Phyxius GSI Tuning Projekt 2 : Technische Restauratie Kadett

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Phyxius GSI Tuning Projekt 2 : Technische Restauratie Kadett

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 314)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209284

    ok daar gaan we weer.. aan gezien mijn Kadett Turbo (projekt 1)

    nog niet helemaal naar mijn zin is en ik toch deze zomer een GSI

    wil rijden heb ik me een Kadett GSI V6 aangeschaft.. Stond op MP.

    heb er ooit zelf een gebouwd in 2003 maar halverwege het projekt ermee

    gestopt daar de prestaties van een V6 nooit opwegen tegen de

    turbo kadetts.. en toen moest ie ook gekeurd worden dus een 2e

    kadett turbo gebouwt..

    maar deze staat al op kenteken dus dat is al geregeld.. wel is

    deze auto technisch dood en dus niet als in de advertentie 100 %

    alles lekt zal ff een opsomming maken van de technische gebreken.. (carrosserie ff daargelaten)

    eerst een paar foto`s..

    interieur is een zooitje.. vloermat is smerig.. echt smerig..

    auto stinkt ook,ruikt gewoon dat er ergens water naar binnen loopt..

    ook de motorruimte is een zooitje ongeregeld..

    zo er is nog veel te doen.. ben gelukkig al aardig onderweg..

    ff de gebreken en de halve waarheden..

    – is een x25xe dus geen 3.0 V6
    – kokers zijn rot dus niet roestvrij
    – auto lekt koelvloeistof op 5 plaatsen
    – auto lekt uitlaatgas op 3 plaatsen
    – auto lekt motorolie op 50 plaatsen
    – auto lekt stuurbekrachtigingsvloeistof
    – auto lekt v-bak olie
    – remmen zijn op

    en nog wel wat.. maar dit word allemaal duidelijk in dit topic..

    voordelen van de auto.

    – 6 cilinder op kenteken zonder vermelding motorinhoud,motorcode of vermogen
    – carrosserie op kokers na in goede staat
    – rvs groep a vanaf kat.

    dus deze zomer gaan we v6 rijden.. zal qua prestaties wel gaan tegenvallen in vergelijk

    met mijn huidige dagelijkse auto en ook in vergelijk met mijn

    GSI turbo maar hij rijd wel lekker en maakt mooi geluid..

    zeer binnenkort meer van deze auto/dit projekt

    #17473500

    ach er zit werk in maar tog geen volledige restauratie nodig motor een goeie beurt geven vanuit gaande dat die binnenhuids goed is dan ben je al een heel eind, middagje lassen poetsen opruimen en apk keuren en gaaaaaaaan v6 rijdt zeer leuk

    #17473501

    hij wel weer hoor haha

    moet k weer eens iets er bij gaan verzinnen:P

    alleen van t kenteken vind k beetje gek

    heb bij de rdw gekeken toen hij nog op mp stond en stond ie 3.0 v6 op kenteken

    #17473502

    Heb je de motorcode gecontroleerd ? daar stond dus X25XE op ? hij ziet er idd wel een beetje triest uit onder de motorkap. Tegenvallende prestaties heb je idd met een 2.5 V6 daarom bouw ik tegenwoordig ook eigenlijk alleen maar 3.0 of 3.2 motoren in want daar kun je nog beetje vermogen uithalen 211 tot 260 pk zonder al teveel pijn en moeite en dan valt een v6 ineens helemaal niet meer tegen :vertag

    #17473503

    leuke kadett had hem ook op marktplaats zien staan maar toen had ik geen geld.
    nu wel dus als je hem weer kwijt wil…

    #17473504

    bekijk het zo weer een kadett gered :D :thumbup:thumbup:thumbup

    #17473505

    we gaan het volgen?
    Gezien het vorige project zal ’t wel goedkomen, toch?
    wat zijn de plannen afgezien van lekkage”s verhelpen?

    #17473506

    :o oh my god

    das de gare kadett uit landgraaf

    en ik maar denken dit was een 8klepper met een v6 wannabee sticker

    succes ermee

    #17473507

    origineel gepost door b_elev
    :o oh my god

    das de gare kadett uit landgraaf

    en ik maar denken dit was een 8klepper met een v6 wannabee sticker

    succes ermee

    zo das krasse taal:hmmz

    #17473508

    Gaaf ! (orgineel ?) schuif/kanteldak erin :thumbup
    Nog geel ook, valt wel lekker op. :D

    Maar in dit geval is het dus feitelijk een C25XE met dit inlaat erop toch.. (icm. ECU en uitlaat)
    Ook gezien de kleppendeksels. Dit zijn kunstof exemplaren.

    #17473509

    zo heel erg gaar was ie niet hoor, had gewoon wat aandacht nodig en die gaat ie nu wel krijgen.

    #17473510

    ja de motorcode is x25xe.. zit een heel verhaal achter volgens eigenaar.. was ooit c25xe

    die hij in puin heeft gereden en is toen vervangen (onderblok) door x25xe.. is toen ook

    in 2004 omgekeurd.. dat in puin rijden was hij nu ook aardig mee bezig..

