nieuwe vraag ombouw kadett naar c20let met f28

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) nieuwe vraag ombouw kadett naar c20let met f28

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209472

    Ik heb nog een paar vragen over de ombouw van een kadett e bj 1986 1.2s naar c20let met een f28 bak.

    allereerst weet ik nu waar ik de keering van de bak kan krijgen daarvoor bedankt allemaal:thumbup

    nu zit ik nog met de vragen.

    welke radiateur ik kan gebruiken omdat een orginele van een 16v niet past omdat de kadett een oude voorbalk heeft.

    waar hebben jullie de uitlaat vandaan ik wil het liefste een groep a uitlaat maar wel een die niet teveel lawaai maakt.

    welke motorsteun te gebruiken bij de ombouw met montage van de f28 versnellingsbak.

    jullie alvast bedankt voor de reachties en ik hoop spoedig met de ombouw te kunnen beginnen.

    #17477094

    Hurlimann in Zwitserland;)

    #17477095

    boomkamp in lobith.
    dhz twente in vriezenveen.

    groeten.

    #17477096

    okee dan ga ik daar informeren
    bedankt:D

    #17477097

    Opel dealerking:

    #17477098

    Wat voor kering, zitten er maar 3 in.
    2 aandrijfas keringen die gewoon bij de automaterialen zaak en opel dealer te krijgen zijn.
    En een kering die om je schakelstang heen zit, en daar is gewoon een universele kering voor te bestellen. Volgensmij is het 15-35-7, maar weet dit niet helemaal zeker.

    #17477099

    :sleeping:P

    #17477100

    Bij M-tech is veel te vinden voor de ombouw aan onderdelen.(zoals motorsteunen ed)

    ik dacht dat je een kadett radiateur nodig had met airco voor de c20let(weet nie zeker)

    #17477101

    Bij M-tech is veel te vinden voor de ombouw aan onderdelen.(zoals motorsteunen ed)

    ik dacht dat je een kadett radiateur nodig had met airco voor de c20let(weet nie zeker)

    #17477102

    de motorsteunen kun je gebruiken van een kadett 16v .. als de bak is omgebouwd op voorwiel

    aandrijving maar neem aan dat dat zo is.. de versnellingsbak steun lv in de auto moet je nemen van

    een calibra turbo.. dus steun en rubber. kun je hem er zo inhangen.. als je de frontbalk eruit haalt

    en van een GSI 16v erin last dan kan de calibra turbo radiateur er zo in.. moet je wel de oliekoeler

    verplaatsen (komt voor de frontbalk te hangen in plaats van tussen radiateur en frontbalk)

    tja en een groep a die stil is? geen idee ben super tevreden over de power sprint groep A

    op mijn kadett GSI,maakt mooi zwaar geluid.. (gebruik wel alleen een einddemper..)

    maar met de turbo dempt die uitlaat al zat.. veel meer als alleen een einddemper op een C20XE

    maar met middendemper moet ie wel stiller zijn.. voorpijp zul je wat moeten verlassen om hem

    passend te krijgen.. maar das niet veel..

    Maar een Kadett 1.2s van 1986 ombouwen naar turbo vind ik gevaarlijk..

    zou eerst maar eens goed kontroleren of de auto wel “stevig” genoeg is voor zo een

    motorwissel.. heb t zelf altijd geweigerd als er iemand bij mij kwam

    met zo een auto zelfs al was t maar voor een C20XE.. al veel problemen gezien met

    van die ombouw projekten..

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.