vraagje Monza GSE

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209057

    hallo,

    ik ga zaterdag een Monza GSE bekijken. nu is mijn vraag heeft een GSE altijd een digidash want deze heeft t namelijk niet.

    niet dat ik t zo erg vind maar ik wil m origineel hebben:thumbup

    alvast bedankt

    #17468523

    hebben ze volgens mij niet allemaal want in mijn aankoopfolder boekjes staat dit als optie genoteerd

    #17468524

    oke bedankt:wors

    heb er nu ook al 2 zonder gezien:thumbup

    #17468525

    Ja en nee

    Een GSE was standaard met digidash (vanaf ergens 84 kan zijn dat echt de aller aller eerste het niet hadden).

    Maar als klanten optie kan het digidash veranderd worden in analoog net als de 5-gang standaard was kon de GSE ook als automaat gekocht worden.

    Een echte GSE is te herkennen aan:
    sideskirts
    25mm lager met Monroe schokbreker (voor zo niet te zien)
    zwarte lijsten rond de ruiten
    geen chroom
    Recaro stoelen
    24mm dikke stabi stang vooraan
    oliekoeler standaard
    getint glas standaard
    CV standaard
    BC standaard
    grijs of zwart (net hoe je er tegenaan kijkt) intererieur
    verstralers in de koplampen
    electrische spiegels standaard
    lelijke 15 inche velgen met 205/60 ballon banden standaard

    En dan kon je nog tig opties krijgen op de GSE zoals:
    cruise control
    hoogte verstelbaar stuur
    koplamp wissers
    ABS
    niveau regeling
    electrische ramen
    open dak
    airco

    Maar elke Monza heeft 4 schijven als rem en elke Monza heeft stuurbekrachteging,dus laat je niet wijs maken dat dat een optie is.

    #17468526

    oke kijk das nog eens informatie
    nou oordeel zelf zou ik zeggen misschien kennen jullie m

    de auto staat al lang te koop
    Linkie:

    http://link.marktplaats.nl/163156859

    #17468527

    Is wel een echte GSE teminste te zien aan de achter spoiler en sideskirts de neut en de wagen hoogte en de rest ook.
    Ga der vanuit dat het een echte is.

    Zijn wel een paar puntje waar je ff op moet letten,die mooie verhalen van geen roest enz enz heb ik al 100% gehoort kijk ff naar de langsligger voor aan de bestuurderskant en pak ook in het koffer de bekleding weg van de wielkuip aan de bijrijders kant,daar zit ook vaak roest,daar rotten ze ook vaak.

    Kijk ook ff met een zaklamp boven de injectie computer aan de bijrijders kant en bestuurders kant.

    Kijk ff of de A/C werkt op alle standen.
    De lucht moet in elke stand ergens anders vandaan komen en of ie omgebouwd is naar R134a of dat ie gevult is met R413a (R413a id de vervanger van R12 en kan zonder verandering worden gevult),is de AC niet goed kan het duur worden en lastig te fixen,AC eenheid zit vervelend ver verstopt in het interieur.
    En R12 is niet meer te krijgen op legale wegen en een lekke airco is niet erg,maar een werkende is fijner.

    #17468528

    Ach die 70% sper is goud waard,het is de enigste waarvan ik weet dat ie 70% sper werking heeft een gewone Monza sper heeft maar 45% en ik denk dat deze ook een gewone sper heeft en geen 70% want die bestaan bij mijn weten niet.

    #17468529

    bedankt voor de tips!

    ik hoop binnenkort een trotse Monza bezitter te zijn:)

    #17468530

    Het is een mooie Monza dat zeker maar de prijs is er ook na,maar als ie overal echt hard is dan ben je niet duur uit.

    En als het een echte originele GSE is (waaraan ik haast niet twijfel) dan zal het zijn waarde op de lange duur niet negatief beinvloeden.

    Ik heb vorig jaar mijn GSE laten lassen strak maken en spuiten en dan ben je ook zo een paar duizend euro lichter als je alles goed wilt doen.

    Je kunt wel een koekje kopen voor de helft en laten lassen en spuiten en velgen en dit en dat dan ben je op de lange duur meer kwijt als deze als ie hard is.

    #17468531

    Originally posted by GSE

    grijs of zwart (net hoe je er tegenaan kijkt) intererieur

    Die van mij heeft een bruin recaro interieur..

