Auto lijkt te zweven tijdens het rijden

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Auto lijkt te zweven tijdens het rijden

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208832

    Ik rijd nu al 2 dagen met men Monza naar het werk. Ik moet ook een 20km over de snelweg hiermee. Nu heb ik sinds kort het gevoel dat de auto begint te zweven bij 110km/h (soms ook bij lagere snelheden). hij stuurt precies ineens naar rechts en dan precies weer naar links en je moet steeds corrigeren. Je voelt precies dat hij niet echt baanvast is. Ik heb daar hiervoor nog geen probleem mee gehad. Waar kan dat aan liggen? Ik heb hem eens op de brug gezet en ik vind nergens geen speling op de stuurgewrichten enzo. ik dacht misschien dat de servo olie misschien aan vervanging toe is. Hij heeft nu met de winter lange tijd stilgestaan en ik denk dat er misschien water bij de servo olie is geraakt. Wat zou dit nog kunnen zijn? Ik heb ook redelijk hoge banden maar die liggen er al sinds het begin op en dan zou ik het daarvoor ook al gevoeld hebben. Enig idee jullie?

    #17466146

    misschien banden even uitlijnen? Dan voel je dat ook namelijk

    #17466147

    Uitlijnen zou ik raar vinden want hij trekt niet echt in zijn stuur en het is maar soms , hij rijdt ook recht als je het stuur loslaat. (je kan het precies omschrijven dat er ineens een zware windstoot komt langst links of rechts dan voel je ook dat je auto ineens wegtrekt)

    #17466148

    haha ik zocht op zweverig, en kijk eens wat ik vind:

    Bandenspanning

    Bandenspanning speelt een belangrijke rol bij het rijgedrag van de auto!
    Als de bandenspanning te laag is rijd de auto een beetje zweverig over de weg en slijten de banden aan de binnen- en buitenkant.

    op deze site:
    http://www.hoto.nl/pageID_6040787.html

    Geen idee of dat het zal zijn, maar goedkoop om te testen toch? :)

    #17466149

    Draagarm-rubbers?

    Rubber waar die bout door je draagarm gaat?

    Hulpstuurarm?

    Bandenspanning?

    Fuseekogel?

    #17466150

    En dit:

    Ik had vooral een wat zweverig gevoel in het stuur bij hogere snelheden, na uitlijnen was dat gevoel weg.

    vanaf deze site:
    http://www.corollaforum.nl/viewtopic.php?f=50&t=25923&p=575685

    #17466151

    allemaal gecheckt, bandenspanning staat op 2.2 bar vooraan en 2.0bar achteraan. Heb daarstrax de auto in het keuringsstation omhoog gezet en ik vind nergens speling of iet vreemds. Volgens mij ligt het aan het suurhuis ofzo.

    #17466152

    Ik ga hem van de week wel eens bij keuring na ongeval op de brug zetten en dan kan hij meteen uitgelijnd worden

    #17466153

    Schokbrekers okay?
    Ff een keer hard op de balk tussen de koplampen drukken en kijken hoe snel ie zijn oude postie is terug komt…

    #17466154

    Schobrekers zijn ook hebben een wegcontact van 64% eusama

    #17466155

    Ik ben net terug met de wagen van de bandenboer. Heb hem volledig laten uitlijnen en 4 nieuwe banden erop laten zwieren. Maar de wagen stond praktisch goe qua wielvluchten enzo, ze hebben hem dan iets bijgeregeld zodat hij perfect recht staat. Nu heb ik nog steeds de indruk dat hij zowat van links naar rechts zwiepert tijdens het rijden. ik denk toch dat ik in het stuurhuis moet zoeken. Het stuurhuis verliest of lekt nergens olie, dus ik zou denken dat er water in de olie is geraakt door de lange stilstand en de hevig koude, en aangezien water samendrukbaar is kan het wel is zijn dat hij hierdoor wat wegtrekt ofzo.