    Aangezien ik met de auto wil rijden was een 3.0 zoeken en inbouwen

    me nu teveel werk.. maar zal zeker wat anders inkomen na verloop van tijd..

    @ jblfreak : ik dacht ook dat toen ik hem controleerde voor ik hem kocht dat er ergens

    in de gegevens stond dat het een 3 liter was.. maar blijkt van niet..

    Ben van alles van plan met de auto en ik zal er het nodige aan gaan veranderen..

    want veel is er niet naar mijn zin..

    @ red manta : zitten toch al heel wat meer uurtjes in dan een middagje.. dat wil ik je al

    verklappen.. want aan de ombouw klopt toch vanalles niet.. en als deze auto zo door

    de keuring is gekomen zoals ik hem gekocht heb dan zijn ze bij de rdw heel tolerant :hmmz

    #17473511

    origineel gepost door E+Bkadett
    leuke kadett had hem ook op marktplaats zien staan maar toen had ik geen geld.
    nu wel dus als je hem weer kwijt wil…

    als ik je adviseren mag.. bouw eerst je GSI turbo..

    en trouwens dankzij jou topic heb ik de auto gezien en kunnen

    kopen.. nog bedankt :)

    #17473512

    ik heb de advertentie ook gezien, en hard na gedacht om hem te kopen.
    alles op kenteken en een 100% goede wagen voor €2,500,-
    ik dacht, dat is de moeite waard.
    maar als ik het zo zie, is hij eerder €250,- waard.
    goed dat het jou niet zoveel doet en dat je er weer iets mooi’s van gaat maken.
    blijf dit volgen.

    groeten.

    #17473513

    aha heb jij hem gekocht.

    succes zal het blijven volgen

    #17473514

    Ik heb ook al een keer bij de RDW gehad dat ze mn motorcode niet hebben gecontroleerd, ik vul inmiddels zelf ook de RDW papieren in omdat het dan wel goed gaat.

    #17473515

    dan had k t toch goed gezien haha

    maar succes zeg zit wel wat werk aan

    van de zomer kom k m echt even belijken als k in de buurt ben :P

    maar hoe zit de motor aan de bijrijderskant gemonteerd daar ben k wel benieuwd naar:P]

    greets

    #17473516

    Aan een motorsteun……..:hmmz:hmmz

    #17473517

    ja hehe maar wat voor een

    net als de mijne of anders

    #17473518

    de motorsteun rv is anders als die van jou.. hij is eigenlijk zoals de meeste

    kadett GSI`s V6 die ik gezien heb hem hebben.. er is een steun gelast aan de onderkant

    van de chassisbalk en dan met een originele V6 steun gemonteerd..

    Heb de voorkant van de auto als uit elkaar gehaald (de schade) en onnodige emblemen

    en andere onzin verwijderd.. auto moet strak zijn.. rijden al genoeg van die kermis attrakties

    rond in nederland..

    Het eerste wat je moet doen als je een Kadett GSI koopt is in mijn ogen is het interieur (stoelen,

    bank en vloermatten allemaal) eruit halen tot de kale bodem.. elke kadett GSI heeft wel ergens

    een waterlekkage die je moet oplossen.. maar schijnt toch dat vele mensen dit niet kontroleren

    en dan zitten te kijken dat hun GSI rot is in de bodem.. snap niet dat er veel mensen rondrijden

    die niet weten en niet kontroleren of hun kadett GSI ergens water naar binnen lekt en of daardoor

    begint te rotten.. vooral zo een kadett als deze waarvan je weet dat de vorige eigenaar het geen

    zak interresseerde.. dus als eerste van binnen leeggemaakt en deze lekt dus ook behoorlijk..

    de vulmat (onder de vloermat) zit vol met water..

    zo nu kan de GSI op de brug en kan begonnen worden met demontage van de motor..

    vooral om de distributieriem te vervangen.. en de F28 word vervangen door een vers exemplaar..

    ook de aandijfassen worden vervangen.. want de rechtse is serieus krom..

    binnenkort meer..

    #17473519

    hoe is het met de remmen??

    #17473520

    ok denk dat t dan wel wijs is om m bij mij ook maar te lassen

    meestal zit het gaatje in het schutbord verstopt in de buurt van de kachelfan

    die moet je eens doorprikken

    t water stijgt en loopt via de kachel binnen

    ook via de deuren en de dakramen

    #17473521

    Goed bezig met de kadett man, echt gaaf! :wors

    #17473522

    @ jblfreak : jij hebt toch een motorsteun die zo gemaakt is dat je hem kan bevestigen op

    de originele GSI steun van de auto? deze is toch ook goed of niet? heb net ff in je topic gekeken,ziet er toch ook goed uit?

    @ M400 : remmen zijn vooralsnog een probleem.. dat ik nog hoop op te lossen.. anders komen er

    gewoon nieuwe originele GSI 16v remmen terug op de vooras.. zo snel is ie ook niet :jerry

    #17473523

    ja klopt

    weet alleen niet hoe ze er bij de rdw naar kijken

    maar wat is het probleem met de remmen

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 314)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.