    #17468532

    origineel gepost door Opelkees
    bedankt voor de tips!

    ik hoop binnenkort een trotse Monza bezitter te zijn:)

    en kees ruil je de manta in of koop je deze er gewoon bij

    :thumbup

    #17468533

    Zwart/bruin/grijs

    Je ziet wel wat ik bedoel kwa interieur….

    Het Recaro interieur haal je der zo uit tussen de andere Monza interieurs.

    #17468534

    @kermitkiller

    manta is nog niet weg dus hij komt erbijking:

    dan maar eens zien als ik een goed bod op de manta krijg mag ie weg

    #17468535

    origineel gepost door Opelkees

    @kermitkiller

    manta is nog niet weg dus hij komt erbijking:

    dan maar eens zien als ik een goed bod op de manta krijg mag ie weg

    :o:o:o:o:o:o:o:o:o:o:o:o

    #17468536

    niet schrikken mafkees! ik kom wel weer goed terecht:wors

    #17468537

    origineel gepost door mantamafkees01

    origineel gepost door Opelkees

    @kermitkiller

    manta is nog niet weg dus hij komt erbijking:

    dan maar eens zien als ik een goed bod op de manta krijg mag ie weg

    :o:o:o:o:o:o:o:o:o:o:o:o

    WAAROM NIET GELIJK ALLE TWEE




    #17468538

    het is de Monza niet geworden.

    is wel een hele nette auto met wat kleine minpuntjes.

    er zitten wel heel veel rezerve onderdelen bij:wors

    ik rijdt voorlopig even met wat heel anders

    #17468539

    Ik zou anders eens naar deze Monza gaan kijken:

    http://aldemi.nl/occasion.php?id=281

    Volgens mij is dat een heel erg nette auto met een faire prijs,alleen het bj klopt voor geen meter:
    in 83 was er geen ABS en digitaal dash en ook de 156pk 30I motor was er toen nog niet die is pas in 85 gekomen,dus zal wel omgelaste 85 of 86 tiger zijn,maar wel in verdomt nette staat en met veel opties.

    #17468540

    origineel gepost door GSE
    Ik zou anders eens naar deze Monza gaan kijken:

    http://aldemi.nl/occasion.php?id=281

    Zijn die vloermatten ook optioneel of behoorde dat tot de standaard uitrusting. :P:D

    #17468541

    http://link.marktplaats.nl/193940392

    tja dit is toch echt wel n mooie monza vind ik :wors

    #17468542

    Zeker dat maar van die hoogte verstelbare schokbrekers die ie nieuw heeft gekocht van mij zit toch geen bon bij :P.

    Die auto vertrouw ik zeker als goed,alleen het bj zit niet echt mee :(

    #17468543

    haha mja t is zeker een mooie auto maar 1400 kg is toch een beetje zwaar……. en dan het verbruik nog :P

    #17468544

    Mijn GSE weegt bijna 1500kg en heeft een C30NE uit een Omege met 4-gang automaat ook uit een Omega,deze loopt op de autobaan met 110/120/130 rond de 1 op 10/11 en korte stukken rond de 1 op 7/8 bij normaal gebruik.

    #17468545

    laste weekeind ben ik 208 km gereden en 20.2 liter getankt.
    snelheid tussen 70/80 zo een 30km en de rest snelweg 120/150

    #17468546

    Zal wel kloppen een 24V en een C30NE zijn met elkaar te vergelijken kwa verbruik al is een 24V iets pittiger/anders van karakter.

    Handbak is op de autobaan iets schadelijker met verbruik deze is nl wat korter overgebracht 0,81 in de 5de gang bij een Getrag 265 en een 4-gang aut 0,69 met beide een 3.45 achteras,als je met beide continu 120 zou rijden zou de aut iets zuiniger zijn,maar korte stukken is de handbak weer zuiniger.

    De C30SE en C30NE (177pk) zijn goed op benzine dagelijks te rijden,de rest van de dingen 30E L-jetronic en LE en de 30I dingen zijn grote zuipers die niet veel presteren als je kijkt naar verbruik en prestatie dan.

    De ergste combinatie kwa verbruik is wel een Monza/Senator A1 30E L-jetronic 3-gang automaat en een 3.45 achteras dan kun je maar beter een bulk contract met shell of texaco maken dan is 17/18L op 100 niks aparts.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.