corsa a andere remmen

Forumindex Forums Modellen Corsa corsa a andere remmen

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 63)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209320

    ik zou dus op onze corsa a een andere hoofdremcilinder willen zetten.
    Zodat je niet meer het pedaal verder moet induwen tov een nieuwere auto.

    nu heb ik hier nog een goede hoofdremcilinder liggen van een combo b maar ik denk dat deze de zelfde diameter heeft als die dat er nu opstaat.

    welke zou er wel op passen dat ik eventueel van de sloop kan afhalen bv astra f, corsa b, omega,…

    ik heb wel geen ABS.

    #17474222

    22 naar 23mm??
    inderdaad op de sloop zoeken en de boel achter goed afstellen hoef je ook je pedaal niet zo ver in te trappen!

    #17474223

    Pak er eentje van een Corsa A GSi of Corsa B, deze zijn 20 en kunnen zo geplaatst worden, of pak van een Kadett GSi oid, die zijn 22. Beide al een upgrade tov een gewoon Atje…
    (Nummers staan onderop, aan het uiteinde)

    Let wel op de plaats van de remdrukbegrensers…
    Kadett zitten ze vaak net andersom en dan is je leiding te kort.

    origineel gepost door robbyrood
    22 naar 23mm??

    Hij zegt dat hij geen ABS heeft / wil he, dus dit kan niet…

    #17474224

    ik heb dus deze van de combo b liggen
    waar kan ik nu zien welke maat dat deze heeft?
    ik heb de hoofderemcilinder van de remservo eraf gehaald en dan die binnen diameter gemeten en kwam op 21.3mm uit klopt dat?

    deze zou ik dan gewoon kunnen zetten en dan moet ik de pedaal niet meer zo ver induwen?

    die remdrukbegrenzers waar steken die?
    of zijn dat die rempompjes achter dat je bedoeld?

    edit:

    heb even gekeken op hbase
    en daar staan ze allebij (corsa a en combo) met hoofdremcilinder diamter 20.6
    dus dan heeft het geen zin? of staat het daar fout

    #17474225

    Onder de hoofdremcilinder staat er een getal, zal in jouw geval 20 moeten zijn. Uiterst links op de foto, maar dan aan de onderkant.

    #17474226

    wat is voordeliger hoe hoger of hoe lager het getal onder op de hoofdremcilinder
    als je m van een kadett gsi pakt maakt het dan nog verschil tussen de 8V en 16V?
    is er ook een hoofdremcilinder die beter is dan standaard, maar wel zo past qua leidingen?

    gr

    #17474227

    als je diameter groter is laat je meer vloiestof door dus hardere druk
    dus rapper remmen dacht ik

    verschil tss 8v en 16v is er niet denk ik
    enkel gsi versie en gewone versie

    En weet iemand dat van die remdrukbegrenzers?

    moet ik volgend weekend eens bekijken dat nr als die beter is dan zet ik die op de corsa a.
    MAAR moet ik dan nog dingen doen buiten aansluiten en ontluchten?
    en zit er een pakking tussen remservo en hoofdremcilinder?
    of word dit automatisch afgesloten?

    #17474228

    het nr dat onderaan staat is 20
    bij de corsa a heb ik het nog niet gezien

    #17474229

    origineel gepost door Br3cht
    moet ik dan nog dingen doen buiten aansluiten en ontluchten?

    en zit er een pakking tussen remservo en hoofdremcilinder?
    of word dit automatisch afgesloten?

    iemand?

    #17474230

    vandaag tot inzicht gekomen dat het dus niet gaat lukken, corsa a en combo b hebben dezelfde hoofdremcilinder

    nu heb ik van de combo wel nog volledige set (l en r) remklauwen voor 236*20(geventileerd) ipv 236*10
    zal dit ook al beter remmen?

    en hoef ik dan enkel de remklauwen te veranderen of ook het gedeelte waar de remklauw/schijf en veerpoot aan hangt?

    #17474231

    ik denk dat je beter kan kijken voor 256x24mm schijven en klauwen van een:

    Kadett-E: 1.8 (112 en 115pk) – 2.0 – 2.0 16V
    Astra-F: 1.8 16V – 2.0i 8V – 2.0 16V
    Vectra-A: 2.0i – 2.0i 16V
    Vectra-B1: 1.6 – 1.6 16V – 1.8 16V – 1.7TD – 2.0Di (niet alle)

    dat remt veel beter als de massieve 236 schijven

    en is gewoon plug and play

    wat je over zet is alleen de klauw zelf

    Willem

    #17474232

    wel de schijven niet vergeten:D

    #17474233

    origineel gepost door Br3cht
    Zodat je niet meer het pedaal verder moet induwen tov een nieuwere auto.

    Jij bent zeg maar “nieuw” in de auto’s he?

    Eén tip: altijd eerst nadenken waarom iets nu zo is, Dan nadenken over hoe je het hebben wilt.

    Jij wilt je rem minder diep indrukken; waarom ?!?

    Waarom is het nu niet goed dan?

    Als je “overstapt” op een grotere hoofdremcilinder zal het pedaal minder diep hoeven te gaan, maar je moet wel (veel) harder trappen.
    En of dat nou is wat je wilt?

    Rem eens een paar keer met de motor uit, gaat het pedaal dan nog steeds “zo diep”?

    #17474234

    Als je beter wil remmen zonder hard op het pedaal te drukken dan moet je een grotere rembekrachtiging nemen.

    Als je wil dat je remmen goed blijven werken na 2 a 3 x hard remmen dan moet je grotere remmen nemen.

