel plezier met de Manta!

    et is idd nog niet opgelost en ik ben nog laaaaaaaaaang niet klaar met Der Manta king:

    Het schiet wel al lekker op, in een paar dagen al een hoop geleerd :D

    Voor de liefhebbers > http://www.mantaclub.nl/viewtopic.php?f=4&t=165

    #17477286

    :kewlpics:kewlpics:jerry-offtopic

    #17477287

    En al verder?

    Ben je der al uit wat de problems are?

    #17477288

    ik wil je eventueel wel helpen heb de komende tijd alleen overdag tijd. laat maar horen via u2u

    #17477289

    vandaag nieuwe bougies en bougiekabels gekocht en zoals verwacht heeft het geen effect. Ik laat aanstaande vrijdag een compressietest uitvoeren.

    Ik begrijp nog steeds niet hoe het precies zit met de ontsteking.

    1. Vliegwielmerktekens gelijk zetten.
    2. Verdelermerkteken gelijk zetten met de rotor
    3. Krukas 9(10) graden terug draaien? tegen de klok in?op deze positie moeten de contactpunten 0,35-0,40mm afstand hebben van elkaar (of hier pas beginnen met openen?)

    http://i42.tinypic.com/2i916rq.jpg
    http://i44.tinypic.com/smvech.jpg
    http://i43.tinypic.com/208utko.jpg
    http://i39.tinypic.com/i6atme.jpg
    http://i42.tinypic.com/voaplv.jpg
    http://i42.tinypic.com/98yu6e.jpg

    #17477290

    Hoe zie je aan een uitgebouwde getrag240 of deze versleten is of niet? Ik ben aan het kijken voor een 5 bak.

    #17477291

    MantaB76 even over die u2u;

    Ik ga binnenkort mijn kleppendeksel en luchtfilterhuis demonteren en spuiten en dan heb ik wss wel de mogelijkheid om wat foto’s te maken van de carb. en verdeler. Welke carb ik heb weet ik niet, wel een 2.0s motor.

    #17477292

    origineel gepost door Stender
    MantaB76 even over die u2u;

    Ik ga binnenkort mijn kleppendeksel en luchtfilterhuis demonteren en spuiten en dan heb ik wss wel de mogelijkheid om wat foto’s te maken van de carb. en verdeler. Welke carb ik heb weet ik niet, wel een 2.0s motor.

    Een foto van de verdeler (open) is genoeg ;) mocht iemand anders een foto hebben van een 20s met de verdeler ingebouwd, graag! :D

    #17477293

    En waar gaat het dan vooral om? Rotor, contactpuntje ofzo?
    Dan maak ik close-up, ik kan met mijn DSLR flinke foto’s maken :P

    #17477294

    Het gaat me vooral om de positie van de verdeler (zonder kap, met rotor) op de auto. :wors

    #17477295

    Okee, waar zit ‘ie bij jou dan?:P

    Post trouwens eens wat :kewlpics:kewlpics van je Manta bij het Manta-gedeelte!

    #17477296

    voorat je de kop enzo eraf gaat halen, eerst wellicht wat andere dingen checken die meer voor de hand liggen ?

    #17477297

    t ligt niet aan de ontsteking….
    niet op een cilinder iig..
    ga er maar gerust van uit dat er iets met je kleppen is…ofwel de zitting of de klep zelf…of ene tuimelaar…
    heb zelf al gescheurde kleppen gehad of zelfs met de stukken eruit…
    op lpg…

    pakking kan ook nog maar dan zie je dat wel aan den derie in t koelwater of buitenom….

    staan de kleppen wel goed gesteld?
    zou ook kunnen dat ze te strak staan?
    als je kleppen wel goed staan, dan mag je gerust je kop eraftrekken:angel

    mvg

    #17477298

    De verdeler zit rechtsvoor tegen het blok aan. > http://i40.tinypic.com/2pqwg9h.jpg

    Denk niet dat het aan de ontsteking ligt aangezien cilinder 1 en 2 sowieso ontbranden. Misschien dat de verdeler defect of verkeerd geplaatst? condensator kan ook defect zijn?

    Heb ik mijn bougiekabels wel goed aangesloten? zit de verdeler er wel goed op?

    Heb de kleppen al gesteld, 0,40mm als beide poorten gesloten zijn?

    Ik heb mijn Haynes nog steeds niet binnen :( wat is het verschil tussen een 20s en bv een 19s?

    #17477299

    Beste hum, bij deze de foto’s van de VaraJet. Succes met het aansluiten! :thumbup

    Een van de slangen hangt los en hoort aan het luchtfilterhuis te zitten.

    http://i44.tinypic.com/o77jug.jpg
    http://i43.tinypic.com/34eos4i.jpg
    http://i41.tinypic.com/2ewiomo.jpg
    http://i42.tinypic.com/2rrrxhc.jpg

    #17477300

    Vandaag samen met googempie (vooral googempie :wors) een compressietest uitgevoerd > 12-13bar en de ontsteking afgesteld. Nu lijkt het net of de Varajet 2 valse lucht hapt ergens, aangezien deze op druk reageerd en de motor nog steeds niet soepel loopt. wss een rotte pakking!

    Iemand tips waar ik een revisiesetje kan bestellen?

    Ik zoek ook nog vraagbaak van een VJ2. Ik wacht op mijn bestelde Manta B vraagbaak, ik hoop dat de VJ2 daarin staat beschreven. Ik moet weten hoe de carb standaard afgesteld moet worden.

    #17477301

    graag gedaan hoop dat je wat geleerd hebt maar kijk ff op http://www.bccp.nl daar zijn deze setjes te vinden grt leon

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 49)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.