    #17466156

    Dat lijkt me niet, ik denk dat je toch moet gaan zoeken in vering, demping, stuur en/of fuseekogels (al had dit op moeten vallen met uitlijnen)

    #17466157

    origineel gepost door Goossens Bjorn
    Ik ben net terug met de wagen van de bandenboer. Heb hem volledig laten uitlijnen en 4 nieuwe banden erop laten zwieren. Maar de wagen stond praktisch goe qua wielvluchten enzo, ze hebben hem dan iets bijgeregeld zodat hij perfect recht staat. Nu heb ik nog steeds de indruk dat hij zowat van links naar rechts zwiepert tijdens het rijden. ik denk toch dat ik in het stuurhuis moet zoeken. Het stuurhuis verliest of lekt nergens olie, dus ik zou denken dat er water in de olie is geraakt door de lange stilstand en de hevig koude, en aangezien water samendrukbaar is kan het wel is zijn dat hij hierdoor wat wegtrekt ofzo.

    water is net zo min comprimeerbaar als olie hoor.
    dus daar hoef je het niet te zoeken.

    eerder speling ergens in het stuursysteem.

    #17466158

    ga er maar vanuit als je auto voor langere tijd stil heeft gestaan dat je rubbers van de draagarmen en reactiestangen zijn uitgedroogt
    als je dan weer gaat rijden zijn ze hard en komt er ruimte op
    dit kun je pas zien als je je oude rubbers naast nieuwen houd
    ik had het zelfde probleem met m’n senator oude rubbers leken kwa vorm helemaal niet meer op de oude rubbers

    #17466159

    :hmmzmijn dodge ram van zweeft ook maar dit komt omdat de rubbers van de ophanging een beetje verouderd zijn

    #17466160

    ik denk dat ik et zowat gevonden heb. Toen ik weer met de Monza ben beginnen rijden was het slecht weer en véél wind. Ben net weer met de Monza gaan rijden en hij trekt ineens niet meer in zijn stuur :D. Volgens mij was de wind toch de boosdoener maar des te beter.

    #17466161

    origineel gepost door Goossens Bjorn
    ik denk dat ik et zowat gevonden heb. Toen ik weer met de Monza ben beginnen rijden was het slecht weer en véél wind. Ben net weer met de Monza gaan rijden en hij trekt ineens niet meer in zijn stuur :D. Volgens mij was de wind toch de boosdoener maar des te beter.

    heb ik nog nooit last van gehad met harde zij wind
    is een auto van 1400kg en kan volgens mij nooit veel last hebben van zij wind

    #17466162

    O nee?

    #17466163

    reed voorbije week met mijn rekord van antwerpen naar gent en had ook veel last van zijwind, had het nog willen posten hier maar dacht dat je dat wel zelf zou geweten hebben…..

    grtz ziggy

    #17466164

    ik heb zelf (wel met een golf :agent ) hetzelfde, maar ik verdenk ook de rubbers. Het is zo erg dat ik liever niet de snelweg op ga. Heb nieuwe liggen, als ze er op zitten dan post ik het verschil wel even

    #17466165

    Met een Monza mag je niet veel last hebben van zijwind teminste als je een GSE of een A1 met S-veren hebt en dan nog een platte banden dan heb je praktisch geen last van zijwind.

    Heb je een originele Monza met van die hoge veren en 195/70-14 of 205/60-15 banden dan heb je daar zeker meer last van,alleen nog niet gek veel met een auto van dat gewicht toch wel vast op de weg ligt.

    #17466166

    heb vandaag weer naar het werk gereden en de wagen reed gewoon weer doodleuk normaal zoals vroeger dus het was echt de wind wel. En idd het ligt gewoon aan mijn super hoge banden 175/70 r14 en met de orginele veren eronder.

    #17466167

    Dat verklaar al een hele boel die 175,tig banden:
    Neem maar eens een GSE onderstel (Stuggere veren Monroe schokdempers en stuggere bussen in de vooras en dikkere stabi stang) en dan een veerpootbrug en dan een brede 17ners die niet hoog zijn.
    Of pak eens stugge korte Mantzel veren en Koni geel.

    Moet je eens kijken wat zo,n Monza dan op de weg ligt,nu is het niks aparts,wegligging van zo,n Monza kan met aftermarket spul echt stukke verbeterd worden.

    #17466168

    Ik laat alles lekker orgineel zitten :) vind dat ook zo zen charmes hebben en ik heb er net 4 nieuwe banden onder gestoken dus die zullen eerst op gereden moeten worden eer er grotere velgen onder komen :)

    #17466169

    2 setjes is nooit verkeerd, gebruik ook altijd apart setje voor in winter.

    Niemand 4x veren liggen voor commodore C die de auto verlagen ?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.