    Ik raad je de remmen van een kadett / astra / vectra / calibra 2 liter 16 klepper aan.

    #17474235

    ik ben wel vanplan om een ander hoofdremcilinder te zetten, ben ik nog naar opzoek,

    ivm die klauwen is het omdat ik ze heb liggen, ik dacht van geventileerde schijven, die koelen beter dus kan je rapper remmen ofzo,..


    @wim
    :
    zitten zo’n klauwen ook op een astra f 1200? die staan hier op de sloop wel genoeg maar een 18 of 2l niet.


    @a3corsa
    :
    wat bedoel je met nieuw in de auto bedoel je techniek of rijden (allebij al 2jaar bezig)
    het is gewoon zo dat je harder moet remmen en dus ook de pedaal dieper moet induwen tov een nieuwer model auto, en daarom zou ik er iets aan willen doen.


    @freek
    :
    jij bedoel die remservo(grote ronde doos achter hrc) met bekrachtiger?

    #17474236

    origineel gepost door Br3cht
    ik ben wel vanplan om een ander hoofdremcilinder te zetten, ben ik nog naar opzoek,

    ivm die klauwen is het omdat ik ze heb liggen, ik dacht van geventileerde schijven, die koelen beter dus kan je rapper remmen ofzo,..


    @wim
    :
    zitten zo’n klauwen ook op een astra f 1200? die staan hier op de sloop wel genoeg maar een 18 of 2l niet.


    @a3corsa
    :
    wat bedoel je met nieuw in de auto bedoel je techniek of rijden (allebij al 2jaar bezig)
    het is gewoon zo dat je harder moet remmen en dus ook de pedaal dieper moet induwen tov een nieuwer model auto, en daarom zou ik er iets aan willen doen.


    @freek
    :
    jij bedoel die remservo(grote ronde doos achter hrc) met bekrachtiger?

    ik heb nog 16v klauwen liggen:thumbup
    woon in aarschot,is ni ver van jou.
    bij intresse laat je maar iets weten;)

    #17474237

    origineel gepost door Br3cht
    ik ben wel vanplan om een ander hoofdremcilinder te zetten, ben ik nog naar opzoek,

    ivm die klauwen is het omdat ik ze heb liggen, ik dacht van geventileerde schijven, die koelen beter dus kan je rapper remmen ofzo,..


    @wim
    :
    zitten zo’n klauwen ook op een astra f 1200? die staan hier op de sloop wel genoeg maar een 18 of 2l niet.


    @a3corsa
    :
    wat bedoel je met nieuw in de auto bedoel je techniek of rijden (allebij al 2jaar bezig)
    het is gewoon zo dat je harder moet remmen en dus ook de pedaal dieper moet induwen tov een nieuwer model auto, en daarom zou ik er iets aan willen doen.


    @freek
    :
    jij bedoel die remservo(grote ronde doos achter hrc) met bekrachtiger?

    Je kan in mijn lijstje zien waar de klauwen op zitten.

    ik hoor hier veel over 16V remmen.

    maar deze remmen zitten ook op veel 8 kleppers

    zoals te lezen in mijn lijstje.

    voeg bij dat lijstje ook maar de Ascona-C 1.8i (18E / 18SE) – 2.0i (C20NE / 20SEH)

    Willem

    #17474238

    Dat grote zwarte ronde ding achter de HRC, die bedoel ik met bekrachtiger.

    #17474239

    ff vraagje. ik heb op de sloop een vectra 1.8i zien staan met geventileerde schijven. wat zijn dit dan voor klauwen en schijven geweest. want wil ook andere remmen op mijn corsa dus wou weten of dit ook gewoon 254×24 is.

    #17474240

    dacht dat het bij de vectra-A type afhankelijk was.

    de ene heeft 236x20mm geventileerd, en sommige hebben ook weer 236x10mm massief.

    256 moet je echt de 2.0 hebben.

    Willem

    #17474241

    Corsa B GSi is ook nog mogelijkheid.
    Dat is geventileerd 256*20.
    En past zonder problemen op een A.

    Goede blokken en schijven nemen, dan remt het super, zelfs na een paar rondjes ring.

    De overige remspullen op de A zijn van een 12ST uit 1983. :P

    #17474242

    dus in principe kun je corsa b gsi remmen voorop monteren (plug and play) en dan samen met een kadett gsi remmenset achter heb je een beste upgrade?

    #17474243

    De beste upgrade voor een corsa A is voor de remklauwen van een 2 liter 16 klepper monteren met nieuwe schijven en blokken die erbij passen.

    Ik heb een maat van schijven van Brembo MAX en remblokken van Ferodo DS2500 aangeraden.

    Hij heeft TRW remblokken gemonteerd, maar dat remt ook super goed.

    de maat van een 2 liter 16 klepper remschijf is 256×24

    dit past zo op een corsa A, je moet er alleen wel 14 inch stalen velgen bij monteren, 13 inch past niet meer.

    EDIT:

    schijf rem achter moet je alleen aan beginnen als je weet wat je aan het doen bent.

    Ik ben er bijna mee verongelukt :vertag

    #17474244

    @corsa_gsi: past op die 256*20 dan nog 13″?

    ik zal gewoon eens kijken, nu heb ik 13en steken en nog neit echt vanplan om 14en te steken
    gewoon omdat mijn broer er meer mee rijd als ik, die het natuurlijk ook niet super vind van dat remmen

    #17474245

    @ Br3cht, heb hier nog een compleet setje corsa GSI remmen liggen, kan ik donderdag zo voor je meenemen als je er schik van hebt! 236*20 geventileerd, met klauwen compleet.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 63)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.